دانلود و خرید کتاب دانشنامه گیاهان دارویی ایران و جهان حسن حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشنامه گیاهان دارویی ایران و جهان اثر حسن حبیبی

کتاب دانشنامه گیاهان دارویی ایران و جهان

معرفی کتاب دانشنامه گیاهان دارویی ایران و جهان

کتاب دانشنامه گیاهان دارویی ایران و جهان نوشته حسن حبیبی و داریوش طالعی و سیداسماعیل ملک شادخت است. این کتاب را انتشارات دانشگاه شاهد منتشر کرده است. 

درباره کتاب دانشنامه گیاهان دارویی ایران و جهان

افزایش جمعیت در جهان، بهره‌برداری‌های غیر اصولی و بی‌رویه از گیاهان دارویی و هم‌زمان افزایش مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در جهان باعث شده است که حفظ و تولید گیاهان دارویی از جایگاه خاصی برخوردار باشد. در حال حاضر در آمریکا بیش از ۴۵ میلیون نفر از گیاهان دارویی برای درمان استفاده می‌کنند که این مقدار در کشورهای دیگر از جمله آلمان و مجارستان از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد است. باارزش‌ترین داروها به‌خصوص داروهایی که برای درمان بیماری‌های سخت به‌ویژه سرطان به کار می‌روند، از منابع گیاهی است. 

در این کتاب سعی شده است تا از تعاریف و اطلاعات گوناگون درباره ۵۰۰ گیاه دارویی ایران و جهان را به‌صورت واضح و روشن بیان و نیز در زمینه خواص دارویی این گیاهان، خصوصیات اکولوژیک، مورفولوژیک، ترکیبات دارویی، کاشت، داشت و برداشت و استفاده از آن‌ها در ارتقاء سطح شناخت عمومی از این گیاهان را بیان نماید. کمبود اطلاعات جامع در خصوص گونه‌های دارویی معروف ایران و جهان باعث شده است که علاقه‌مندان گیاهان دارویی نتوانند کلیه اطلاعات لازم و جامع را در انتخاب اصولی گیاه مورد نظر خود جستجو نمایند. بنابراین، نویسندگان این کتاب سعی در معرفی اطلاعات جامعی از ۵۰۰ گیاه دارویی، ادویه‌ای و عطری ایران و جهان از جمله مکان‌های جغرافیایی، زیستگاه‌های طبیعی، خصوصیات محیط رشد، ترکیبات و مواد مؤثره آن و اطلاعات مورد نیاز در شناسایی از جمله خصوصیات ریخت‌شناسی و فیزیولوژی این گیاهان را در این مجموعه ارائه نمایند. نویسندگان این کتاب امیدوارند، با توجه به نیاز مبرم جامعه علاقه‌مند به اطلاعات تخصصی در خصوص گیاهان دارویی از جمله شناسایی و کاربرد اطلاعات در این کتاب، بتواند جایگاه واقعی خود در بین مراکز آموزشی و تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، دانشجویان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و زراعت گیاهان دارویی را پیدا کند.

خواندن کتاب دانشنامه گیاهان دارویی ایران و جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه کشاورزی و پزشکی سنتی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

برزگری
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

کتاب خوبی هست.

کاربر 4760434
۱۴۰۲/۰۸/۱۰

بسیار علمی و کاربردی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۰ صفحه

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵۰ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۵۰۰
تومان