دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد دوم) مهدی فائزی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد دوم) اثر مهدی فائزی‌پور

کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد دوم)

معرفی کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد دوم)

کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد دوم) ترجمهٔ مهدی فائزی‌پور و حسین جلالی ترشیزی است و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی آن را منتشر کرده است. این کتاب براساس منبعی از آزمایشگاه فرآورده‌های جنگلی ایالات متحدهٔ آمریکا (FPL) است.

کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد دوم)

در زمان‌های مختلف، چوب همواره در پاسخگویی به نیازهای گوناگون بشر، استفادهٔ گسترده‌ای داشته است؛ تا جایی که امروزه چوب و سایر فرآورده‌های لیگنوسلولزی جزء لاینفک زندگی محسوب می‌شود و افزون بر سهم بسزایی که در ارتقای سطح زندگی و فرهنگ انسان ایفا می‌نماید، صنایع مرتبط با چوب و فرآورده‌های جنگلی از جمله پراشتغال‌ترین بنگاه‌های تولیدی به‌شمار می‌روند. نگاه ویژه و مدرن به مواد لیگنوسلولزی و به‌ویژه چوب به‌عنوان مواد زود تجدیدپذیر، جایگاه این زیست فرآورده را در زمرهٔ مواد اولیهٔ پیشگام و دوستدار محیط زیست تثبیت کرده است. کتاب حاضر که از سوی معتبرترین مؤسسهٔ آموزشی و پژوهشی دنیا در زمینهٔ فرآورده‌های جنگلی به رشتة تألیف درآمده، برآن است تا درک مهندسی و علمی کامل و روشنی از جنبه‌های مختلف این ماده ارائه دهد تا با شناخت کافی از چوب در جهت کاربرد بهینهٔ آن اقدام شود. با توجه به حجم وسیع مطالب و همچنین آسان‌سازی امکان دسترسی و مطالعهٔ مطالب مورد نظر خوانندگان، کتاب برگردان شده به زبان فارسی، در دو جلد منتشر شد.

پوشش‌دهی مطالب هر فصل به‌صورتی تنظیم شده تا بحث و تشریح عمومی و جامعی از موضوع به همراه ارائهٔ منابعی برای اطلاعات بیشتر را دربرگیرد.

خواندن کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب تمامی جنبه‌های فنی و مهندسی کار با چوب را پوشش داده و دستینهٔ مناسب و کاملی برای استادان دانشگاه و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، بازرگانان، صاحبان صنایع و علاقه‌مندان هنرهای چوبی خواهد بود.

بخشی از کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد دوم)

آرسنات روی- مس آمونیاکی

این ماده حفاظتی در ایالات متحده به‌کار می‌رود ولی در کانادا استفاده نمی‌شود. از این ماده در سواحل غربی آمریکا برای تیمار چوب‌های دوگلاس‌فیر استفاده می‌شود. اشباع درون‌چوب دوگلاس‌فیر با مادة حفاظتی ACZA، به دلیل ترکیب شیمیایی و پایداری این ماده حفاظتی در دماهای بالا، بهبود و افزایش می‌یابد. چوب‌آلات تیمارشده با ACZA عملکرد و ویژگی‌هایی مشابه چوب‌آلات تیمارشده با CCA از خود نشان می‌دهند (جدول 14. 2).

ماده حفاظتی ACZA بایستی حاوی تقریباً ۵۰درصد اکسید مس، ۲۵درصد اکسید روی و ۲۵درصد پنتاکسید آرسنیک حل‌شده در یک محلول آبی آمونیوم باشد (AWPA P5). وزن آمونیوم حداقل ۳۸/۱ برابر وزن اکسید مس است. به منظور کمک به انحلال‌پذیری، بی‌کربنات آمونیوم (حداقل به مقدار ۹۲/۱ وزن اکسید مس) افزوده می‌شود.

فرمولاسیون مشابهی که آرسنات مس آمونیاکی (ACA) نام دارد، در کانادا به کار گرفته می‌شود. این مادة حفاظتی عمدتاً برای تیمار گونه‌های سخت اشباع نظیر دوگلاس‌فیر، کاربرد متداولی دارد. گزارشات مصرف چوب‌آلات تیمارشده با ACA در سازه‌ها، حکایت از این دارد که این ماده حفاظتی، از چوب در برابر موریانه‌ها و پوسیدگی مراقبت و حفاظت به عمل می‌آورد. سطوح بالای ماندگاری این ماده حفاظتی، طول عمر مصرفی درازمدتی را برای چوب‌آلات در معرض شرایط دریایی فاقد حضور حفاران گونه فولاد فراهم خواهد آورد. در ایالات متحده آمریکا ACZA جایگزین ACA شده است، چرا که ACZA، میزان آرسنیک کمتری دارد و نسبت به ACA ارزان‌تر است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان