دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد اول) مهدی فائزی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد اول) اثر مهدی فائزی‌پور

کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد اول)

معرفی کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد اول)

کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد اول) ترجمهٔ مهدی فائزی‌پور و حسین جلالی ترشیزی است و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی آن را منتشر کرده است. این کتاب براساس منبعی از آزمایشگاه فرآورده‌های جنگلی ایالات متحدهٔ آمریکا (FPL) است.

کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد اول)

در زمان‌های مختلف، چوب همواره در پاسخگویی به نیازهای گوناگون بشر، استفادهٔ گسترده‌ای داشته است؛ تا جایی که امروزه چوب و سایر فرآورده‌های لیگنوسلولزی جزء لاینفک زندگی محسوب می‌شود و افزون بر سهم بسزایی که در ارتقای سطح زندگی و فرهنگ انسان ایفا می‌نماید، صنایع مرتبط با چوب و فرآورده‌های جنگلی از جمله پراشتغال‌ترین بنگاه‌های تولیدی به‌شمار می‌روند. نگاه ویژه و مدرن به مواد لیگنوسلولزی و به‌ویژه چوب به‌عنوان مواد زود تجدیدپذیر، جایگاه این زیست فرآورده را در زمرهٔ مواد اولیهٔ پیشگام و دوستدار محیط زیست تثبیت کرده است. کتاب حاضر که از سوی معتبرترین مؤسسهٔ آموزشی و پژوهشی دنیا در زمینهٔ فرآورده‌های جنگلی به رشتة تألیف درآمده، برآن است تا درک مهندسی و علمی کامل و روشنی از جنبه‌های مختلف این ماده ارائه دهد تا با شناخت کافی از چوب در جهت کاربرد بهینهٔ آن اقدام شود. با توجه به حجم وسیع مطالب و همچنین آسان‌سازی امکان دسترسی و مطالعهٔ مطالب مورد نظر خوانندگان، کتاب برگردان شده به زبان فارسی، در دو جلد منتشر شد. 

پوشش‌دهی مطالب هر فصل به‌صورتی تنظیم شده تا بحث و تشریح عمومی و جامعی از موضوع به همراه ارائهٔ منابعی برای اطلاعات بیشتر را دربرگیرد. 

خواندن کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب تمامی جنبه‌های فنی و مهندسی کار با چوب را پوشش داده و دستینهٔ مناسب و کاملی برای استادان دانشگاه و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، بازرگانان، صاحبان صنایع و علاقه‌مندان هنرهای چوبی خواهد بود.

بخشی از کتاب راهنمای جامع چوب، چوب به عنوان ماده ای مهندسی (جلد اول)

زبان‌گنجشک (گروه زبان‌گنجشک‌های سیاه)

گروه زبان‌گنجشک‌های سیاه شامل زبان‌گنجشک سیاه (F.nigra) و زبان‌گنجشک کدو حلوایی (F.profunda) است. زبان‌گنجشک سیاه در نواحی شمال شرقی و ایالات مرکزی (نیمه غربی) و زبان‌گنجشک کدو حلوایی در جنوب ایالات متحده می‌رویند.

رنگ درون‌چوب در زبان‌گنجشک سیاه در مقایسه با زبان‌گنجشک سفید آمریکایی، قهوه‌ای تیره‌تری است و برون‌چوب آن روشن یا تقریباً سفید است. چوب گروه‌ زبان‌گنجشک‌های سیاه از لحاظ وزنی سبک‌تر (دارای گرانی ویژه پایه ۴۵ تا ۴۸) از گروه زبان گنجشک‌های سفید (بیشتر از ۵) است. زبان‌گنجشک‌های کدوحلوایی، سفید آمریکایی و سبز که در بستر و پایین دست رودخانه‌های جنوبی، به‌ویژه در مناطقی با وقوع سیلاب‌های مکرر و دراز مدت می‌رویند، گورچه‌هایی را در بن درخت تولید می‌کنند که واجد چوب نسبتاً سبک وزن، تند رشد و کم‌دوام است.

مصارف عمده و اصلی گروه زبان‌گنجشک‌های سیاه در ساخت روکش‌های تزئینی، کابینت و قفسه، مصنوعات چوبی، مبلمان و اثاثیه، بشکه‌سازی و جعبه‌ و صندوق‌های چوبی است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۸ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۸ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان