دانلود و خرید کتاب از صفر تا صد نگهداری و پرورش قناری مهدی جاودانه‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از صفر تا صد نگهداری و پرورش قناری اثر مهدی جاودانه‌نیا

کتاب از صفر تا صد نگهداری و پرورش قناری

معرفی کتاب از صفر تا صد نگهداری و پرورش قناری

کتاب الکترونیکی «از صفر تا صد نگهداری و پرورش قناری» نوشتهٔ مهدی جاودانه‌نیا در انتشارات کنکاش چاپ شده است.

درباره کتاب از صفر تا صد نگهداری و پرورش قناری

قناری از خانوادهٔ پرندگان سهره ای (Fringillinae) است. قدش ۱۲_۱۳ سانتی متر و دمش به ۶ سانتی متر می رسد. اصل قناری را که همان قناری های وحشی باشد به جزایر قناری نسبت می دهند. این پرنده از دانه نباتات، سبز و میوه به ویژه انجیر تغذیه میکند. در اول بهار روی درختان سبز لانه می سازد. سپس تعداد پنج‌تخم درون آن تعبیه می کند. پس از ۱۳ روز تخم ها باز شده و جوجه ها خارج می شوند. این عمل ممکن است ۳ الی ۴ مرتبه تکرارشود. رنگ معمولی آن ها سبز متمایل به زرد است که درقسمت های مختلف بدن با اندک تغییری به خاکستری یا رنگ‌های پریده مشابه متمایل می شود.

 گزارش هایی که از پرنده شناسان اولیه در دست است نشان می دهد که درواقع این حیوان بومی جزایر قناری نیست و به طور کلی باید گفت که در تاریخ ورود این پرنده در مصاحبت مستقیم بشر و زاد بوم اولیه‌اش اختلاف است. بعضی آن‌را درقرن ۱۴ و گروهی در قرن ۱۶ ذکر کرده اند. این تاریخ در هر قرن که می خواهد باشد، برای ما مهم نیست. آنچه که دراین زمینه گزارش شده این است که یک کشتی بادبانی حاوی تعدادی قفس قناری که عازم لگهورن بوده نزدیک جزایر قناری غرق می شود. تصور می‌رود ملوانان مهربان وپرنده دوست کشتی با مشاهدهٔ چنین وضعی قبل از هر چیز به نجات پرنگان همت کرده و با بازکردن قفس آن‌ها را از خطر غرق‌شدن نجات می دهند.

کتاب از صفر تا صد نگهداری و پرورش قناری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به پرورش و نگهداری قناری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب از صفر تا صد نگهداری و پرورش قناری

۳. تغذیه قناری

اولین شرط سلامت قناری تغذیهٔ صحیح و کامل اوست. آنچه که در تغذیهٔ این پرنده رل مهمی دارد همان (دانه) است. دانه های مختلفی که هریک ویژگی خاص داشته و در موارد مختلف، فصول مختلف، درجات حرارت و رطوبت متغیر، دوره‌های زندگی قناری، شرایطی که پرنده نگهداری می شود و حتی کشوری که قناری درآنجا پرورش می یابد مورد استفاده قرار می گیرند.

پس آنچه که بیشتر باید مورد توجه تولید کننده و پرورش دهندهٔ قناری واقع شود کیفیت همین دانه است. نظافت، سلامت، پوک نبودن وتهی بودن از عوامل بیماری زا در شرایطی است که در داشتن قناری سالم دارای پروبالی براق و قشنگ با خوانندگی دلربا نقش اساسی را بازی می کند.

فرمول های غذایی مختلفی جهت قناری ارائه داده شده که بسیاری ازآن‌ها هم آماده و به نام های مختلف به بازار عرضه شده‌اند. اما نکته مهم برای این گونه غذاها تازگی، تمیزی، عاری بودن از گرد وخاک و طعم شیرین آنهاست و الاکلیه این فرمول‌ها مشابه بوده و از نظر اساسی تفاوت فاحشی ندارند.

رژیم غذایی معمولی قناری همان تخم کتان و تخم کلم (قمری) است که به نسبت ۳ و ۱ مخلوط و در اختیار پرنده گذاشته می‌شود.

می‌دانیم که دانه ها هریک دارای خاصیتی ویژهٔ خود هستند. یکی روغنی دیگری ملین و سومی مقوی است بنابراین در محاسبهٔ مقدار مورد نیاز هریک و نسبت اختلاط آنها نهایت دقت لازم است. چه خوب است اگر غذاهای هرروز حتی دانه ها راهم فقط برای مصرف همان روز در ظرف ریخته و روز بعد این عمل را تکرار کرد.

چه بسا بسیار اتفاق می افتد که ظاهرا قناری به یک دانه بیش‌از دیگری علاقه نشان می دهد و با ریخت و پاش کردن دانه ای که درظرف توجه او نیست دانهٔ دلخواه را جستجو می کند. مضافاً با اینکه به لزوم و خاصیت دانهٔ ثانوی توجهی ندارد. اما وقتی غذای روزانهٔ او محاسبه شده و از هریک به نسبت لازم ریخته شود ناچار تمامی دانه ها را خواهد چشید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۱۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان