دانلود و خرید کتاب کلیله و دمنه به نثر روان هستی فرخ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیله و دمنه به نثر روان اثر هستی فرخ

کتاب کلیله و دمنه به نثر روان

نویسنده:هستی فرخ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیله و دمنه به نثر روان

کتاب کلیله و دمنه به نثر روان را هستی فرخ در انتشارات ملینا منتشر کرده است. این کتاب اثری روان است که به شما کمک می‌کند این اثر را به‌راحتی بخوانید.

درباره کتاب کلیله و دمنه به نثر روان

کَلیله و دمنه کتابی است از افسانه‌های هندی که در دوان ساسانی به فارسی میانه ترجمه شده است. این کتاب، کتابی پندآمیز است که در آن حکایت‌های گوناگون بیشتر از زبان حیوانات روایت شده است. نام این کتاب از نام دو شغال با نام‌های کلیله و دمنه گرفته شده است و بخش بزرگی از کتاب مربوط به داستان زندگی این دو شغال است.

 این کتاب با زبانی روان جذاب بازنویسی شده است که به خواننده کمک می‌کند تا از این متن ادبی لذت ببرد. این کتاب بازنویسی‌ای روان از کتاب کلیله دمنه نصرالله منشی است. 

خواندن کتاب کلیله و دمنه به نثر روان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی کهن پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره‌ نصرالله منشی

نصرالله منشی با نام کامل ابوالمعالی نصرالله بن محمد بن عبدالحمید منشی یکی از نویسندگان و منشیان دربار غزنوی در سدهٔ ۶ هجری بوده‌است. در محل تولد وی میان شیراز و غزنین تردید وجود دارد. بهرحال او توانست در دوران سلطنت سید امیرشاه غزنوی به مقام دبیری برسد و کمی بعد در دوران خسرو ملک وزیر شد. از کارهای مهم نصرالله منشی برگرداندن کلیله و دمنه از عربی به فارسی بود که این اثر را زیبا و جاودانه کرده است. نثر نصرالله منشی فنی و مصنوع است که بعد از او نوشتن به این سبک در میان بزرگان ادب باب شد.

بخشی از کتاب کلیله و دمنه به نثر روان

سپاس و ستایش خدایی را که آثار قدرت او در چهره‌ی روز روشن تابان و انوار حکمتش در دل شب تاریک درخشان است. بخشاینده‌ای که تار عنکبوت را وسیله‌ی حفاظت از پاکدامنی دوستان کرد خداوند جباری که نیش پشه را شمشیر شکست دشمنان گردانید. کسی که برای آفرینش تمام موجودات جهان محتاج وزیر و مشاور و یاری و پشتیبانی نشد و چیزهای نو را در دنیای فانی پدید آورد. او آدمیان را به فضیلت سخن گفتن و مزیت عقل بر دیگر حیوانات ممتازکرد وبرای ارشاد و هدایتشان پیامبرانی را فرستاد تا آن‌ها را از ظلمت جهل و گمراهی نجات دادند و دنیا را به نور علم و معرفت آراستند. آخرین آن پیامبران در نوبت و اولین در رتبه و درجه، آسمان حق و آفتاب صداقت، سید المرسلین محمد بن عبداالله را برای عزت پیامبری و ختم رسالت انتخاب کرد و او را با معجزات و دلایل روشن مخصوص گرداند. به خاطر لزوم بر پا داشتن سند و حجت آشکاربه رفق و مدارا دعوت فرمود و به بیان و آشکار کردن آیات فرمان داد تا اینکه گردن‌کشی و نا‌فرمانی کفار ظاهر شد. بر خردمندان دنیا معلوم شد که کفار به دلایل عقلی و معجزات حسی توجهی نمی‌کنند، آن‌گاه آیات جهاد نازل شد و واجب بودن مجاهدت هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ عقلی ثابت شد و تأیید آسمانی و پایداری صاحب شریعت به آن اضافه گشت و سعادت هدایت به یارانِ حق راه راست را نشان داد و مدد توفیق جمال حال آن‌ها را آراسته کرد تا اینکه روبه سرکوب کردن کافران آوردند و زمین را از پلیدی شرکشان پاک کردند و دینی که مبتنی بر پرستش خدای یگانه است را به اطراف و اکناف جهان رساندند و حق را در دل خود قرار دادند. درود و سلام ایزدی برذات بزرگوارحضرت مصطفی (ص) و یاران و پیروان او باد. درودی پیاپی و خوشبو که نسیم آن دکان عطار را بی‌رونق میکند!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان