دانلود و خرید کتاب تسنیم خرد مهدی کیقبادی شانجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تسنیم خرد اثر مهدی کیقبادی شانجانی

کتاب تسنیم خرد

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تسنیم خرد

کتاب تسنیم خرد نوشتهٔ مهدی کیقبادی شانجانی در انتشارات نظری چاپ شده است. شعر و همه‌ هنرهای دیگر به طور کلی همه‌ (iQ) ها موهبت الهی و هدیه‌ خداوند بزرگ است که به انسان‌ها داده می‌شود. لذا یک فرد، با استعدادهای خدادادی قابل توجه باید در مقابل عنایت‌های ویژه‌ آفریدگار یگانه، بیش از دیگران سپاسگزار و شکرگزار باشد.

شاعران به ویژه شاعران بزرگ و توانا، هنگامی که در اندیشه‌ها و تفکرات شاعرانه‌ خود فرو می‌روند، گه‌گاه در فضای ما‌فوق‌علم، یعنی در عالم عرفان و عالم کشف و شهود قرار می‌گیرند و گلچین‌های خود را از دنیای نگوآل می‌آورند. انسان‌ها از لحاظ خلق‌و‌خو، تیپولژی و سخن‌های روانی با هم تفاوت‌هایی دارند که این تفاوت‌ها از عوامل ژنتیک، مذهب، تعلیم و تربیت، دانش و بینش، تجارب و توانایی‌های ذهنی، وضعیت اجتماعی، سخن‌های روانی و ساخت‌های نفسانی شخص سرچشمه می‌گیرد.

درباره کتاب تسنیم خرد

زبان یک پدیده‌ اجتماعی است که سخن درباره‌ آن، زمانی طولانی و حجمی بی‌کران می‌طلبد. ادبیات یک هنر مکتوب در این پدیده است و شعر برجسته‌ترین خودنمایی هنری را در زبان و ادبیات هر کشور، هر جامعه و هر قوم دارد. شاعر سبب تجلی اوج هنر در ادبیات می‌شود. هنرها، جزء استعدادهای خدادادی یا استعدادهای ذاتی هستند و به عبارتی دیگر همان (IQ) ها یا هوش‌های عقلانی(intellectual intelligence Quotient) هستند، که از پدیده‌های انسانی و اجتماعی سرچشمه می‌گیرند استعدادهای خدادادی بسیار زیاد و متنوع‌اند که می‌توانند طیف وسیعی از مهارت‌ها را تشکیل دهند. خداوند بزرگ در ضمیر ناخودآگاه و وجود هر فرد، برخی و بخشی از این استعدادها را به میزان‌های مختلف نهاده است. این استعدادها به صورت جوشش‌های درونی، گرایش‌های شخص را تشکیل می‌دهند به طوری که هر فردی غالباً در شرایط مناسب تمایل دارد که استعدادهای ذاتی خود را ارائه داده و به معرض نمایش بگذارد.

دانشمند روانشناس هاوارد گاردنر، کل این استعدادها را به هشت دسته تقسیم کرده است که اولین و مؤثرترین دسته‌ آن، هوش عقلانی زبان‌شناختی (linguistic intellectual intelligence) است که خود دارای تنوع و طیفی قابل توجه است. کلیه کسانی که از این استعداد و هوش برخوردارند با قلم، سخن، واژه به طور کلی با ادبیات و علوم انسانی، سر و کار دارند. بالاترین دسته در این استعداد، شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و سخنوران هستند. تفاوت افراد در بین این هوشمندان از لحاظ قدرت قلم و قدرت بیان، به میزان بهره هوشی (intelligence Quotient) آنان بستگی دارد تفاوت در مورد کلیه توانایی‌ها و استعدادهای ذاتی دیگر نیز صادق است. در طیف استعداد با هوش روان‌شناختی، شعر والاترین است. شعر، هنر در هنر و شاعر صاحب این هنر است. شعر یک هنر خالص است، یعنی شاعر برای سرودن شعر و تولید محصول خود، نیاز به هیچ موادی و یا وسیله‌ کمکی به جز قلم و کاغذ ندارد.

کتاب تسنیم خرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به شعر، ادبیات و زبان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تسنیم خرد

مصیبت چو بر مؤمن آید فرود

کند دفع ناخالص از تار و پود

چنان کوره د اغ و پر شعله ای

زآهن زداید کثیفی چو دود


در طلب علم چو مرگت رسید

باد اجل میوه عمر تو چید

ارزش د انش بنگر نزد دین

قول پیمبر که شهیدی شهيد


چو مالت حرامی حجازت به چیست؟

به ذکرت ریا و نمازت به چیست؟

پر از بخل و حرس و فساد و حسد

به درگاه شیطان نیازت به چیست؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان