دانلود و خرید کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه) جابر آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه) اثر جابر آقایی

کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه)

نویسنده:جابر آقایی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه)

کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه) نوشتهٔ جابر آقایی است و میراث ماندگار آن را منتشر کرده است. این کتاب درسنامهٔ ضروریات شش‌گانهٔ حفظ سلامتی در طب سنتی‌اسلامی است.

درباره کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه)

تا سلامتی نباشد، هیچ فعالیت هدفمندی به سرانجام نخواهد رسید و هیچ مقصد معینی فتح نخواهد شد. تمام ابعاد هدایت و سعادت انسان، در گرو سلامتی جسم و جان اوست و اینکه در برخی روایات، نعمت سلامتی را از نعمت‌های درجه اول و بسیار مهم می‌دانند، از همین باب است. سلامتی در فرهنگ متعالی اسلام به عنوان یک ارزش مطرح شده و با تعبیرات لطیفی مانند برترین نعمت‌ها، گواراترین نصیب‌ها، نعمت قدرناشناخته و از نظر دورمانده، نعمت دنیا، نعمتی که بدون آن خیری در زندگی نیست، نعمتی که آدمی از شکر آن عاجز است، حسنه دنیا، دارایی مخفی، ایمنی در دنیا، سرمایه زندگی و ده‌‌ها عنوان دیگر توصیف و اهمیت آن گوشزد شده است و بالاخره در قالب ادعاهای مختلف، به عنوان یک درخواست مهم از پروردگار، مطرح شده و به اهل ایمان آموزش داده شده است.

مفهوم‌شناسی سلامت و ارکان حقیقی حوزه سلامت در طب قدیم به عنوان حفظ الصحة مطرح می‌شود که پیشینهٔ زیادی دارد. حکما معتقد بودند در عالم مادی شش حالت وجود دارد که به واسطهٔ آن سلامتی افراد تضمین و پاسداری می‌گردد و آن‌ها عبارت‌اند از: هوای محیط زیست، نحوه و نوع خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، تاثیر خواب یا بیداری و هر یک به سهم خود بر سلامتی افراد و تاثیر تخلیهٔ بجا و احتباس به مورد و مفید بدن. اگر این موارد و عناصر، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و حالات روحی و نفسانی مختلف به حالت اعتدال بوده باشند، انسان سالم خواهد ماند و گرنه بیماری یا دوری از سلامتی اجتناب‌ناپذیر است. حکما در ارزیابی‌ها و شرح حال‌گیری از بیماران خود ضروریات شش‌گانه سلامتی را در نظر می‌گرفتند و به آن‌ها مثل اصول و پایهٔ سلامتی می‌نگریستند و اگر در بررسی‌های خود، یکی از این موارد ضروری شش‌گانه را ناقص می‌دیدند، در سلامتی فرد شک می‌کردند. کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه) به صورت کامل و مبسوط به این مباحث حفظ سلامتی می‌پردازد و به تمام مواردی که باعث نگهداری سلامتی و تعادل در بدن می‌شود و مواردی که باعث می‌شود تعادل انسان به هم خورد، اشاره کرده است.

خواندن کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راهنمایی برای والدین است تا فرزندان خود را از لحاظ حفظ سلامتی، بهتر پرورش دهند.

بخشی از کتاب درسنامه حفظ الصحه (سته ضروریه)

یک طبیب حاذق باید هنر خود را در حفظ حالت سلامت افراد نشان دهد؛ درحالی‌که در حال حاضر عکس این تعریف رایج است. در دیدگاه رایج فعلی، پزشکی حاذق‌تر است که بتواند بیماری را بهتر درمان کند و دستگاهی پیشرفته‌تر و بهتر است که بتواند مرض را زودتر و بهتر تشخیص دهد.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان