دانلود و خرید کتاب پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری کمال رئوف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری اثر کمال رئوف

کتاب پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری

معرفی کتاب پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری

کتاب پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری؛ با اصلاحات و الحاقات و منطبق با آئین‌نامه جدید نوشتهٔ کمال رئوف، سیدفرامرز فرهادی نیاکی، مهدی منصوری سنگری، وحید اسماعیلی، پیمان حاج محمودعطار و علی رفیعی است و نشر پژواک عدالت آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری

وکلای دادگستری، به‌عنوان بازوان عدالت، نقشی حیاتی در صیانت از قانون در جامعه ایفا می‌کنند که اجرای این نقش، نیازمند درکی درست از ارتباط و کارکرد آن‌ها در سیستم قضایی است. اصول اخلاق حرفه‌ای، هدایت‌گر و چراغ راه وکیل در مسیر انجام وظایف حرفه‌ای و همچنین موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی است. این سند منشوری است که متضمن اصول اخلاقی و حرفه‌ای و قانونی که تکالیف وکیل دادگستری در آن احصا شده است خواهد بود. هدف از تصویب این منشور، صیانت از طریق وکلا با رعایت اخلاق حرفه‌ای و حفظ شأن و ارتقای جایگاه این حرفه و پیشگیری از تخلفات انتظامی وکلا است. پایبندی به اخلاق حرفه‌ای در راستای جلب اعتماد عمومی به وکیل نقشی مؤثر را ایفا می‌کند.

منشور اخلاق حرفه‌ای وکالت، نقشۀ راهی برای نِیل به ارزش‌های والای اخلاقی است و اصول و معیارهایی را برای سنجش درستی یا نادرستی رفتار وکلا، براساس سوگندی که هنگام اخذ پروانۀ وکالت یاد می‌کنند، ارائه می‌دهد. وکیل با تکیه بر وجدان خود و به‌منظور حفظ اعتماد و احترام به جایگاه وکیل، باید خود را ملزم به رعایت اخلاق حرفه‌ای بداند. هدف از ارائۀ اصول اخلاقی این است که چارچوبی عمومی برای خدمت به جامعه ایجاد شود تا متعاقباً براساس آن، مجموعه‌ای از آئین‌های رفتاری وکلا تدوین شود.

به‌طورکلی یک وکیل ممکن است به دو صورت تحت تعقیب قرار گیرد:

۱- وکیل مرتکب یکی از جرائمی شود که در قانون مجازات اسلامی تعریف شده باشد و یا اختلافی میان یک وکیل با موکل یا شخص ثالث رخ داده باشد که برای حل‌وفصل آن اقدام به شکایت به طرفیت وکیل شده باشد. در این مواقع با وکیل مانند یک فردی عادی برخورد می‌شود و طرح شکایت/دعوا از او در محاکم عمومی قابلیت رسیدگی و اتخاذ تصمیم قضائی دارد.

۲- وکیل مرتکب تخلفی شود که قوانین و آئین‌نامه‌های اجرائی مربوط به عملکرد وکلای دادگستری را زیر سؤال برده باشد. در چنین مواقعی رسیدگی به شکایت از وی در دادسرای انتظامی مرکز به‌عنوان تخلف انتظامی قابلیت پیگیری خواهد داشت.

این کتاب در نظر دارد برای پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری، با اصلاحات و الحاقات و منطبق با آئین‌نامهٔ جدید راهکارهای تخصصی ارائه دهد.

خواندن کتاب پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای وکلای دادگستری و متخصصان رشتهٔ حقوق مناسب است.

بخشی از کتاب پیشگیری و کاهش تخلفات انتظامی وکلای دادگستری

يكی از وظايف قوة قضائيه براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، احيای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع است. مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوة قضائیه در اجرای این تکلیف قانونی ایجاد شده است. همچنين براساس اصل ۳۵ قانون مذكور در همهٔ دادگاه‌ها طرفين دعوا حق دارند برای خود وكيل انتخاب کنند و اگر توانايی آن را نداشته باشند، بايد برای آن‌ها امكانات تعيين وكيل فراهم شود. ازاین‌رو تربيت وكيل و كارشناس موردنياز كشور نيز ازجمله وظايف اين قوه به‌شمار می‌رود.

تا سال ۱۳۷۹ يكی از مشكلاتی كه عامهٔ مردم با آن روبه‌رو بودند، عدم دسترسی همهٔ شهروندان به وكيل و كارشناس رسمی موردنياز بوده است. تعرفه‌های بالا و حق‌الوكاله‌‌های سنگين و خارج از تعرفه، عملاً موضوع وكالت را به ورطة فراموشی سوق داده بود و وكالت را به مسيری كشاند كه به جز معدودی از افراد متمول و صاحب درآمد بالا، ساير اقشار نيازمند جامعه، امكانات و توانايی انتخاب وكيل را نداشته و به‌علت عدم آشنايی اكثريت مردم با علم حقوق و پيچيدگی‌های امور قضائی، روز به روز بر تعداد پرونده‌های محاكم دادگستری افزوده می‌شد. ازطرفی رشد فزاينده‌ٔ آمار فارغ‌التحصيلان رشته‌ٔ حقوق و بی‌كاری جمع كثيری از آنان، قوة قضائیه را بر آن داشت كه در اين خصوص تدبيری مناسب اتخاذ کند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۹ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۹ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان