دانلود و خرید کتاب راهنمای‌ ورود‌ به‌ بازار‌ ارمنستان سیدمهرداد سیادت نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای‌ ورود‌ به‌ بازار‌ ارمنستان اثر سیدمهرداد سیادت نسب

کتاب راهنمای‌ ورود‌ به‌ بازار‌ ارمنستان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای‌ ورود‌ به‌ بازار‌ ارمنستان

کتاب راهنمای‌ ورود‌ به‌ بازار‌ ارمنستان نوشته سیدمهرداد سیادت نسب است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای ورود به بازار ارمنستان

ازنظر جغرافیایی ارمنستان (هایاستان) در قفقاز جنوبی، بین دریای سیاه و دریای خزر واقع‌شده و کشوری محصور در خشکی می‌باشد که می‌تواند پل ارتباطی بین ایران و اروپا محسوب شود و از آن به‌عنوان کوچک‌ترین کشور مشترک‌المنافع یاد می‌کنند. همسایگان آن از شمال کشور گرجستان، از شرق جمهوری آذربایجان، از غرب ترکیه و درنهایت از جنوب ایران و نخجوان هستند.

این کشور بازار خوبی برای تجارت با ایران است، هم از نظر فرهنگی مردم نزدیک به ایران دارد و هم مرز مشترک با ایران دارد. این کتاب می‌تواندن به کسانی که می‌خواهد با این کشور داد و ستد داشته باشند کمک می‌کند. 

خواندن کتاب راهنمای ورود به بازار ارمنستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام فعالان اقتصاد بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب راهنمای ورود به بازار ارمنستان

مذهب و زبان رسمی

ارمنستان اولین کشوری بود که در سال ۳۰۱ میلادی، مسیحیت را به‌عنوان دین رسمی خود پذیرفت و کلیسای آن کاملاً خودمختار و متفاوت با کلیساهای دیگر در جهان است و به همین دلیل بخشی از فرهنگ و آداب‌ورسوم آن از مسیحیت الگو گرفته است. دین رسمی کشور ارمنستان مسیحیت است و ازاین‌رو کلیساهای متعددی در کشور دیده می‌شود و می‌توان گفت کلیسا به‌نوعی ریشه در فرهنگ و اصالت آن‌ها دارد. گفته می‌شود که مذهب ارمنی‌ها به مذهب ارتدکس نزدیک‌تر بوده و شباهت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد.

نام این کشور در قدیم به زبان محلی "هایک" بوده که به‌مرورزمان با اضافه کردن پسوند "ستان" به هایستان تغییر نام داده است. زبان‌اصلی مردم این سرزمین ارمنی است و فرهنگ آن‌ها بیشتر مربوط به مردم بومی ارمنی می‌شود. البته زبان ارمنی دو گویش بزرگ اصلی دارد، یکی ارمنی شرقی و دیگری ارمنی غربی که ساکنین فعلی ارمنستان بیشتر به گویش ارمنی شرقی و ارمنیان خارج از ارمنستان بیشتر به گویش ارمنی غربی تکلم می‌کنند ولی درنهایت زبان ارمنی شرقی به‌عنوان زبان رسمی این کشور شناخته‌شده است و بعدازآن نیز زبان روسی‌زبان دوم آن‌هاست.

زبان ارمنی یکی از زبان‌های هندواروپایی است که در منطقه قفقاز و به‌ویژه در کشور ارمنستان و آرتساخ و سایر کشورهای دیگر که ارمنیان پراکنده‌شده‌اند استفاده می‌شود. این زبان با خط ویژه خود یعنی الفبای ارمنی که توسط مسروب ماشتوتس در سال ۴۰۵ میلادی ابداع گردیده است، نوشته می‌شود. جهت نوشتن این الفبا از چپ به راست است و نشانه‌های زیروزبر و خط و نقطه ندارد.

فرهنگ و آداب و رسوم ارمنستان

این کشور ازنظر فرهنگ بسیار غنی است و بیشترین ساکنین آن را مردم ارمنی تشکیل می‌دهند البته مهاجرانی هرچند اندک از کشورهایی اروپایی و روسیه نیز دارند، مردم این کشور بعد از استقلال و جدا شدن از روسیه بیشتر به کشاورزی روی آوردند و آن را توسعه دادند. سنت‌گرایی در فرهنگ این مردم بسیار دیده می‌شود به‌طوری‌که این موضوع در نوع لباس پوشیدن و معاشرت بین زنان و مردان کاملاً قابل‌مشاهده است؛ آن‌ها مردمی مهربان و دست‌ودل‌باز هستند و یکی از نقاط مثبت فرهنگ کشور ارمنستان، توجهی است که در خانواده‌ها به بچه‌ها ابراز می‌شود. بچه‌ها در نقطه توجه خانواده قرار دارند و معمولاً بعد از دوران بلوغ، مسئولیت‌هایی بر عهده آن‌ها گذاشته می‌شود و از آن‌ها انتظار می‌رود تا بتوانند این مسئولیت‌های محول شده را به‌خوبی انجام دهند.

زنان در این کشور می‌توانند تا هر مقطعی که بخواهند تحصیلات خود را ادامه دهند و از این نظر محدودیت و مانعی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. اغلب آقایان در این کشور سعی می‌کنند نسبت به خانواده خود تعهد داشته باشند و به همین دلیل تک‌همسری را انتخاب کرده و ضمناً سعی می‌کنند با اقوام و نزدیکان خود ازدواج نکنند. البته هنوز هم برخی مشکلات در این کشور ازنظر فرهنگی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کمتر بودن دستمزد خانم‌ها در مقایسه با دستمزد آقایان اشاره کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

قیمت:
۸۱,۹۰۰
تومان