دانلود و خرید کتاب مبانی اندر کنش خاک و سازه علی قنبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی اندر کنش خاک و سازه اثر علی قنبری

کتاب مبانی اندر کنش خاک و سازه

معرفی کتاب مبانی اندر کنش خاک و سازه

کتاب مبانی اندر کنش خاک و سازه نوشته علی قنبری و شیماالسادات حسینی است. این کتاب را انتشارات دانشگاه خوارزمی منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی اندر کنش خاک و سازه

عملکرد سازه‌ها در برابر بارهای دینامیکی و لرزه‌ای یکی از مسائل مهم و به‌روز در مهندسی عمران است. به‌صورت تخصصی این بحث به سه حوزه لرزه‌شناسی، تحلیل لرزه‌ای و طراحی لرزه‌ای طبقه‌بندی می‌شود که هر یک شامل عناوین و موضوعات گسترده‌ای در زمینه مربوط به خود هستند. در این میان یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیزترین مسائل، بحث نقش خاک در پاسخ لرزه‌ای سازه است. اغلب سازه‌ها با فرض صلب بودن پی تحلیل لرزه‌ای می‌شوند و از اثر محیط خاکی بر پاسخ لرزه‌ای آن‌ها صرف‌نظر می‌گردد. این فرض در برخی مواقع منجر به تحلیل نادرست مسئله و جواب‌های منحرف کننده می‌شود. از سوی دیگر در سال-های اخیر درنظرگیری اثرات خاک در تحلیل دینامیکی سازه‌ها توسط آئین‌نامه‌ها مورد تاکید واقع شده است. در ایران نیز یک پیوست از آئین‌نامه ۲۸۰۰ به این بحث اختصاص یافته است.

با توجه به فقدان کتابی که به صورت خاص به بحث در نظرگیری اندرکنش خاک و سازه بپردازد و از لحاظ آموزشی و کاربردی مناسب و قابل استفاده باشد، کتاب پیش رو تألیف شده است. سعی بر آن بوده که این نوشتار شامل مفاهیم پایه یک کتاب مرجع جهت آموزش و یادگیری تحلیل دینامیکی سازه‌ها با در نظرگیری اثر اندرکنش خاک و سازه باشد. مباحث و موضوعات مورد بحث به صورت کاربردی طبقه‌بندی شده و حاصل چندین سال تجربیات، تحقیق، تدریس و راهنمایی پایان نامه‌های مختلف در این زمینه است. این مجلد برای اساتید و دانشجویان رشته‌های ارشد و دکتری ژئوتکنیک، سازه، زلزله و سازه‌های هیدرولیکی و همچنین برای محققین و مهندسین عمران قابل استفاده است. در هر صورت لازم است خوانندگان محترم پیش زمینه‌ای در حوزه دینامیک سازه و مهندسی زلزله داشته باشند.

کتاب حاضر در چهارده فصل ارائه شده است. در ۴ فصل اول مفاهیم پایه و در فصل‌های پنجم تا هشتم مباحث نظری اندرکنش خاک و سازه ارائه شده است. فصل‌های نهم تا چهاردهم به تشریح مباحث کاربردی اختصاص یافته است. در هر فصل از مثال های کاربردی حل شده جهت درک بهتر مفاهیم بهره گرفته شده است. همچنین در پایان هر فصل تعدادی مسئله حل نشده جهت ترغیب خواننده به تحقیق و بررسی بیشتر ارائه شده است.

خواندن کتاب مبانی اندر کنش خاک و سازه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زمین‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر 7561905
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

توصیه میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۰۷ صفحه

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۰۷ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان