دانلود و خرید کتاب تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه محمد سلماسی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه اثر محمد سلماسی‌زاده

کتاب تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه

کتاب الکترونیکی «تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه» نوشتهٔ محمد سلماسی‌زاده در انتشارات میثاق فرزانگان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه

این کتاب در هشت فصل تنظیم شده و مهم‌ترین پدیده‌های تاریخی و حوادث کرنولوژیک تاریخ اروپا را در خلال سال‌های ۱۴۵۳ تا ۱۷۸۹ مورد مطالعه اولیه قرار می‌دهد.در تنظیم متن حاضر تلاش شده است تا به کتب دست اول و منابع معتبر تاریخ این دوران استناد شود و در همان حال از اطناب و زیاده‌گویی خود‌داری گردد. این ویژگی سبب شده است تا نویسنده از ارجاعات مکرر و متعدد به منابع مختلف در باره یک پدیده تاریخی خود داری کند.بخش‌های زیادی از کتاب عینا از منابع معتبری مانند "تمدن‌های عالم" از "فیلپ جی آدلر" و "تمدن مغرب زمین" از "اشپیل فوگل"، با ذکر دقیق صفحات، نقل شده است و نگارنده حتی به ادبیات و سبک نوشتاری ایشان وفادار مانده است.

اهمیت این دوران سرنوشت ساز که دو پدیده مهم تاریخی آغاز (فتح قسطنطنیه) و انجام (انقلاب فرانسه) آن را رقم می‌زند؛ اقتضا دارد که کتب متعدد، تحلیل‌های فراوان، تبیین‌های عالمانه و مهم تر ازهمه نقد‌های جاندار از نوشته‌های موجود؛ توسط دوست‌داران دانش عرضه گردد.

کتاب تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر برای دانشجویان تاریخ تدوین شده است. البته مطالعه کتاب برای عموم مردم نیز فوایدی خواهد داشت اما به‌معنای مطلق‌بودن متن حاضر و بی‌نیاز از سایر نوشته‌ها نیست.

بخشی از کتاب تاریخ اروپا از رنسانس تا انقلاب فرانسه

سروانتس

دن میگل د سِروانتِس ساآودرا (زاده ۱۵۴۷ - درگذشته ۱۶۱۶) رمان‌نویس، شاعر، نقاش و نمایشنامه‌نویس اسپانیایی بود.رمان مشهور دن کیشوت - که از پایه‌های ادبیات کلاسیک اروپا به‌شمار می‌آید و بسیاری از منتقدان از آن به عنوان اولین رمان مدرن و یکی از بهترین آثار ادبی جهان یاد می‌کنند - اثر اوست. به وی لقب شاهزاده‌ی نبوغ داده‌اند.

یکی از دستاوردهای پرافتخار ادبیات اسپانیایی در عصر طلایی ادبیات این کشور، اثر هنری میگوئل سروانتس (۱۵۴۷ - ۱۶۱۶) به نام دون کیشوت است که گفته‌اند یکی از برجسته ترین آثار ادبی تمام اعصار است. سروانتس در عین استهزای ادبیات شوالیه گری قرون وسطا، رُمان شوالیه گری را تکامل بخشید و آن را با ادبیات واقع‌گرا آشتی داد. سروانتس با معرفی دو شخصیت اصلی اثر معروف خود توانست ماهیت دوگانۀ اخلاق اسپانیایی را نشان دهد. دون کیشوتِ شهسوار و اهل لامانکا آدم خیالبافی است که چنان غرق در آرمان‌های مغرورانه یا اوهام خود است که از واقعیات آشکار اطراف بی خبر است. مثلاً آسیاب‌های بادی را چون غول‌های چهاردست تصور می‌کند. بالعکس، شهسوار چاق و ملازم زمینی او به نام سانچو پانزا آدمی واقع گرا است که نمی‌تواند اربابش را وادار کند تا حقایق پیش روی خود را ببیند، اما بعد از ماجراهایی که هر دو را به سراسر اسپانیا می‌کشاند هریکی به ارزش نظر دیگری می‌برد.سروانتس عاقبت ما را با این عقیده باقی می‌گذارد که آرمانگرایی و واقعگرایی از یک طرف و رؤیاهای تخیلی و تأثیر سخت واقعیت از طرف دیگر، هر دو برای احوال انسان لازمند .

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان