دانلود و خرید کتاب حقیقت مجازی علی تجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقیقت مجازی اثر علی تجری

کتاب حقیقت مجازی

نویسنده:علی تجری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حقیقت مجازی

کتاب حقیقت مجازی نوشته علی تجری است. این کتاب به آشنایی با دنیای مجازی و اصطلاحات و تعاریف آن می‌پردازد و آن را انتشارات آذرفر منتشر کرده است.

درباره کتاب حقیقت مجازی

فضای مجازی یک مفهوم فردی و همچنین بین‌المللی است که یک فناوری دیجیتال گسترده و به هم پیوسته را توصیف می‌کند. با کمی توجه به دنیای اطرافمان متوجه می‌شویم که امروزه اینترنت و فضای مجازی بخشی از زندگی ما شده به گونه‌ای که بدون آن‌ها زندگی برایمان دشوار می‌شود اما ما تا چه اندازه توانسته‌ایم از این فضا برای پیشرفت علمی، فرهنگی، اجتماعی و... خودمان استفاده کنیم، آیا زندگی واقعی را فدای فضای مجازی کرده‌ایم یا سعی کرده‌ایم از فضای مجازی برای بهبود زندگی واقعی استفاده کنیم؟ آیا فضای مجازی باعث دوری از فرهنگ‌های سنتی شده یا باعث بهتر شناختن آنها؟ آیا زندگی واقعی با آدم‌های واقعی را می‌خواهیم یا زندگی مجازی با آدم‌های مجازی؟ آیا باید دید دیگران چطور هستند تا ما هم همان گونه باشیم؟

فضای مجازی آنقدر قوی است که می‌تواند لباسی که به تن انسانی در کشور غربی آن هم با آداب و رسوم و سنت‌هایی که مخصوص خودشان است را بر تن جوان ما کند. اخلاق و رفتارهای ارزشی و انسانی با عادت به الگوبرداری از رفتارهای ناهنجار و بی‌نظمی در خواب و برنامه‌های روزانه از جمله آفات عادت‌های بی‌جا به اینترنت و فضای مجازی است که امروزه تقریبا اکثر ما ها درگیر آن هستیم.

اصل مهم این است که یا از فضای مجازی برای به‌دست آوردن خود استفاده می‌کنیم یا برای از دست دادن خود. اگر می‌خواهیم احاطه بیشتری بر سرنوشت خود داشته باشیم، لازم است با این فضا تعامل خوبی داشته باشیم و با اصطلاحات و تعاریف و چگونگی استفاده از آن آشنایی حداقلی را داشته باشیم. در این کتاب سعی شده است با گردآوری و گلچین برخی از اطلاعات درباره دنیای مجازی که مورد نیاز قشر جوان و بزرگسال است.

خواندن کتاب حقیقت مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت فضای مجازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقیقت مجازی

بعد از به وجود آمدن رایانه و توسعه آن و شکل‌گیری اینترنت، اولین دنیاهای مجازی در قالب چت روم‌ها شکل گرفتند که کاربران هم‌زمان به برقراری ارتباط از طریق نوشتاری و صوتی می‌پرداختند. شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. تصور چنین تأثیری حتی تا یک دهه قبل هم قابل باور نبود. اینکه یک وب‌سایت یا اپلیکیشن آنقدر مهم و درهم تنیده با زندگی انسان باشد که بتواند مهم‌ترین تصمیم‌ها و مسیر زندگی ما را تغییر دهد.

شبکه‌های اجتماعی بسیاری از افراد را به هم نزدیک کرده، تعدادی را از هم دور کرده، نحوه خرید، پوشش، تغذیه و حتی تصمیمات مهم سیاسی ما را تغییر داده است. درست مثل یک جهان مجازی که در موازات زندگی ما وجود دارد. با همان آدم‌های دنیای واقعی و شاید حتی کمی واقعی‌تر از آنچه ما در زندگی روزمره تجربه می‌کنیم. این تغییر بسیار بزرگ باعث شده تا بسیاری از قوانین کلاسیک ارتباطی و حتی قوانین سیاسی کشورهای مختلف، دچار تغییر شود. اما به راستی این روش ارتباطی جدید، چگونه به زندگی ما وارد شده است شاید بهتر باشد تا در آغاز نگاهی به مفهوم واقعی شبکه‌های اجتماعی بیندازیم. اولین نوع از شبکه‌های اجتماعی مجازی به سال‌های آغازین قرن هجده میلادی برمی‌گردد. در این سال‌ها ستون‌هایی از روزنامه‌ها به نوشته‌ها و نامه‌های ارسالی خوانندگان اختصاص پیدا کرد. این ستون‌ها آنقدر محبوب بودند که گاهی یک بحث ساده در آن ماه‌ها ادامه پیدا میکرد. درست مثل اینکه یک صفحه مجازی نه چندان سریع در اختیار کاربران قرارگرفته باشد تا نظرات و اطلاعات خود را در مورد یک موضوع خاص منتشر کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان