دانلود و خرید کتاب مزاج شناسی از دیدگاه قرآن جابر آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مزاج شناسی از دیدگاه قرآن اثر جابر آقایی

کتاب مزاج شناسی از دیدگاه قرآن

نویسنده:جابر آقایی
انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:
۴.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مزاج شناسی از دیدگاه قرآن

کتاب مزاج شناسی از دیدگاه قرآن نوشتهٔ جابر آقایی است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مزاج شناسی از دیدگاه قرآن

 مزاج در حفظ سلامتی روحی و جسمی انسان‌ها دخیل است و قرآن و روایات نیز به این نکتهٔ مهم اشاره کرده‌اند. مبانی قوی اسلام با تجربیات بشر و تفکر و تعقل در کتاب خدا باعث شده است تندرستی و شادمانی به امت برگردد. زیرا جسم و روح متعلق به آفریننده او و تحت نظام خالق است. پس آنان که برنامهٔ روزانهٔ خویش را مطابق مزاج و ایام و نیاز آراسته‌اند هم آرامش روحی و هم سلامت جسمی دارند. به تحقیق در سه آیه قرآن صراحتا لفظ مزاج ذکر شده است و در برخی از تفاسیر مانند المیزان اشاره به این مطلب مهم دارد و به روشنی لفظ مزاج ذکر شده است. همچنین کلمهٔ طبع در قرآن ۱۱ مرتبه به کار رفته است. این کتاب، تحقیقی جامع در مورد این موضوع مهم و بنیادی و اساسی است که روزی پایهٔ تشخیص و تنظیم سلامتی بود و با بررسی علمی و دقیق این مسئله، وسیلهٔ سلامتی معنوی و اخلاقی و جسمی انسان‌ها از کتاب هدایتگر استخراج شده و گامی در جهت ارتقای سلامتی جامعه برداشته شده است.

خواندن کتاب مزاج شناسی از دیدگاه قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به دنبال اصلاح مزاج خود هستند بسیار مناسب است.

بخشی از کتاب مزاج شناسی از دیدگاه قرآن

شد کلمه مزاج در سه آیه از قرآن کریم آمده است؛ از نظر لغوی مزاج یعنی آمیختن و ترکیب شدن چند چیز باهم. به کیفیت حاصل از آمیختن چند چیز با یکدیگر، مزاج می‌گویند. (فرهنگ نفیسی) به عنوان مثال اگر چند رنگ را باهم مخلوط کنیم، رنگ جدیدی حاصل می‌شود که مزاج آن، حد واسط رنگ‌های مخلوط شده است.

بوعلی سینا نیز می‌گوید: (مزاج، کیفیتی است که در نتیجه کنش و واکنش بین کیفیت متضاد عناصر به وجود آید) . در اصطلاح طب،کیفیتی است که از تاثیر کیفیات ارکان اربعه در بدن انسان پدید می‌آید، مثلا کیفیات گرمی و خشکی با کیفیات گرمی و تری، آمیخته شوند یک کیفیت ثالثی را به وجود آورند. مثل ترکیب عسل و سرکه که در نتیجه آمیختن، یک کیفیت ثالثی پدید می‌آید. این مزاج گاهی سرشتی و گاهی اکتسابی است. راغب در مفردات می‌نویسد: مزاج مخلوط کردن است و سپس آیاتی که کلمه مزاج در آنها ذکر شده را یادآور می‌شود.

ابن فارس در مقاییس الغه می‌نویسد:

«مزج؛ المیم و الزاء و الجیم اصل صحیح یدل علی خلط الشی بغیره و مزج الشرب یمزجه مزجا و کان العسل یسمی المزج قالوا:لانه کان یمزج به کل شراب.»

قال ابوذویب: فجاء بمزج لم یَرَ الناس مثله هو الضحک الا انه عمل النحل و کل نوع من شیئین مزاج لصاحبه.

در کتاب گنجینه پزشکی در تعریف مزاج می‌نویسد:

«برآیند اثر مجموعه عناصر و ارکان مادی نظام هستی در یک شیئ،گیاه، غذا، حیوان و انسان را مزاج آن می‌نامیم.» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان