دانلود و خرید کتاب درسنامه حجامت درمانی (مقدماتی) جابر آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درسنامه حجامت درمانی (مقدماتی) اثر جابر آقایی

کتاب درسنامه حجامت درمانی (مقدماتی)

نویسنده:جابر آقایی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درسنامه حجامت درمانی (مقدماتی)

کتاب  درسنامه حجامت درمانی (مقدماتی) نوشته جابر آقایی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است. 

درباره کتاب درسنامه حجامت درمانی (مقدماتی)

در اهمیت خون، این ماده حیات، همین بس که اگر توانستی آن را تمیز و سالم نگهداری، سلامتی جسمی و ذهنی و روحی را به خود هدیه داده‌ای وگرنه تمام سلامتی و نشاط و زنده دلی را از خود سلب نموده‌ای.

خون انسان گاهی اعتدالش را از دست می‌دهد. این عدم اعتدال یا به صورت کمّی است یعنی مقدار خون در بدن کم یا زیاد می‌شود و یا به صورت کیفی است که خون یا غلیظ‌تر و یا رقیق‌تر می‌گردد و یا کثیف و غلیظ شده و مواد سمّی در آن نفوذ می‌کند و ماندگار می‌گردد و یا اینکه دچار فقر مواد غذایی می‌گردد؛ که تمام این‌ها به علت عدم مدیریت و تدبیر در مواردی است که در باب تغذیه رعایت اصول و مبانی آن تأکید شده است. گرچه این خون بارها در بدن به اشکال مختلف تصفیه می‌گردد اما باز هم در هر صورت مقداری از سموم در آن باقی می‌ماند، که تنها با فرآیندی علمی به نام حجامت می-توان آن مواد زائد را دفع نمود.

پس از آشنایی با کلیات مزاج‌شناسی و تغذیه مناسب با هر مزاج، لازم است در رابطه با تصفیه خون دقت بیشتری نماییم، چون نهی و پرهیز، مقدم بر امر و فرمان است.حتی در سیر روحانی و عرفانی؛ اول تخلیه است و بعد تحلیه و تجلیه. بر همین اساس حکما نیز در سیر سلامتی بدن دستوراتی جهت پیشگیری از بیماری داده‌اند از قبیل: رعایت منهیات (نبایدهای) تغذیه همچنین راه‌هایی برای دفع مواد و سموم در هر یک از چهار مرحله هضم، چرا که اگر تخلیه سموم و زواید بدن درست صورت نپذیرد، مواد تمیز و سالمی که وارد بدن می-شود از جمله غذا و دارو را نیز آلوده و در نتیجه تأثیرگذاری این مواد مفید به حداقل خواهد رسید. به تعبیر دیگر اگر شما در یک سطل زباله دائماً مواد ضد عفونی کننده بریزید، فایده‌ای که ندارد هیچ، بلکه زباله‌های مواد ضدعفونی کننده را نیز از بین می‌برند. پس باید اول تخلیه صورت گیرد. این کتاب اطلاعات مقدماتی کاربردی درباره حجامت را در اختیار علاقه‌مندان و فعالان حوزه طب سنتی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب درسنامه حجامت درمانی (مقدماتی) 

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به طب سنتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درسنامه حجامت درمانی (مقدماتی)

الگوی نامناسب تغذیه‌ی سالم

به دلیل تغذیه‌ی نامناسب انسان‌ها، یا افراط در رقّت و غلظت خون به وجود می‌آید یا در قلت و کثرت کمّی آن مشکلاتی به وجود می‌آید. حال اگر خون جاری در رگ‌های انسان کثیف و غلیظ باشد، مسلماً اعضای به وجود آمده از چنین خونی مشکلات فراوانی دارند که یا به صورت امراض گوناگون ظاهر شده و یا باعث اختلالات درونی می‌شوند. پس قطعاً سلامتی جسم در گرو سلامتی خون می‌باشد و بهترین روش‌ها برای پیشگیری از کثیف شدن خون و درمان آن حجامت است. به عنوان مثال: تمام نقاط مغز انسان از مویرگ پوشیده شده است به طوری که بیشترین تراکم مویرگ در بدن در مغز است. کار غذارسانی به سلول‌های مغزی به عهده‌ی خونی است که در این مویرگ‌ها است. اگر خون انسان غلیظ باشد حرکتش در مویرگ‌ها به دلیل ظرافت آن‌ها بسیار کندتر از دیگر رگ-هاست و همین امر سبب می‌شود فعالیت همه‌ی قسمت‌های مغز از قبیل: حس مشترک، خیال متصرفه، واهمه و حافظه ضعیف و ضعیف‌تر شود و انسان از نظر فکری و ذهنی دچار رکود گردد.

گفتیم که خون طی فرآیندی به اندام تبدیل می‌شود، به طور دقیق‌تر باید گفت از قسمت غلیظ‌تر خون، اندام و از قسمت لطیف آن، ارواح ثلاثه (روح حیوانی، نباتی و نفسانی) به وجود می‌آید. ارواح ثلاثه، قوا و اقوا و افعال را می‌سازند. پس به طور کلی تمام فعالیت‌های بدن انسان به گونه‌ای با خون مرتبط هستند و عدم تعادل خون در جنبه‌های مختلف، باعث ایجاد بی-نظمی در سیستم کلی بدن می‌شود.

جسم، ظرف روح (نفس ناطقه) است و روشن است که اگر این ظرف کثیف باشد، مظروف هم از این کثیفی تأثیر می‌پذیرد، به طوری که اگر فردی بیمار باشد، میل به انجام هیچ‌کاری ندارد و یأس و افسردگی هم بر او غالب می‌شود. بنابراین تأثیر حجامت بر تمیزی خون و همچنین بر حالات جسم و ذهن و روح مشخص می‌شود (تو آنی که می‌خوری.)

ذکر این نکته نیز ضروری است که حجامت، خون را تنظیم می‌کند. یعنی هم افراط در رقّت را درمان می‌کند و هم افراط در غلظت را، هم زیادی را تعدیل می‌کند و هم نقصان را معتدل می‌کند حال چگونه چنین اتفاقی می‌افتد؟ به وسیله‌ی حجامت، فعالیت کبد که عضو اصلی خون‌سازی بدن است، تنظیم می-گردد و وقتی که کبد تنظیم شود، خون از جهت میزان تولید و کیفیت، معتدل می‌شود. البته این قضیه زمانی حاصل می‌گردد که از چند دوره‌ی حجامت گذشته باشد. چرا که کبد مثل آبگرمکنی عمل می‌کند که تا زمانی‌ که از آن آب نگیرید روی شمعک باقی می‌ماند و فعالیت نمی‌کند، به محض استفاده از آب آن هر چقدر هم که کم باشد آبگرمکن به کار می‌افتد و شعله‌اش فعال می‌شود و موجب گرم شدن آب‌های جدید می‌گردد. این ترموستات تنظیم، حکیمانه و هدفمند در کبد نهاده شده است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان