دانلود و خرید کتاب لگو (از ایده تا برند) لوی باندی سیکول ترجمه نگار عجایبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب لگو (از ایده تا برند)

کتاب الکترونیکی «لگو (از ایده تا برند)» نوشتهٔ لوی باندی سیکول با ترجمه نگار عجایبی در انتشارات فنی ایران ( کتاب های نردبان) چاپ شده است. لگو (از ایده تا برند) یکی از کتاب‌های مجموعه‌ٔ از ایده تا برند است. نایکی، دیزنی و گوگل سه جلد دیگر این مجموعه هستند.

 چگونه یک ایده‌ٔ ساده تبدیل به یک برند موفق جهانی شد؟ نام لگو و شهرت جهانی آن از کجا آمده است؟ چطور قطعه‌های پلاستیکی کوچک، راه خود را به اسباب‌بازی فروشی‌های دنیا باز کردند؟ لگولند چگونه کار خود را آغاز کرد؟ 

درباره کتاب لگو (از ایده تا برند)

این کتاب داستان کودکی است که در خانواده‌ای فقیر در دهکدة کوچکی در دانمارک به دنیا آمد. از 7 سالگی کار کرد، با پشتکار کارگاهی راه انداخت و با این که سه بار همة سرمایه‌اش را در آتش‌سوزی از دست داد، ناامید نشد. او آرزو داشت اسباب‌بازی‌هایی با کیفیت بالا بسازد که کودکان بتوانند هنگام بازی با آن خلاقیتشان را به کار بگیرند. امروزه کمپانی لگو در هر ثانیه هفت بسته لگوی جدید تولید می‌کند و شهرتی جهانی دارد.

ایده‌ٔ لگو متعلق به یک نجار بود. نجاری که می‌خواست پول در بیاورد تا بتواند چهار پسرش را بزرگ کند. نجاری به نام اله کرک کریستینسن که در سال ۱۸۹۱ در روستایی در دانمارک به دنیا آمد.

کریستینسن در چهارده سالگی به عنوان شاگرد نجار برای برادر بزرگ‌ترش کار می‌کرد و به این ترتیب، شش سال در نجاری آموزش دید. بعد از خدمت در ارتش و درس خواندن در مدرسه‌ٔ فنی، ازدواج کرد و همراه با همسرش در شهر کوچکی به نام بیلاند ساکن شد. او که در نجاری استاد کار شده بود، کارگاهی به راه انداخت و چند نجار دیگر را هم استخدام کرد تا با هم در و کابینت و کمد بسازند. همسرش چهار پسر به دنیا آورد. پسرهای بازیگوشی که در چهار پنج سالگی با یک جرقه کارگاه را آتش زدند.

کارگاه سوخت و خاکستر شد. اما اله سعی کرد از فرصت پیش آمده برای بازسازی کارگاهش استفاده کند و از این موضوع خوشحال بود که در این آتش‌سوزی کسی از بین نرفته است. اما دوران دشواری در انتظارش بود. در سال ۱۹۳۰، دوران رکود بزرگ، به دانمارک هم رسید. دورانی که اقتصاد جهانی فرو ریخت و صد البته کسب و کار اله هم تحت تاثیر قرار داد. اله سعی کرد وسایل ارزان‌قیمت‌تری بسازد اما با فروش آنها نمی‌توانست حقوق تمام کارمندانش را پرداخت کند و مجبور به تعدیل نیرو شد. در سال ۱۹۳۲ اله با از دست دادن همسرش ضربه‌ٔ خیلی بزرگ‌تری خورد. او از نظر روحی روانی و شرایط اقتصادی روزگار سختی را سپری می‌کرد اما سعی داشت بچه‌هایش را شاد نگه دارد و برایشان اسباب‌بازی‌های چوبی می‌ساخت. در پی همین کار، کم کم به این فکر افتاد که اگر اسباب‌بازی‌ها بچه‌های او را از ناراحتی و افسردگی دور نگه می‌دارد، حتما بقیه‌ٔ بچه‌ها را هم خوشحال می‌کند. این شد که شروع کرد به ساختن مدل‌های مختلف اسباب بازی و دستفروشی آن‌ها. در سال ۱۹۳۴ تصمیم گرفت برای کسب و کارش اسمی انتخاب کند: leg godt در زبان دانمارکی به معنای بازی کردن و لذت بردن است. اله از ترکیب این دو lego را ساخت. جالب اینکه لگو در زبان لاتین به معنی وصل کردن و کنار هم گذاشتن است. لگو داستان شیرین و جذابی دارد که در این خانواده ادامه پیدا می‌کند.

کتاب لگو (از ایده تا برند) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب سرگذشت لگو را برای کودکان و نوجوانان شرح می‌دهد اما خواندن آن برای بزرگسالان نیز خالی از لطف نیست.

بخشی از کتاب لگو (از ایده تا برند)

آوازهٔ اسباب‌بازی‌های با کیفیت و دست‌ساز که در کارگاه اُله در بیلاند ساخته و فروخته می‌شد، در شهر پیچید و فروشش افزایش یافت. پرفروش‌ترین محصولش یک اردک چرخ‌دار بود که وقتی آن را به دنبالت می‌کشیدی نوکش باز و بسته می‌شد. وقتی تعداد اسباب‌بازی‌های ساخته‌شدهٔ اُله زیاد شد، آن‌ها را در اتومبیلش گذاشت و سرتاسر کشور را گشت و خانه به خانه آن‌ها را می‌فروخت. بعضی وقت‌ها مردم فقط می‌توانستند در ازای اسباب‌بازی به آن‌ها مواد غذایی بدهند، ولی به همین هم راضی بود. به این ترتیب اُله دادوستد می‌کرد و همین که می‌توانست برای چهار پسرش غذا تهیه کند، سپاسگزار بود.

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۲/۰۴

از نایکی راضی تر بودم اما خوب بودشش کلا به لگو علاقه ندارم و واسه ی همین این جلدشو دوست نداشتم خیلی😐😕 اما بقیه ی مجموعه هاش مثل نایکی گوگل و دیزنییی💜💚💜💚 عالی بودددنننننننن اما این کتاب هم موضوعش جالبه💚 هم به اطلاعات عمومیت

- بیشتر
مهدی محمدی
۱۴۰۲/۰۹/۲۱

کتاب به شدت به انگیزه کمک میکنه خیلی عالی از اول زندگی سازنده بزرگ لگو که الان خیلی ها داریداستفاده میکنی خیلی عالی هست 👍

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۵۸,۵۰۰
تومان