دانلود و خرید کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن علی بیرانوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن اثر علی بیرانوند

کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن

کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن نوشته علی بیرانوند است. این کتاب را نشر معارف منتشر کرده است و به دیدگاه اقتصاد مقامتی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن

مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) در مقدمۀ ابلاغیۀ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی را الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام معرفی می‌نمایند؛ ازاین‌رو لازمۀ درک صحیح و متقن از اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند تصور روشنی از نظام اقتصاد اسلامی داشته باشیم. محققان و اندیشمندان علوم اسلامی نیز تعابیر و تعاریف مختلفی را در خصوص اقتصاد اسلامی ارائه داده‌اند. در اینجا به دو مورد از این تعاریف اشاره خواهد شد

۱- نظام اقتصادی اسلام عبارت است از: مجموعه‌ای از آموزه‌های سازگار مربوط به حوزۀ اقتصاد (تولید، توزیع، مصرف) که شامل مبانی هستی‌شناسی، هدف‌ها، رفتارها، روابط، ساختار اقتصادی و اصول راهبردی خاصی که از منابع اسلامی استنباط و استخراج می‌شود.

۲- شناخت، ارزیابی و انتخاب روش‌هایی که بشر برای تولید و توزیع کالا و خدمات از منابع محدود یا غیر آماده به‌منظور مصرف به کار می‌گیرد.

این کتاب به شما کمک می‌کند اطلاعات کاملی در زمینه اقتصاد مقاومتی در قرآن داشته باشید. 

خواندن کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک اقتصاد مقامتی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اقتصاد مقاومتی در قرآن

برای وارد شدن به مبانی و اصول قرآنی مرتبط با اقتصاد مقاومتی، اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به‌طور دقیق بررسی و واکاوی شود، معنا و مفهوم کلیدواژۀ «اقتصاد مقاومتی» است؛ چراکه درصورت عدم واکاوی صحیح این موضوع، به‌خوبی نمی‌توانیم مباحث مرتبط با آن را استخراج کنیم و همچنین ممکن است موضوعاتی را بررسی کنیم که ارتباط ماهوی با ساختار اقتصاد مقاومتی نداشته باشند. از طرفی نباید از یاد برد که هر نوع برداشت از اقتصاد مقاومتی، مبانی، اهداف و الزامات خاص خود را می‌طلبد. ازاین‌رو محققان و اندیشمندان حوزۀ اقتصاد مقاومتی پیش از هر موضوعی، مفهوم‌شناسی این کلیدواژۀ مهم را در اولویت تحقیق و پژوهش خود قرار داده‌اند.

ازآنجاکه طرح مسئلۀ اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۸۹ برای اولین بار توسط مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) در ادبیات اقتصادی انقلاب اسلامی وارد شده است، محققان و اندیشمندان حوزۀ اقتصاد اسلامی تلاش داشته‌اند با محور قرار دادن سخنان و رهنمودهای طلایی معظمٌ‌له، مسائل و مبانی مرتبط با آن را مورد بررسی، تحقیق و پژوهش قرار دهند.

تکیه‌گاه اصلی محققان برای تبیین چیستی اقتصاد مقاومتی، سخنان رهبری بوده است. نقطۀ عطف در تبیین و چیستی اقتصاد مقاومتی را می‌توان در رهنمودهای معظمٌ‌له در ابلاغیۀ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی جستجو کرد؛ کما اینکه مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) در این سیاست‌ها با به کار بردن کلیدواژه‌های نو و طلایی، مسیر را برای دستیابی به اصول راهبردی و مبانی اقتصاد مقاومتی هموار کردند؛ کلیدواژه‌هایی همچون: «اقتصاد درون‌زا»، «برون‌گرا»، «روحیه جهادی»، «عدالت‌محور»، «مردم‌بنیان»، «دانش‌بنیان»، «انعطاف‌پذیر».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۶۰۰
تومان