دانلود و خرید کتاب استاندارد بیت کوین سیف‌الدین آموس ترجمه علیرضا کاظمی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استاندارد بیت کوین اثر سیف‌الدین آموس

کتاب استاندارد بیت کوین

انتشارات:راه پرداخت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استاندارد بیت کوین

کتاب استاندارد بیت کوین نوشته سیف‌الدین آموس است و با ترجمه علیرضا کاظمی‌نیا در انتشارات راه پرداخت منتشر شده است. 

درباره کتاب استاندارد بیت کوین

تقریبا از سال‌های ۲۰۱۰ به این سو پول‌های جهانی گرفتار بحران شده‌اند؛ سوال این است که سرنوشت پول‌های جهانی پس از بحران چه می‌شود؟ از واکاوی آینده نامطمئن نظام پول کاغذی جهان چه مییابیم؟ به نظر می‌رسد نظام پولی بین‌المللی نظامی ایستاده بر پایه‌هایی لرزان است. بسیاری از تحلیلگران  اشتراک نظر دارند نظام پولی بین‌المللی امروز جهان ناکارآمد است. به فرض که نظام فعلی کارآمد نیست؛ سؤال این است که نظام پولی مبتنی بر بیت‌کوین تا چه حد می‌تواند جایگزین نظام فعلی شود؟ نواقص استاندارد بیت‌کوین چیست و آیا می‌توان به کد اعتماد کرد که نظام اعتماد جهانی را بر پایه آن بسازیم؟

ایده‌های پشت بیت‌کوین ایده‌های بدیعی هستند ولی در اینکه بیت‌کوین و دیگر رمزارزها چقدر در پیاده‌سازی این ایده‌ها می‌توانند موفق باشند بحث‌ زیادی وجود دارد. برای درک پرسش‌ها و پاسخ‌های احتمالی، کتاب استاندارد بیت‌کوین یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توان معرفی کرد؛ این کتاب برای درک مبانی اقتصادی و تاریخی پشت ایده بیت‌کوین نوشته شده است؛ انتشارات معتبر وایلی هم این کتاب را چاپ کرده و نویسنده آن یعنی سیف‌الدین آموس از اقتصاددان‌های جوان و شناخته‌شده جهان است؛ او به نحله‌ای فکری تعلق دارد که با عنوان اقتصاد اتریشی در جهان شناخته می‌شود.

خواندن کتاب استاندارد بیت کوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه‌های ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استاندارد بیت کوین

بیت‌کوین جدیدترین فناوری است که خواص یک پول را دارد و تلاش می‌کند با استفاده از پیشرفت‌های فناوری یکی از قدیمی‌ترین مسائل بشر را حل کند. انتقال ارزش اقتصادی به مکان‌های مختلف کره زمین و محافظت از ارزش آن با گذشت زمان. برای اینکه بیت‌کوین را درک کنیم، باید ابتدا درک خوبی از پول به دست آوریم و برای این کار هم باید به بررسی کارکردها و تاریخچه پول بپردازیم. ساده‌ترین راه برای تبادل ارزش این است که کالاهای باارزش را با یکدیگر تبادل کنیم. این فرایند تبادل مستقیم، تهاتر نامیده می‌شود و فقط در جامعه‌های کوچک و آن هم با چند کالای محدود قابل اجراست‌. برای نمونه در اقتصادی محدود که فقط از حدود ۱۰ نفر تشکیل شده، فرصت زیادی برای انجام کارهای تخصصی وجود ندارد. به ‌این ‌ترتیب، افراد فقط می‌توانند کالاهای لازم برای زنده‌ماندن را تولید کرده و آنها را به‌صورت مستقیم با یکدیگر تبادل کنند. مفهوم تهاتر همیشه در جوامع انسانی استفاده داشته و امروزه نیز کاربردهایی دارد، ولی پیچیدگی آن به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند و محدود به افرادی است که شناخت بسیار زیادی از یکدیگر دارند.

در اقتصادهای بزرگ‌تر و پیچیده‌تر، افراد فرصت کافی برای تولید کالاهایی تخصصی‌تر دارند و می‌توانند آنها را با افراد بیشتری تبادل کنند، ولی در این شرایط رابطه‌های دوستی و آشنایی کمتر هستند و نمی‌توان تمام کالاهایی که افراد با یکدیگر تبادل کرده‌اند و لطف‌هایی که در حق یکدیگر انجام داده‌اند را به خاطر سپرد. هر چقدر اندازه اقتصاد بزرگ‌تر شود، فرصت‌های بیشتری برای فعالیت تخصصی به وجود می‌آید و مساله تناقض خواسته‌ها نیز پررنگ‌تر می‌شود، به این معنی که شاید یک طرف معامله کالای طرف مقابل را بخواهد، ولی طرف دوم علاقه‌ای به کالای او نداشته باشد. این مساله فراتر از تفاوت خواسته‌هاست؛ زیرا سه بعد مجزا دارد.

نظرات کاربران

نارگیل
۱۴۰۲/۰۱/۱۴

کتاب در مورد شناخت پول است. همون چیزی که روزانه چندین ساعت وقت و مقدار زیادی از انرژی خودمون رو برای به دست آوردنش صرف می‌کنیم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
«فردریش هایک» در این رابطه این‌گونه نوشته است: «از نظر من هیچ‌وقت دوباره به سیستم پولی خوبی دست پیدا نمی‌کنیم؛ مگر اینکه بتوانیم کنترل پول را از انحصار دولت بیرون آوریم، ولی نمی‌توانیم این کار را به‌زور انجام دهیم؛ بلکه باید راهکاری زیرکانه ایجاد کنیم که دولت‌ها نتوانند جلوی آن را بگیرند.»
نارگیل
وقتی ارزش پول در جامعه‌ای افزایش پیدا می‌کند، افراد بیشتر به مخارج خود دقت می‌کنند و بخش بزرگ‌تری از درآمدشان را پس‌انداز می‌کنند. بنابراین فرهنگ مصرف‌گرایی، خریددرمانی و نیاز مستمر به خرید آشغال‌های پلاستیکی جدید در این جامعه جایگاهی نخواهد داشت. این شرایط باعث کاهش ترجیح زمانی خواهد شد و افراد یاد خواهند گرفت که اهمیت بیشتری برای آینده قائل باشند. بنابراین می‌توان دید که چنین جامعه‌ای نه‌تنها شهروندانش را به سمت پس‌انداز و سرمایه‌گذاری سوق می‌دهد؛ بلکه دیدگاه بلندمدتی در زمینه اخلاق، هنر و فرهنگ به وجود می‌آورد.
نارگیل
کنترل دولت، پول را از پاداش فعالیت اقتصادی به پاداش اطاعت از مقامات دولتی تبدیل کرده ‌است. هیچ‌کس نمی‌تواند بدون رضایت دولت، ثروتمند شود؛ زیرا دولت می‌تواند دارایی او را از طریق انحصاری بانکی خود ضبط و مسدود کند. همچنین دولت می‌تواند به وفادارترین طرفداران خود پاداش بدهد و آنهایی که از دولت پیروی نمی‌کنند را مجازات کرده و مالیات‌شان را افزایش دهد.
نارگیل
«دولت‌ها فکر می‌کنند ... وقتی باید بین دریافت مالیات (که باعث کاهش محبوبیت‌شان می‌شود) و انجام هزینه‌های عوام‌فریبانه (که باعث افزایش محبوبیت‌شان می‌شود) گزینه‌ای را انتخاب کنند، می‌توانند هر دو کار را انجام دهند (با افزایش تورم). همین اقدام آنها نشان می‌دهد که کنار گذاشتن استاندارد طلا چه اشتباه بزرگی بود.»
نارگیل
دولت‌ها فکر می‌کنند ... وقتی باید بین دریافت مالیات (که باعث کاهش محبوبیت‌شان می‌شود) و انجام هزینه‌های عوام‌فریبانه (که باعث افزایش محبوبیت‌شان می‌شود) گزینه‌ای را انتخاب کنند، می‌توانند هر دو کار را انجام دهند (با افزایش تورم).
نارگیل
پول سالم محیطی را به وجود می‌آورد که در آن هر نوع سرمایه‌گذاری مثبتی، مطلوب است؛ زیرا ارزش پول در طول زمان ثابت می‌ماند و بنابراین انگیزه برای سرمایه‌گذاری زیاد خواهد بود. در مقابل، ارزش پول ناسالم در طول زمان کمتر می‌شود و در نتیجه تنها سرمایه‌گذاری‌های پرریسک و پربازده جذابیت خواهند داشت.
نارگیل
حتی بهترین و پایدارترین پول‌های دولتی در مقابل طلا نابود شده‌اند و در حال حاضر حدود دو تا سه درصد از ارزش خود در سال ۱۹۷۱ را دارند. این امر نشان‌دهنده افزایش ارزش بازار طلا نیست؛ بلکه حاکی از افت ارزش پول فیات است. وقتی قیمت کالاها و خدمات را بر اساس پول دولتی می‌سنجیم، شاهد افزایش بسیار زیادی هستیم، ولی قیمت آنها نسبت به طلا تقریبا ثابت مانده است.
نارگیل

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۱۰۳,۰۰۰
تومان