دانلود و خرید کتاب حرکت در طبیعیات و مابعدالطبیعه از دیدگاه ابن سینا آزاده جمالی‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حرکت در طبیعیات و مابعدالطبیعه از دیدگاه ابن سینا اثر آزاده جمالی‌راد

کتاب حرکت در طبیعیات و مابعدالطبیعه از دیدگاه ابن سینا

معرفی کتاب حرکت در طبیعیات و مابعدالطبیعه از دیدگاه ابن سینا

کتاب الکترونیکی «حرکت در طبیعیات و مابعدالطبیعه از دیدگاه ابن سینا» نوشتهٔ آزاده جمالی‌راد در انتشارات آذرفر چاپ شده است. در این پژوهش سعی میشود تا نظرات فلاسفه پیش از ارسطو و خود ارسطو در خصوص موضوع حرکت بررسی شود. در ادامه تحلیل از دیدگاه‌های فلسفی فيزيک‌دانان معاصر و تفاوت آن با طبیعیات ابن سینا مطرح می‌شود.

درباره کتاب حرکت در طبیعیات و مابعدالطبیعه از دیدگاه ابن سینا

آنچه در این رساله خواهد آمد آشنا شدن با موضوع حرکت در طبیعیات و مابعد الطبیعه ابن سینا است، اگرچه بیان جریانات و افکار مختلف در این مورد از توان علمی من خارج است، اما آنچه با این بضاعت علمی اندک انجام شده است، آگاهی مختصر بر تحوالت اندیشه ابن سینا در این خصوص است. ابن سینا از نوابغ جهان اندیشه و جز فیلسوفانی است که شاید بیشترین تاثیر را بر تاریخ اندیشه و تفکر اسالمی داشته است، به خاطر همین عظمت و اصیل بودن، شناخت این فیلسوف برای ما نه تنها الزم بلکه ضروری است.

کتاب حرکت در طبیعیات و مابعدالطبیعه از دیدگاه ابن سینا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه در علوم طبیعی و آرای ابن سینا پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حرکت در طبیعیات و مابعدالطبیعه از دیدگاه ابن سینا

عقیده آناکسیمندر

 به این اندیشه رسید که عنصر اولی، ماده المواد، نامتعین است این عنصر اولیتر از اضداد آناکسیمندر است که اضداد از آن بوجود می‌آیند و به آن منحل میگردند. وی نخستین این عنصر اولی (به یونانی : آرخه) را آناکسی مندر علت مادی نامید و بنا به رای تئوفراستس کسی بود که آن را چنین نامید (این عنصر نه آب است و نه هیچ یک از دیگر عناصر بلکه طبیعی است مغایر با آنها و نامتناهی که تمام آسمانها و عوالم درون آنها از آن ناشی میشوند) آن بیکران (به یونانی : آپایرون) است یعنی جوهر بی حد است ازلی و بی زمان است تمام جهانها را فراگرفته است. دست اندازی و تجاوز یک عنصر بر عنصر دیگر در بیان شاعرانه به عنوان نمونه‌های بیدادگری معرفی شده است. عنصر گرم در تابستان مرتکب بیدادگری میشود. و عنصر سرد در زمستان عناصر متعین بیدادگری خود را در جذب و اغالل دوباره در (بی کران نامتعین) جبران می‌کنند. این نمونه‌ای است از بسط و تعميم مفهوم قانون از حیات انسانی به جهان بزرگ. جهانها به واسطه حرکت ازلی بوجود آمدهاند و بعالوه یک حرکت ازلی وجود داشت که در آن حرکت آسمانها بوجود آمدهاند. این حرکت ازلی ظاهرا همان گونه که در نظریه فیثاغوریان در تیمانوس افالطون هست نوعی جدا کردن یا نوعی بیختن با غربال بوده است وقتی اشیاء از هم جدا شوند جهانی که ما آن را میشناسیم به وسیله یک حرکت چرخنده گرد بادی شکل گرفته است به این معنی که عناصر سنگینتر خاک و آب در مرکز گرد باد باقی می‌ماندند آتش به سوی محیط رانده و هوا در وسط باقی مانده. (کاپلستون، ۱۳۶۸، ۳۵ -۳۴)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان