دانلود و خرید کتاب اخلاق حرفه ای و پیشگیری از وقوع جرم محسن غلامی رزینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق حرفه ای و پیشگیری از وقوع جرم اثر محسن غلامی رزینی

کتاب اخلاق حرفه ای و پیشگیری از وقوع جرم

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اخلاق حرفه ای و پیشگیری از وقوع جرم

کتاب اخلاق حرفه ای و پیشگیری از وقوع جرم نوشته محسن غلامی رزینی و احسان غلامی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار برای فعالان حوزه حقوق منتشر کرده است.

درباره کتاب اخلاق حرفه ای و پیشگیری از وقوع جرم

امروزه با توسعه و گسترش علم حقوق و عدم اطلاع کافی مردم از حقوق خود، لزوم پایبندی به اخلاق حرفه‌ای توسط مجریان قانون جهت برقراری عدالت و امنیت قضایی بیش از پیش احساس می‌گردد. اهمیت و نقش مجریان قانون در اجرای عدالت تا بدانجاست که امروزه یکی از اصلی ترین معیارهای سنجش عدالت، اقدامات مجریان دستگاه قضایی در انجام وظایف حرفه‌ای می‌باشد. زیرا عدالت واقعی محقق نمی گردد، مگر اینکه اصحاب دعوای بتوانند بدون هیچ ترس و واهمه‌ای اظهارات و مدافعات خود را آزادانه بیان نمایند و قاضی نیز با متکی به اصول و معیارهای اخلاق حرفه‌ای خود، بتواند با استقلال تام تصمیم عادلانه را اتخاذ نماید. مجریان قانون، بازوان عدالتند و جهت انجام وظیفه به نحو موثر و مطلوب و همچنین در راستای اعتلای منزلت شغل خود ملتزم به رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای‌اند. حساسیت شغل مجریان دستگاه قضاء (قضات، پلیس، وکلا و پزشکان) ایجاب می‌نماید که به وظایف حرفه‌ای خود اهتمام بیشتری ورزند. زیرا تخطی و قصور آنان در انجام تکالیف قانونی، میتواند لطمات مالی، اعتباری، شخصیتی و حتی جانی جبران ناپذیری به افراد جامعه وارد آورد و امنیت قضایی را با چالش بزرگ مواجه کند.

به منظور شفاف سازی و رفع ابهامات در این زمینه و آشنایی هر چه بیشتر مجریان قانون جهت اهتمام به این وظایف، تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای و نظام نامه‌های رفتار حرفه‌ای لازم به نظر می‌رسد. به همین دلیل، در این کتاب در حد بضاعت نویسندگان تلاش کرده‌اند تا نواقص قوانین و مقررات در مورد وظایف حرفه‌ای مجریان دستگاه قضاء را مشخص و پیشنهادهایی جهت رفع کاستی‌ها و خلاءهای موجود و افزایش پایبندی مجریان قانون به سوگند نامه‌ها و آئین نامه‌های حرفه‌ای ارائه کنند. با این امید که به فضل الهی این مجموعه بتواند جهت آشنایی هر چه بیشتر مجریان عدالت قضایی، علی‌الخصوص کارآموزانی که به تازگی این مشاغل را انتخاب کرده‌اند مثمرثمر باشد تا بتوانند نسبت به وظایف و اخلاق حرفه‌ای پایبند و رفتار حرفه‌ای مناسب جهت ارتقای منزلت حرفه خود نشان دهند. 

خواندن کتاب اخلاق حرفه ای و پیشگیری از وقوع جرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اخلاق حرفه ای و پیشگیری از وقوع جرم

معرفی موضوع

وجود حرفه‌ها و مشاغل گوناگون و تقسیم کار اجتماعی لازمه تداوم حیات و پویایی جوامع امروزی است. این تقسیم بندی در سیستم اجتماعی، مشاغل گوناگون را به وجود آورده تا افرادی از دورن جامعه بر اساس تواناییها، تخصص، آموزش و ... نقش‌های فعال اجتماعی را بر عهده بگیرند. ارتباط میان اقشار مختلف جامعه با افرادی مانند قاضی، پلیس، وکیل و پزشک گریز ناپذیر می‌باشد. در این ارتباط ممکن است برخی از این متصدیان، مرتکب جرائم مرتبط با شغل خود گردند. لذا به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرائم می‌توان به مرامنامه‌ها و اساسنامه‌های شغلی، اصول اخلاق حرفه‌ای ( وجدان کاری ، حفظ اسرار حرفه‌ای ، امانتداری و ...) اشاره کرد تا با بهره گیری از اخلاق و وجدان کاری و تأکید بر رعایت آنها، زمینه پیشگیری از وقوع بسیاری جرائم را فراهم نمود. لذا حرف و مشاغلی که دارای کدهای اخلاقی هستند، باید جهت پایبند بودن کارکنان به آن، اقدام نمایند که از جمله این مشاغل می‌توان به اخلاق پزشکی، اخلاق قضایی، اخلاق وکالت، اخلاق پلیسی و ... اشاره کرد. صاحبان حرف باید بازتاب اعتبار حرفه و مُمِد اعتبار و احترام و اعتماد جامعه باشد.

در این اثر به بررسی نقش و تاثیر اخلاق حرفه‌ای (اصول، کدها و منشورهای اخلاق حرفه‌ای) در پیشگیری از جرایم شغلی قضات، کارکنان پلیس، وکلا و پزشکان پرداخته شده است. بدین صورت که پایبندی مجریان قانون به اصول و معیارهای اخلاقی تدوین شده، باعث رعایت عدالت قضایی خواهد شد و موجب می‌شود تا جرایم شغلی تویز این افراد اتفاق نیافتد. مثلاً در صورت مراجعه یک زن حامله به پزشک جهت سقط جنین، پزشک می‌تواند با رعایت اصول و معیارهای اخلاق شغلی خود، باعث پیشگیری از وقوع این جرم شود. در قوانین متعدد موضوع رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از جرم در نظام حقوقی ایران و توجه ویژه سیستم عدالت کیفری به این مسئله، و از آنجا که در مشاغلی مانند قضاوت، پلیس، وکالت و پزشکی، منابع مکتوب غنی در زمینه اخلاق حرفه‌ای وجود ندارد، به نظر می‌رسد موضوع این کتاب با عنوان «اخلاق حرفه‌ای و نقش آن در پیشگیری از وقوع جرم» می‌تواند منبع مناسبی برای پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم ارتکابی توسط صاحبان حرف و مشاغل باشد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان