دانلود و خرید کتاب هندبوک عملیاتی سئو (اصول و تکنیک های تولید محتوا) سولماز امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هندبوک عملیاتی سئو (اصول و تکنیک های تولید محتوا) اثر سولماز امامی

کتاب هندبوک عملیاتی سئو (اصول و تکنیک های تولید محتوا)

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هندبوک عملیاتی سئو (اصول و تکنیک های تولید محتوا)

کتاب هندبوک عملیاتی سئو (اصول و تکنیک های تولید محتوا) نوشتهٔ سولماز امامی در نشر عطران چاپ شده است. با ارزان شدن تکنولوژی دیجیتال و فراگیر شدن دسترسی به ابزارهای تولید محتوا (موبایل، دوربین دیجیتال، لپ‌تاپ، اینترنت، وب و سایر ابزارهای مشابه) چالش جدیدی در فضای محتوا ایجاد شد. با این حجم از تولید محتوا، چه باید بکنیم که مخاطب به سراغ ما بیاید و از محتوای ما استفاده کند؟ اگر شغل تولید محتوا را برای امروز یا آینده‌ی خود انتخاب کرده‌اید باید به این سوال مهم پاسخ بدهید.

درباره کتاب هندبوک عملیاتی سئو (اصول و تکنیک های تولید محتوا)

تولید محتوا به انگلیسی: (Content Creation) تقریباً از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید محتوا از تقاضای محتوا پیشی گرفت، تولید محتوا و پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر به یک چالش جدی تبدیل شد. صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشین چاپ، به سراغ چاپ انجیل رفت که هم کسی مدعی دریافت حق‌التألیفش نبود و هم متقاضیان فراوان داشت. اما بعد از مدت کوتاهی با جدی‌تر شدن ماجرای تولید محتوا دیگر نمی‌شد به کتاب‌های سنتی موجود اکتفا کرد. بنابراین تقاضا برای تولیدکنندگان محتوا زیاد شد و فعالیت‌های تخصصی مربوط به این رشته هم شکل گرفتند. سردبیرهای نشریات موضوعات مناسب برای تولید محتوا را پیدا می‌کردند و سپس به سراغ سفارش تولید محتوا می‌رفتند. بخش زیادی از تولید محتوا در آن زمان توسط «نویسندگان استخدام‌شده در نشریات» انجام می‌شد. اما به تدریج، نویسندگان فریلنسر هم زیاد شدند؛ کسانی که پس از دریافت سفارش تولید محتوا، بر اساس سلیقه و خواست کارفرما مطلب می‌نوشتند. بنابراین می‌توان گفت شرکت‌های انتشاراتی بر پایه محتوا شکل گرفتند و نخستین کسانی بودند که با سفارش تولید محتوا به نویسندگان، این صنعت را خلق کردند.

کتاب هندبوک عملیاتی سئو (اصول و تکنیک های تولید محتوا) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تولید محتوا و آشنایی بیشتر با سئو پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هندبوک عملیاتی سئو (اصول و تکنیک های تولید محتوا)

تولید محتوا در عصر رسانه های الکتریکی و الکترونیکی

بعد از کتاب و روزنامه، رسانه‌های الکتریکی – یعنی رادیو و تلویزیون – اختراع شدند. حالا تولید محتوای صوتی و تصویری هم اهمیت پیدا کرده بود. همان زمان گروهی از تحلیل‌گران رسانه به این فکر افتادند که باید نقش محتوا، تولید محتوا و حاشیه‌های آن جدی گرفته شود. نورمن آنجل، مارشال مک لوهان، نیل پستمن، ژان بودریار و اروینگ گافمن از جمله‌ی این تحلیل‌گران بودند. اما ظاهراً تا زمانی که وب و شبکه های اجتماعی اختراع نشده بودند، دغدغه‌ی تولید محتوا آن ‌قدر عمومیت پیدا نکرده بود. در حال حاضر تولید محتوا آن‌قدر فراگیر شده که آموزش آن به مقطع پیش از دانشگاه رسیده است. در کشور خودمان نیز آموزش و پرورش این را نیاز جدی گرفته و «درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی» در پایه دهم کامپیوتر تدریس می‌شود.

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، تولید محتوا می‌تواند محدوده‌ی گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر بگیرد: از کسی که چند قرن پیش مشغول نوشتن یک کتاب خطی بوده تا کسی که امروز با انتشار پست و لایو و استوری به تولید محتوا در اینستاگرام مشغول است، همگی به تولید محتوا مشغول هستند.

اما جدای از این معنای گسترده و عام، کار تولید محتوا امروز یک معنای خاص هم پیدا کرده و آن تولید محتوای الکترونیکی است. حتی امروزه مجموعه‌های بسیاری تحت عنوان آژانس تولید محتوا و نیز شرکت تولید محتوا مشغول کار هستند که تولید محتوا را از یک فعالیت فردی فراتر برده‌اند و با انجام تخصصی این کار، هزینه تولید محتوا را کاهش داده‌ و سرعت این کار را بیشتر کرده‌اند.

این شرکت‌ها بسته به توانمندی تیم تولید محتوا و استراتژی خود، ممکن است صرفاً به یک فعالیت محدود (مثلاً تولید محتوای ویدیویی یا محتوای متنی) محدود شده یا تولید همه نوع محتوای الکترونیکی برای سایت‌ها و شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان