دانلود و خرید کتاب سفری به معدن درون احمد محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفری به معدن درون اثر احمد محمدی

کتاب سفری به معدن درون

معرفی کتاب سفری به معدن درون

کتاب سفری به معدن درون نوشتۀ احمد محمدی است. موسسه فرصت آفرینان بازار این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب می‌کوشد از آموزه‌های رؤیاگونه و غیرعملی پرهیز کند و تنها به اطلاعات علمی و ثابت‌شده در مسیر موفقیت بپردازد.

درباره کتاب سفری به معدن درون

کتاب سفری به معدن درون می‌کوشد به مهم‌ترین نکات انسان‌شناسی اشاره کند؛ نکاتی که مایهٔ مهم‌ترین پیشرفت‌های فردی و جمعی است و البته از دید انسانِ امروز به دلایل مختلف مخفی مانده‌است.

فصل اول این کتاب، شامل زخم‌های قدیمی است که از چشم‌مان پنهان مانده‌اند اما اثر آن‌ها نقشی اساسی در زندگی ما دارند. در فصل دوم، درمان‌هایی کاربردی و اجرایی برای موارد مطرح‌شده در فصل اول آمده و فصل سوم و چهارم حاوی راه‌حل‌هایی عملی است.

با خواندن این کتاب، گام‌به‌گام از تاریک‌ترین نقاط ذهنی، تصویری روشن به روی ما گسترده می‌شود تا بتوانیم به‌راحتی بر ترس‌های خود غلبه کنیم و معدن گنج الماس‌مان را بیابیم. در این راه، می‌بینیم که گنج اصلی جایی نیست جز درون ما. با این کتاب می‌توانیم، مرحله‌به‌مرحله، با سختی‌ها و پیچیدگی‌های مسیر آشنا شویم و در ادامه، راه‌کارهای عملی مناسب را دنبال کنیم.

خواندن کتاب سفری به معدن درون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سفری به معدن درون

«سال‌های سال زندگی به‌عنوان مدرس و مربی اگرچه مایهٔ شادی و رضایت درونی‌ام شده‌است اما دغدغه‌هایی هست که جز با تجربه‌های نزدیک نمی‌توان آن‌ها را یافت. مجموعه‌ای از مسائل هستند که به‌شدت در ذهنم سؤال‌برانگیز شده‌اند. چرا افراد برای کسب درآمد همیشه مشکل دارند؟ چرا دانش‌آموزان و دانشجویان پی به استعداد و توانایی خود نمی‌برند؟ چرا عموم جامعه دچار ضعف عزت‌نفس شده‌اند و هیچ رؤیا و آرزوی بزرگی ندارند؟ چرا از تمام توان خود استفاده نمی‌کنند و به این سطح از زندگی راضی شده‌اند؟ در این راه به سه حقیقت اصلی رسیدم که در این فصل به آن‌ها می‌پردازم. درماندگی خودآموخته، فقدان اعتمادبه‌نفس و در پایان نداشتن درک درست از مفاهیم فقر و ثروت.

مطالعات متعدد بر روی منابع و کتاب‌های مرتبط با حوزهٔ روان‌شناسی و توسعهٔ فردی و آموزش و مشاوره به هزاران نفر در این سال‌ها من را با درک و شناخت جدیدی در این حوزه آشنا کرد. همان‌طور که من از دیدن نوجوانان و جوانانی که با وجود هوش و استعداد فراوان هیچ تلاشی برای پیشرفت و موفقیت خود نمی‌کردند و یا زنان بااستعداد و تحصیل‌کرده‌ای که خود را از رشد و پیشرفت محروم می‌دانستند و هزاران نمونه ازاین‌دست که باعث شده جامعه‌ای داشته باشیم که گویا از پیش شکست را پذیرفته‌است، مارتین سلیگمن هم روزی با دیدن پدرش که با وجود تحصیلات عالی دانشگاهی تنها به شغلی با درآمدی بسیار کم، که کفاف زندگی خود و خانواده‌اش را می‌داد، بسنده کرده و چشمش را بر امکان استادی دانشگاه و رشد موقعیت اجتماعی و مالی خود بسته بود، به نظریهٔ بزرگ خود فکر کرد.»

**

«تفاوت زیادی میان انواع بدهی‌ها وجود دارد. اگه بخواهیم ساده توضیح بدهیم، بدهی خوب به بدهی‌ای می‌گویند که برایتان پول‌ساز باشد. بدهی‌ای که از آن برای افزایش دارایی استفاده می‌کنید و به‌نوعی خودش قسط‌های خودش را می‌دهد. بدهی بد بدهی‌ای است که پول را از جیبتان بیرون می‌کشد و خرج چیزهایی مثل لباس، وسایل الکترونیک، موبایل و... می‌کند. مشکل، بدهی نیست بلکه باید سواد مالی‌تان را آن‌قدر افزایش دهید که تفاوت بین بدهی خوب و بد را متوجه شوید.

برای خلاص شدن از بدهی‌ها نباید سبک زندگی دلخواهتان را رها کرده و به کم بسنده کنید، بلکه باید دارایی‌هایتان را به شکلی افزایش بدهید که هزینهٔ چیزهایی مانند لباس، وسایل الکترونیکی و... از قِبل آن دارایی‌ها پرداخت شود، اما گاهی پیش می‌آید که آن‌قدر غرق در بدهی هستید که نمی‌توانید به هیچ شکلی دارایی‌هایتان را افزایش بدهید و به سطح بدهی‌هایتان برسانید.

کسانی که در این موقعیت ناخوشایند قرار دارند، می‌توانند از برنامهٔ کاهش بدهی استفاده کنند؛ یعنی تا وقتی‌که از شر بدهی‌هایشان خلاص نشدند، به‌طور موقت مخارج زندگی‌شان را کاهش بدهند و سبک زندگی دلخواهشان را کنار بگذارند. خبر خوب این است که شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. این کار را به یک عادت تبدیل کنید. زمانی که عادت کنید در هنگام دریافت پول، در همان ابتدای کار، پولی را برای خودتان کنار بگذارید، با دیدن سرعت افزایش آن پول شگفت‌زده خواهید شد. همچنین وقتی‌که حساب دارایی‌هایتان زیاد شد، می‌توانید از آن برای خرید خودرو یا رفتن به سفر استفاده کنید و آن موقع است که از این کار حسابی لذت خواهید برد.»

نظرات کاربران

parastoo2521
۱۴۰۱/۰۴/۱۲

کتاب دو نویسنده دارد سرکار خانم عواطفی هم هستند، لطفاً اصلاح بفرمایید

ایمان کریمی
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

مطالعه این کتاب رو به تمام کسانی که هنوز الماس درونشون رو پیدا نکردند توصیه میکنم.

کاربر 1249586
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

مفهوم موفقیت شغلی را در قالب یک داستان بسیار زیبا بیان کرده بود👌👌👌

نیما
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

یک کتاب کاربردی و زیبا که به موفقیت های شغلی و زندگی کمک فراوانی می کند .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

حجم

۴۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان