دانلود و خرید کتاب بانوی کوچه ذغالی مرضیه محمدپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانوی کوچه ذغالی اثر مرضیه محمدپور

کتاب بانوی کوچه ذغالی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بانوی کوچه ذغالی

کتاب بانوی کوچه ذغالی نوشتۀ مرضیه محمدپور است. این کتاب را انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است. این مجموعه شامل یازده داستان کوتاه است که بیشتر آنها در جغرافیای زیستی امروزی رخ می‌دهد.

درباره کتاب بانوی کوچه ذغالی

داستان کوتاه باوجوداینکه امروزه در میان نویسندگان ایرانی کمتر محل توجه و طبع‌آزمایی است، اما کماکان یکی از جدی‌ترین محل‌های ظهور و بروز اندیشه‌ها، آداب‌ورسوم و باورهای بومی ایرانی در قالب و نمای داستانی است و کماکان ظرفیت بالای تأثیرگذاری این قالب و ژانر داستانی است که می‌تواند مخاطب را چنان در چنبره خود درآورد که برای بازگویی جدی‌ترین یادآوری‌ها و یا بیان حرف‌های تازه در موضوعات مختلف همچنان می‌بایست به این قالب تمسک جست و از آن بهره جست.

مجموعه داستان «بانوی کوچه زغالی» با چنین رویکردی، تلاشی است از مرضیه محمد‌پور برای بازخوانی حرف‌هایی از زندگی و درون انسان که شاید از نظر تم و مضمون مسئله‌ای بدیع را در برنداشته باشد، اما پرداخت تازه و احترام‌برانگیز نویسنده و تلاش او برای خلق موقعیت و زاویه دید تازه در بازخوانی ماجراها و خلق یک پیام و اندیشه محوری در آنها، از آن اثری قابل‌احترام و خواندنی خلق کرده است.

هنر محمد‌پور در خلق این آثار هدایت کردن مخاطبانش با جادوی کلمات در سفری اودیسه‌وار است. سفری که در آن مسافر خواننده است و اسباب سفر کلمات و مضمونی که او برای مخاطب فراهم کرده؛ خواه سفر بر بال کلمات و اعداد یک جدول سرگرمی باشد خواه هزار توی بازاری قدیمی و سنتی.

خواندن کتاب بانوی کوچه ذغالی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب بانوی کوچه ذغالی

تا کیوسک روزنامه‌فروشی راهی نبود. فقط دو دل بود. بخرد یا نه. می‌دانست همین‌که در نزدیک‌ترین شعاع روزنامه‌فروشی قرار گیرد، پاهایش سست می‌شود و انگشتانش داخل جیب مانتو دنبال پول خرد می‌گردد. همین هم شد. چند قدم مانده تا برسد، کشیده شد به سمت ردیف چیده شده روزنامه‌ها و فارغ از دغدغه چند دقیقه قبل شروع به خواندن سر تیتر روزنامه‌ها کرد. روزنامه‌ای را که همیشه می‌خواند، از روی پیشخوان برداشت، تا کرد و توی ساک خریدش گذاشت و سکه پانصدتومانی را از میان دریچه، کف دست روزنامه‌فروش گذاشت. در راه برگشت به خانه، فکر کرد بد نمی‌کنند کسانی که فقط اخبار ورزشی می‌خوانند یا سرگرم حل معماهای سودوکو می‌شوند - برای حل کردن هر معمای سودوکو کافی است ارقام یک تا نه را طوری در خانه‌های خالی قرار دهید که در هر سطر، هر ستون و هر مربع کوچک سه در سه، رقمی تکراری نباشد - آن‌ها زودتر از هرکس متوجه شده‌اند نخواندن اخبار روزنامه بهتر از خواندن آن است، ولی سرگرمی سودوکو از هر چیز دیگر بهتر. حالا می‌خواهد سودوکوی حسابی باشد یا سودوکوی کلاسیک. به‌هرحال وارد جهنمی از اعداد خواهید شد که شما را فرسنگ‌ها از دیگر صفحات روزنامه دور خواهد کرد.

خیلی وقت است چنین تصمیمی گرفته است. یا اصلاً روزنامه نخرد و یا خواندن اخبار روزنامه را کنار بگذارد و به چیدن اعداد در خانه‌ها پناه ببرد، اما همین‌که پا به خانه گذاشت و خریدهایش را جابه‌جا کرد و دسته سبزی‌خوردن را با چاقو و سبد آماده برای پاک‌شدن دم دستش گذاشت، نشست پشت میز ناهارخوری‌اش و روزنامه را باز کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۷۵
تومان