دانلود و خرید کتاب پروین بهزاد بهزادپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پروین اثر بهزاد بهزادپور

کتاب پروین

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پروین

کتاب پروین نوشتۀ بهزاد بهزاد پور است. این کتاب را انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است. فیلمنامه «پروین» تازه‌ترین اثر این هنرمند، روایتی اجتماعی و گاه با تمی طنزآلود است. مصائب زندگی دختری با نام پروین که در یک درمانگاه به فعالیت مشغول است و مواجهه مخاطبان با زندگی وی که به دلیل سیل پیشامد برخی از رویدادها دچار اتفاقات عجیب و دردناکی شده است.

درباره کتاب پروین

برای علاقه‌مندان به سینما نام «بهزاد بهزادپور» نامی آشناست. فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما که در دهه هفتاد با نوشتن فیلمنامه آثاری چون آخرین شناسایی، باشگاه سری و رنجر مخاطبان زیادی را برای خود در سینما کسب کرده بود. وی در مقام کارگردانی نیز اثر متفاوت «خداحافظ رفیق» را در دهه هشتاد ساخته است. جدای از این وی در برخی از فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای پس از انقلاب اسلامی از جمله بلمی به‌سوی ساحل، توبه نصوح، ردپایی بر شن و دو چشم بی سو نیز به ایفای نقش پرداخته است.

بخش مهمی از فعالیت سال‌های اخیر بهزاد‌پور به انتشار فیلمنامه‌های او اختصاص‌یافته است که پیش‌ازاین در همین زمینه فیلم‌نامه «کلانتری غیر‌انتفاعی» از وی نیز توسط کتاب نیستان منتشر شده است.

گرچه تجربه‌های سینمایی دهه هشتاد این فیلمنامه‌نویس همانند دهه شصت و هفتاد به اجرا نرسیدند؛ اما بهزادپور را در مقام نویسنده باید یک فیلمنامه‌نویس اجتماعی حساس و دقیق دانست. نویسنده‌ای که با چیره‌دستی به ظرائف زندگی اجتماعی انسان‌های قصه خودش وارد می‌شود و سعی می‌کند در مقام دیالوگ‌نویس و طراح موقعیت به‌خوبی وضعیت آنها را در طول درام در ذهن مجسم کند.

از سوی دیگر تجربه‌های اخیر بهزادپور در حوزه طنزنویسی نیز بسیار قابل‌توجه است. او به‌خوبی از عهده طنازی در خلق فیلمنامه برآمده است. دیالوگ‌ها و موقعیت طنزی که او بر پایه اتفاقات در محل رخداد و نیز نوع دیالوگ ترسیم می‌کند از اثر او نه یک طنز موقعیت که طنز کلامی و موقعیتی توأمان ساخته است.

خواندن کتاب پروین را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به فیلم‌نامه‌نویسی و خواندن کتاب‌های سینمایی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره بهزاد بهزادپور

بهزاد بهزادپور در سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شده است. کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر و بازیگر سینما اهل ایران است.

بخش‌هایی از کتاب پروین

پدر با خشم در حال انفجار، رو به دکتر فریاد می‌زند:

پدر: شما تنها خدمتی که در عمرت انجام دادی فقط در نظام‌وظیفه بوده و بس! بعد از اون، فقط خیانت کردی، جینایت کردی، کیثافت کردی، گوه زدی به ملت نجیبی که حقوق ازش می‌گیری ... تف به اون عینکت ... تف به اون مدرکت ... تف به کراواتت که باید بجاش افسار ببندی قاطر.

پروین در چهره‌اش ترس و تعجب و خنده موج می‌زند. از اتاق‌های مجاور یکی دو پزشک دیگر بیرون آمده‌اند و بهت‌زده به پدر نگاه می‌کنند. تزریقاتی آقایان که نامش تقی‌پور است، آمپول در دست و حیران به پدر می‌نگرد و زیرچشمی پروین را هم زیر نظر دارد. دختر ماسک بر دهان فقط اشک می‌ریزد و مادر هم فقط هماهنگ با کلمات شوهر سر تکان می‌دهد و چشم و ابرو می‌آید.

دکتر بخش: این‌جور صحبت‌کردن اصلاً به شخصیت جنتلمن شما نمی‌خوره.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۲۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۶,۹۰۰
تومان