دانلود و خرید کتاب شومن بهزاد بهزادپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شومن اثر بهزاد بهزادپور

کتاب شومن

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شومن

کتاب شومن نوشتۀ بهزاد بهزاد پور است. این کتاب را انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است.

درباره کتاب شومن

کتاب شومن، دربردارنده فیلم‌نامه‌ای از بهزاد بهزاد پور می‌باشد. بهزاد بهزاد پور از آن دسته هنرمندانی است وقتی کم‌کار است بیش از آنکه ضرری متوجه خودش شود، مخاطبان ضرر می‌کنند. بهزاد پور با نگاه همیشه خاص خود فضاهایی تازه در باب هنر بازکرده است که تا سالیان بسیاری از تجربه‌هایش بهره می‌برند. بهزاد پور مؤلف است، مؤلفی به‌تمام‌معنا، مؤلفی کامل که هم در طرح بحثش، هم در نگارش آن و هم در اجرای اثر مخاطب را غافلگیر می‌کند.

خواندن کتاب شومن را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب به افرادی که به خواندن فیلم‌نامه و فیلم و سینما علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

درباره بهزاد بهزاد پور

بهزاد بهزاد پور در سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. او کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر و بازیگر سینما اهل ایران است.

بخش‌هایی از کتاب شومن

اتاق بازبینی فیلم در یک شبکه تلویزیونی

(بر صفحه مانیتور، تصویر گزارشگری که با رئیس بانکی در حال مصاحبه است، دیده می‌شود. هر از چند گاهی دوربین، گزارشگر و رئیس بانک را رها کرده و فضای بانک را نشان می‌دهد. کارمندان بانک در حال کار، ارباب‌رجوع در حال صحبت با کارمندان، ناگهان تصویر به‌سرعت به سمت کنج بانک زوم شده و دوربینِ مخفی نصب شده در آنجا را از نزدیک می‌بینیم، تصویر نگه‌داشته می‌شود - دستی بر روی نقشه طراحی شده، علامتی می‌گذارد. دوباره تصویر حرکت کرده و از دوربین مخفی عقب می‌کشد. دوباره فضای بانک دیده می‌شود. دوربین به روی پنجره‌های بانک رفته و آرام بر روی آن‌ها حرکت می‌کند. همان دست بر روی نقشه‌ها علامت‌هایی می‌گذارد - تصویر در لابه‌لای پنجره‌ها می‌ماند، دوباره زوم می‌کند، در انتهای زوم، دوربین مخفی کوچکی که در داخل لوستر دیواری کار گذاشته شده است، دیده می‌شود. تصویر نگه‌داشته می‌شود. دوباره همان دست بر روی نقشه دایره‌ای می‌کشد و علامت‌گذاری می‌کند. تصویر به روی گزارشگر و رئیس بانک بر می‌گردد. گزارشگر هنوز در حال گفتگو با رئیس بانک است. در مقابل مانیتور دو نفر در حال نگاه‌کردن به این تصویرها هستند. یکی از آن دو نفر، گزارشگرِ داخل تصویر است. نفر دوم همان است که بر روی نقشه علامت‌گذاری می‌کرد.)

گزارشگر: بازم هست؟

فیلم‌بردار: نه تموم شد.

گزارشگر: خیلی خوب گرفتی، موقع مصاحبه، من یکی متوجه این‌همه حرکت دوربینت نشدم، چه برسه رئیس بانک.

فیلم‌بردار: متشکرم. دیگه امری نیست؟

گزارشگر: نه، خسته نباشی.

نظرات کاربران

alireza.majd
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

با خوندن این فیلمنامه، با رسانه بیشتر آشنا میشیم تا هر چیزی که از رسانه دیدیم و شنیدیم به راحتی باور نکنیم. درس سواد رسانه خوبه که اینجوری آموزش داده بشه. خیلی کتاب خوبی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۵۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۶۰۰
تومان