دانلود و خرید کتاب رازهای نهفته یک دست خط محمود محجوب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رازهای نهفته یک دست خط اثر محمود محجوب

کتاب رازهای نهفته یک دست خط

نویسنده:محمود محجوب
انتشارات:نشر عطران
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رازهای نهفته یک دست خط

کتاب رازهای نهفته یک دست خط نوشتهٔ محمود محجوب در نشر عطران چاپ شده است. گرافولوژی در گزینش متقاضیان استخدام، شناخت افراد در زمینه ازدواج و یا دوست‌یابی، تشخیص اصالت و یا جعل دستخط و امضا در زمینه جرم‌شناسی کاربرد دارد.

در میان افراد یک نفر به سمت چپ و دیگری به سمت راست منحرف می‌شود. یک نفر رو به بالا می‌نویسد و یکی رو به پایین. بعضی‌ها تودرتو می‌نویسند و بعضی بافاصله. یکی تند و سریع می‌نویسد درحالی‌که دیگری با خودداری می‌نویسد. این تفاوت‌ها را در هنگام نوشتن به گرایش‌های مختلف خلق‌و‌خوی نویسنده نسبت می‌دهند.

درباره کتاب رازهای نهفته یک دست خط

گرافولوژی روش‌های مطالعه و بررسی شخصیت و خصوصیات فردی براساس نحوه نوشتن است. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده توسط National Pen Company در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌تواند حقایقی را درباره ۵۰۰۰ ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کنند. نوع خط هر شخص، ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی وی، سن او و همین‌طور فرهنگ و شغل او است. همین موضوع سبب می‌شود که دستخط افراد مختلف باهم فرق داشته باشد.

ازنظر گرافولوژیست‌ها یک خط مانند کاری است که انجام‌شده باشد. کاری که فرد باید سالیان دراز صرف کند تا آن را بیاموزد و با تمرین فراوان بتواند نوشته‌اش را کامل کند. از طرف دیگر، تجربه به ما می‌آموزد که انسان به‌طور کامل در بین اعمالش قرارگرفته است؛ زیرا حرکات و اشارات ما تنها از اراده و نیت آنی ما اطاعت نداشته، بلکه از اتحاد قوای درونی که زمینه و عصاره وجود ما را تشکیل می‌دهد، فرمانبرداری دارد.

کتاب رازهای نهفته یک دست خط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که به شخصیت‌شناسی و جرم‌شناسی علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رازهای نهفته یک دست خط

نقطه‌گذاری

همان‌طور که از تعریف پاره‌خط برمی‌آید، پاره‌خط از به هم پیوستن نقاط به دست می‌آید و از معکوس این تعریف می‌توان هر نقطه را قسمتی از یک پاره‌خط دانست و یا این‌گونه بیان نمود که نقاط پاره‌خط‌های کوچکی هستند که طول و عرض ناچیز دارند.

نقاط درواقع پاره‌خط‌هایی کوتاه و یا ناقص هستند که در حیطه خط‌شناسی آن‌ها را می‌توان به مجمع‌الجزایر متعلق به کلمات تشبیه کرد. جزایری که در اطراف خشکی‌های کلمات چیده یا پخش می‌شوند و از بررسی آن‌ها می‌توان به حالت‌های از روحیات فرد نویسنده پی‌برد.

انواع نقطه‌گذاری از نظر موقعیت مکانی

• نقاطی که سر جای خود نوشته‌شده‌اند:

اگر نقاط در سرجای خود نوشته‌شده باشند نشان‌دهنده آن است که فرد از موقعیت‌های کوچک اما مهم زندگی‌اش آگاهی دارد و همچنین سرعت طی کردن پیچ‌وتاب‌های زندگی باعث نمی‌شود که از مسائل ریز زندگی که اثر مهمی در ارتقای شخصیت و زندگی او دارد غافل شود.

• نقاطی که خارج از محدوده مکانی خود نوشته‌شده‌اند:

o اگر نقاط خارج از محدوده مشخص‌شده نوشته شود یا طوری نوشته شود که نشان از یک بی‌نظمی در چیدمان باشد از عدم توجه فرد به مسائل ریز اما مهم زندگی خبر می‌دهد.

o اگر این حالت به‌گونه‌ای شود که نقطه‌ها خیلی از محدوده خارج شوند خبر از نوعی آرمان‌گرایی انتزاعی می‌دهد.

o و اگر به‌صورت بی‌نظمی مشهود و به‌اصطلاح نقطه‌های ریخته و پاشیده، تحریر شوند نشان از بی‌نظمی و بهم ریختگی در مسائل ریز و روزمره دارد.

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۵۴۰۶۸
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

عالی بود لطفا این کتاب را در طاقچه بی نهایت قرار دهید.باتشکر

کاربر 4372673
۱۴۰۱/۰۱/۲۷

خیلی خوبه مطالبش من نویسنده کتاب از نزدیک میشناسم و واقعا کتاب خیلی خوبی نگارش شده😍👌

کاربر ۴۵۳۸۹۳۴
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

عالی و جدید حتما بخونید. استاد در اینستا هم هست. عالیه عالیه

کاربر ۳۹۷۱۰۱۰
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

این کتاب اولین و تنها کتاب تخصصی در زمینه تحلیل شخصیت افراد بر اساس دستخط و امضا (گرافولوژی) است. نویسنده کتاب، موسس تنها آموزشگاه رسمی خط ذهن می باشد. نویسنده کارشناس رسمی دادگستری رشته خط امضا و اثرانگشت می باشد. نویسنده به عنوان

- بیشتر
کتیبه سپید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

این تخیلاتِ موهوم رو بر پایه کدوم یافته‌های علمی نوشتن؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان