دانلود و خرید کتاب چالش ها و مولفه های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان سپیده محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش ها و مولفه های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان اثر سپیده محمودی

کتاب چالش ها و مولفه های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب چالش ها و مولفه های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان

کتاب چالش ها و مولفه های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان نوشته سپیده محمودی است. این کتاب به والدین و مربیان کمک می‌کنند بتوانند کودکان را به‌ بهترین شکل به سمت سلامت روان هدایت کنند.

درباره کتاب چالش ها و مولفه های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان

تربیت جنسی در یک معنای فراتر از احساس جنسی، به رشد شخصیت اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی افراد نیز نظر دارد. تربیت جنسی به همه اقداماتی گفته می‌رود که از نخستین دوران زندگی انسان در راستای رشد متعادل و مناسب انگیزه جنسی صورت می‌گیرد و باهدف اطلاع‌رسانی جنسی، کمک به تکامل رفتارهای جنسی، تداوم و ماندگاری نسل و رسیدن به مودت، رحمت و آرامش است.

این کتاب با این هدف نوشته شده است که به والدین آموزش بیشتری داده شود که به چه صورت و با چه حساسیتی به سوالات جنسی کودکان و نوجوانانشان، بهترین و مناسب‌ترین پاسخ را دهند تا هم کنجکاوی کودکان فروکش کند و هم پاسخ قانع کننده‌ای با توجه به سن کودک و‌ نوجوانان داده شود و همچنین نگرانی‌های والدین از تربیت جنسی فرزندانشان را تا حد امکان کاهش دهد.

این کتاب به والدین کمک می‌کند کودکانشان را در نظام تربیتی اسلام بر اساس حیا و عفّت پرورش دهند.

خواندن کتاب چالش ها و مولفه های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که نگران تربیت دینی فرزندشان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چالش ها و مولفه های تربیت جنسی کودکان و نوجوانان

تربیت جنسی در یک معنای فراتر از احساس جنسی، به رشد شخصیت اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی افراد نیز نظر دارد. تربیت جنسی به همه اقداماتی گفته می‌رود که از نخستین دوران زندگی انسان در راستای رشد متعادل و مناسب انگیزه جنسی صورت می‌گیرد و باهدف اطلاع‌رسانی جنسی، کمک به تکامل رفتارهای جنسی، تداوم و ماندگاری نسل و رسیدن به مودت، رحمت و آرامش است. در این فرایند، مربی (والد) به متربی (کودک) کمک می‌کند تا بتواند استعدادهای بالقوه خود را در این زمینه به‌خوبی بشناسد و با شیوه‌های صحیح بروز و کنترل آن آشنا شود تا آن را در بهترین مسیر منطقی قرار دهد. درواقع تربیت جنسی فراتر از آموزش است و نه‌تنها احساس جنسی، بلکه ویژگی‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی جنسیت را دربر می‌گیرد و عبارت است از به‌کارگیری شیوه‌هایی برای ایجاد صفات و رفتارهای سالم و زدودن صفات و رفتارهای ناسالم. ازآنجایی‌که ریشهٔ بسیاری از انحرافات جنسی در بزرگ‌سالی از کودکی آغازشده است، بنابراین ضرورت توجه به تربیت جنسی کودکان اهمیت می‌یابد. تربیت جنسی باید از همان مراحل اولیه زندگی انسان صورت گیرد و والدین باید در مورد بعضی از مسائل با فرزندان خود به گفتگو بنشینند و پاسخ مناسبی برای سؤالات آنان داشته باشند تا کودکان مجبور به پرسیدن سؤالات خود از دوستان و افراد ناشایست نشوند.

هدف از تربیت جنسی فرزند چیست؟

به وجود آوردن شرایط مناسب برای رشد سالم با شناخت و انتظار درست از هویت جنسی است، کودک باید همواره در شرایطی آرام و بدون استرس و اضطراب و مشغولیت مراحل رشد خود را سپری کند تا بتواند در سنین نوجوانی رشدی مطلوب و طبیعی داشته باشد. اگر کودک در سنین خردسالی نتواند رشد جنسی قابل قبولی داشته باشد، انحرافات جنسی خود را به دورهٔ نوجوانی و سپس به دورهٔ جوانی و بزرگ‌سالی خواهد رساند. تربیت صحیح، باعث به وجود آمدن آگاهی صحیح و داشتن توقعات بجا از هویت جنسی کودکان می‌رود. این آگاهی صحیح می‌تواند با توانایی‌های آنها مطابقت کامل داشته باشد. این هدف باید در دورهٔ کودکی و نوجوانی برآورده شود تا فرد در سنین بزرگ‌سالی بتواند مسئولیت‌های خود را متناسب با جنسیتش انجام دهد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۱۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان