دانلود و خرید کتاب بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم های هالیوودی محمدحسین حسنی سعدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم های هالیوودی اثر محمدحسین حسنی سعدی

کتاب بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم های هالیوودی

معرفی کتاب بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم های هالیوودی

کتاب بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم های هالیوودی نوشته محمدحسین حسنی سعدی است. این کتاب نمایی از تصویر ایران در فیلم‌های هالیوود ارائه می‌کند.

درباره کتاب بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم های هالیوودی

ایالات‌متحده به‌عنوان کشوری با مولفه‌های قدرت جهانی برای دستیابی به منافع بیشتر و پیشبرد فرآیند جهانی براساس خواست و مقتضیات خود در مناطق و حوزه‌های مختلف بین‌المللی حضور و نفوذ دارد و «منطقه جنوب‌غرب آسیا» و «خلیج‌ فارس» یکی از کانونی‌ترین مناطق مورد علاقه این کشور بوده است. بعد از وقوع انقلاب در ایران عوامل متعددی از جمله تعارض ایدئولوژیکی و تسخیر سفارت ایالات‌متحده در تهران، موجبات قطع روابط دو کشور را فراهم آورد و منجر به رویایی دو کشور گردید.

 اثر حاضر درپی بررسی بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم‌های هالیوودی با توجه به سیاست‌ها، نگرش‌ها، رویکردها و نتایجی که در ساخت این فیلم‌ها وجود دارد در پنج فصل به رشته تحریر درآمده است. در فصل‌ اول کلیات شامل مقدمه، نوع و روش به‌کار رفته در کتاب و پیشینه بیان می‌شود. فصل دوم و چارچوب نظری به ترتیب ژئوپلیتیک انتقادی، بازنمایی ژئوپلیتیکی، نظریه رسانه‌ها با تاکید بر فیلم‌ها، نظریه فیلم و سینما بیان می‌گردد. فصل‌سوم، اهمیت ژئوپلیتیکی ایران و سیاست خارجی ایالات‌متحده بر مبنای اهمیت ژئوپلیتیکی ایران از منظر مهم‌ترین مولفه‌ها، سیاست خارجی ایالات‌متحده و روابط ایران و ایالات‌متحده پیش و پس از انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل چهارم به بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم‌های هالیوودی از سال ۲۰۰۰ میلادی با تاکید بر تحلیل نشانه‌شناسی اختصاص یافته است. در فصل پنجم و آخر این کتاب، جمع‌بندی و نتیجهگیری نهایی ارائه می‌شود.

خواندن کتاب بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم های هالیوودی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بازنمایی ژئوپلیتیکی ایران در فیلم های هالیوودی

«سینما» یکی از ابزار مهم رسانه‌ای است که در حکم هنر، فناوری و صنعت، مخاطبان خاص خود را دارد و حتی تلویزیون مصرف کننده تولیدات سینماست و شبکه‌های تلویزیونی متعددی ویژه‌ی نمایش فیلم‌های سینمایی تاسیس شده‌اند و این خود نشان دهنده قدرت رسانه‌ای سینما و فیلم‌های سینمایی است. به موازات تحولات سخت افزاری ارتباطات جمعی، در جنبه نرم‌افزاری و محتوای ارائه شده نیز تغییرات چشم‌گیر و بسیار منظمی رخ داده است.

می‌توان گفت دیپلماسی فرهنگی و رسانه‌ای به‌شدت در خدمت استراتژی‌های سیاسی و حتی در برخی دوره‌ها راهبردهای نظامی قرار گرفته است(بیچرانلو، ۱۳۹۱:۱۸)

پذیرش مفهوم سینمایی باعث می‌گردد مباحث مرتبط با فیلم‌ها از حالت انفعال خارج شده و به توضیح «فضاها» و «هویت‌های» ساخته شده در آنها پرداخته شود. بر این اساس در مباحث ژئوپلیتیک عامه‌پسند، فیلم تقلیدی از جهان واقعی است و بازنمایی به‌عنوان راهی برای معنایابی این جهان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش هالیوود در پشتیبانی از سیاست‌های آمریکا در جهان و به‌خصوص در حوزه فعالیت‌های این کشور در عرصه جهانی دارای اهمیت خاصی است. در ارتباط با ایران ذکر این نکته لازم است که صنعت فیلم‌سازی هالیوود در راستای سیاست خارجی ایالات متحده اقدام به ساخت فیلم‌هایی با محوریت سیاسی-فرهنگی درباره جمهوری اسلامی ایران داشته است. فیلم‌هایی مانند «خانه‌ای از شن و مه»، سری اول و دوم «۳۰۰»، «آرگو» و غیره از فیلم‌های مهمی محسوب می‌شوند که هالیوود تا به امروز درباره‌ی ایران تولید کرده است که در هر یک از این فیلم‌ها، واقعیت‌سازی‌های صورت گرفته مترادف با گفتمان خاص سیاست خارجی ایالات‌متحده بوده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان