دانلود و خرید کتاب روانشناسی عملکرد؛ نظریه و عمل استوارت کوتریل ترجمه حسام رمضان‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی عملکرد؛ نظریه و عمل اثر استوارت کوتریل

کتاب روانشناسی عملکرد؛ نظریه و عمل

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روانشناسی عملکرد؛ نظریه و عمل

کتاب روانشناسی عملکرد؛ نظریه و عمل نوشتهٔ استوارت کوتریل با ترجمهٔ حسام رمضان‌زاده در انتشارات دانشگاه دامغان به چاپ رسیده است.  کتاب حاضر با رویکرد تئوریکی و عملی، به معرفی این اجزاء ذهنی در تعامل بین فرد و محیط، بیان اهمیت آن‌ها و نقش آن‌ها در اجرای مطلوب می‌پردازد و روش‌های عملی را برای توسعه آن‌ها پیشنهاد می‌کند.

درباره کتاب روانشناسی عملکرد؛ نظریه و عمل

تلاش بسیاری از انسان‌ها برای رسیدن به عملکرد سطح بالا (به‌ویژه در شرایط پرفشار)، با شکست مواجه می‌شود. شاید به این دلیل که تصور ما از اجرای خوب، محدود به توسعه الگوهای حرکتی و فاکتورهای جسمانی زیربنای آن است. بااین‌وجود، اجرا در شرایط پرفشار و تحت محدودیت‌های زمانی، به عوامل بسیار مهم دیگری همچون کنترل هیجانات، تصمیم‌گیری سریع و دقیق، سرسختی ذهنی، تاب‌آوری و ... وابسته است. به‌عبارت‌دیگر، فرد برای اجرای سطح بالای تکرارشونده، می‌بایست مجموعه‌ای از راهبردهای روان‌شناختی را به کار ببرد؛ راهبردهایی که باید در مسیر پر پیچ‌وخم و دشوار خبرگی، علاوه بر تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها، آموزش دید و تمرین کرد. با همه اهمیتی که این راهبردها در ایجاد شرایط مطلوب اجرا دارند، هنوز به‌طورجدی موردتوجه قرار نگرفته‌اند و جایگاه واقعی خود را در جلسات تمرین پیدا نکرده‌اند. مطالعه این متغیرها ذیل حیطه مطالعاتی تحت عنوان "روان‌شناسی عملکرد" قرار دارد. طبق تعریف، روان‌شناسی عملکرد، اجزاء ذهنی اجرای برتر در موقعیت‌های مختلف عملکرد است.

کتاب روانشناسی عملکرد؛ نظریه و عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان و محققان روانشناسی کاربردی جالب خواهد بود.

بخشی از کتاب روانشناسی عملکرد؛ نظریه و عمل

در طول سال گذشته، به دلیل افزایش علاقه و اشتیاق به روان‌شناسی عملکرد از حیطه‌های عملکرد غیر از ورزش، شاهد حضور حیطه تخصصی روان‌شناسی عملکرد بوده‌ایم. با وجود این که این حیطه یک حیطه درحال‌رشد است، در ادبیات علمی، درک فزاینده‌ای نسبت به روان‌شناسی عملکرد در حال شکل‌گیری استبارکر، نیل و فلتچر. مجموعه‌ای از تعاریف در خصوص روان‌شناسی عملکرد پیشنهاد شده است که از جمله آنها تعریف هایس می‌باشد: روان‌شناسی عملکرد به اجزاء ذهنی اجرای برتر در موقعیت‌ها و حیطه‌های عملکرد مربوط می‌شود، جایی که برتری یک عنصر مرکزی محسوب می‌شود. اگرچه درک روان‌شناسی عملکرد فراتر از اجزاء ذهنی است و باید علاوه‌برآن، اهمیت تعامل بین فرد و محیطی که در آن اجرا می‌کند، در نظر گرفته شود. روان‌شناسی عملکرد بر مطالعه روان‌شناختی عملکرد انسان در حیطه‌هایی همچون ورزش، اجرای هنری، جراحی، آتش‌نشانی، اجرای قانون، عملیات نظامی، تجارت و موزیک تاکید دارد. در حال حاضر، بر مبنای شواهد موجود، روان‌شناسی عملکرد بر برتری عملکرد و یا تجدید عملکرد ترمیم عملکرد و بهزیستی اجراکنندگان فردی و گروه‌ها تاکید دارد. یک مفهوم مرتبط با روان‌شناسی عملکرد، اجرای روان است. اسوان، کیگان، پیگوت و کراستبر اهمیت اجرای روان تاکید کردند و بیان نمودند که اجرای روان همواره با مفهوم اوج عملکرد تحت‌فشار برای اجراکنندگان نخبه، مرتبط بوده است. این مفهوم توسط برومهد و همکاران مورد حمایت قرار گرفته است. آنها نشان دادند که تفکر مثبت می‌تواند بر عملکرد موزیسین‌ها اثر داشته باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان