دانلود و خرید کتاب بازآفرینی زندگی پس از طلاق پریسا سبزواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازآفرینی زندگی پس از طلاق اثر پریسا سبزواری

کتاب بازآفرینی زندگی پس از طلاق

معرفی کتاب بازآفرینی زندگی پس از طلاق

کتاب بازآفرینی زندگی پس از طلاق نوشتهٔ مهری ازندریانی و پریسا سبزواری در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. هرچند زندگی مشترک میان زن و مرد بر اساس علاقه و عشق آغاز می‌شود اما چه‌بسا در ادامه به خاطر وجود مشکلاتی چنین محبتی از میان رفته و حتی به نفرت تبدیل شود و به دنبال آن جدایی صورت گیرد. طلاق رامی توان یکی از چالش‌های اساسی جامعه امروزی ما دانست و در حال حاضر نرخ رشد طلاق در ایران گویای این واقعیت است. روند افزایشی نرخ طلاق درایران و جهان، سریع است و برای آن می‌توان علل مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی را متصور شد. طلاق به‌عنوان یک رویداد استرس‌زای بسیار شدید، سلامت افراد و خانواده‌های درگیر را به مخاطره می‌اندازد و آثار منفی اجتماعی زیادی را به همراه دارد. هدف این کتاب پرداختن به ترمیم و بازآفرینی زندگی پس از طلاق است.

درباره کتاب بازآفرینی زندگی پس از طلاق

ازیک‌طرف نرخ افزایشی شتابان طلاق و از طرف دیگر آثار و پیامدهای منفی فردی و اجتماعی فراوان آن، لزوم ارائه خدمات پیشگیرانه و درمانی در همه سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی را به امری ضروری مبدل ساخته است و عدم پرداختن مناسب به آن را می‌توان زمینه‌ساز ورود جامعه به یک بحران تلقی کرد. قاعدتاً دراین‌خصوص ارائه خدمات مشاوره و روان‌درمانی می‌تواند بسیار اساسی و بنیادی باشد. کمک به افراد و خانواده‌های جهت سالم‌سازی و غنی‌سازی روابط و تعاملات جهت پیشگیری از طلاق، ارائه خدمات باهدف کمک به تصمیم‌گیری مناسب در خصوص وقوع یا عدم وقوع طلاق، ایجاد آمادگی و برنامه‌ریزی‌های مختلف در خصوص وقوع آن و نیز ارائه خدمات اثربخش جهت ترمیم و بازآفرینی زندگی پس از طلاق جهت کاهش آثار منفی آن را می‌توان عمده‌ترین خدمات مشاوره طلاق دانست.

 در این کتاب خوانندگان عزیز علاوه بر مفاهیم، شاهد مباحث خوبی در خصوص علل طلاق، راهکارهای کاهش طلاق و شیوه‌های بازآفرینی زندگی پس از طلاق خواهند بود. ضمن قدردانی از خانم دکتر سبزواری و خانم دکتر ازندریانی بابت تلاششان دراین‌خصوص، باتوجه‌به خلاء‌های موجود در مشاوره طلاق، امیدوارم در آینده نزدیک شاهد نشر کُتب و پژوهش‌های باکیفیت بیشتری باهدف کمک به ارائه خدمات اثربخش‌تر دراین‌خصوص در کشور عزیزمان باشیم.

کتاب بازآفرینی زندگی پس از طلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام کسانی که خودشان یا نزدیکانشان با مشکلات پس از طلاق دست به گریبان هستند، سودمند خواهد بود.

بخشی از کتاب بازآفرینی زندگی پس از طلاق

خانواده به‌عنوان اولین نهاد جامعه‌پذیری و کهن‌ترین هسته طبیعی، در همه جوامع انسانی از ابتدای تاریخ وجود داشته و بشر تاکنون نتوانسته است جایگزینی برای آن بیابد این موضوع حضور همیشگی این نهاد اجتماعی و ضرورت وجودی آن را نشان می‌دهد. تحولات اجتماعی دهه‌های گذشته در سطح جهانی، نظام‌های خانواده را با تغییرات، چالش‌ها، مسائل و نیازهای جدید و متنوعی مواجه کرده و طی همین مدت خانواده به شکلی فزاینده به علل و عوامل متعدد و پیچیده‌ای در معرض تهدید قرار گرفته است. وقتی کارکردهای خانواده از قبیل کارکردهای زیستی، اجتماعی، شناختی و عاطفی، یکی پس از دیگری آسیب می‌بینند، اعضای آن به‌تدریج احساس رضامندی را از دست می‌دهند، ابتدا موجب گسستگی روانی و سپس گسستگی اجتماعی و واقعه حقوقی می‌شود که این گسستگی، طلاق نامیده می‌شود. خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی، پایه و اساس ساخت اجتماع محسوب می‌شود. خانواده شالوده هر جامعه متمدن است. بااین‌حال، سست شدن بنیان خانواده، طلاق، فرار از منزل، سوءظن، نداشتن تفاهم میان زوجین، همسرآزاری و همسر کشی و وجود فرزندان بزهکار مواردی هستند که ساختار خانواده معاصر را شدیداً تهدید کرده و پیامدهایی چون طلاق را به دنبال دارند. طلاق گسستن و فروپاشیدن و نابودی کانون گرم و آرام‌بخش زندگی است که اثرات جبران‌ناپذیری بر اعضای خانواده می‌گذارد.

ازدواج مبنای شکل‌گیری خانواده و قطب مقابل آن طلاق است که سبب سست شدن پایه‌های نهاد خانواده می‌شود. طلاق فروپاشی فردی، خانوادگی و اجتماعی را در پی دارد. پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که دلیل اصلی جدایی زوجین در سال‌های اولیه زندگی، نبود مهارت‌های ارتباطی کارا و سازنده است. ارتباط میان‌فردی بنیان اساسی هویت و کمال انسانی است و پایه اولیه پیوند وی با دیگران را تشکیل می‌دهد. مهارت‌های مؤثر ارتباطی زوجین، موجب شکوفایی آن‌ها و بهبود کیفیت روابط می‌شود.

در هنگام ازدواج همه زوجین می‌اندیشند که زندگی مشترک آن‌ها پایان بسیار خوشی خواهد داشت و یک عمر به‌خوبی و خوشی در کنار هم زندگی خواهند کرد. اما به‌مرور مشکلات و اختلافات خود را نشان می‌دهند مشکلات و اختلافات در زندگی مشترک امری گریزناپذیر است؛ بنابراین یا زوجین توان مدیریت اختلافات را دارند و مشکلات خود را حل می‌کنند یا اختلافات عنان زندگی را از دست آن‌ها خارج کرده و دیگر راهی برای ادامه زندگی باقی نمی‌گذارد، در این صورت راهی غیر از طلاق برای زوجین باقی نمی‌ماند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه