دانلود و خرید کتاب یک بام و دو هوا زهرا بیگی (کیانوش)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک بام و دو هوا اثر زهرا بیگی (کیانوش)

کتاب یک بام و دو هوا

انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یک بام و دو هوا

کتاب یک بام و دو هوا، داستان‌های کوتاه نوشته زهرا بیگی (کیانوش) هستند که مضامینی اجتماعی و خانوادگی دارند. 

درباره‌ی کتاب یک بام و دو هوا

کتاب یک بام و دو هوا که نام خود را از مثلی معروف وام گرفته است، شامل نه داستان کوتاه است. زهرا بیگی (کیانوش) نویسنده‌ی کتاب یک بام و دو هوا سعی کرده است تا در داستان‌های مختلف، مسائل اجتماعی که در زندگی همه وجود دارد را با روایتی جدید تعریف کند. نکته‌ی مثبت دیگر کتاب یک بام و دو هوا این است که علاوه بر روایت جدید و کمی طنزگونه که در داستان‌ها موج می‌زند، به این مسائل اجتماعی، خانوادگی، کاری و ... از زاویه‌ای جدید نگاه شده است. 

داستان‌های کتاب یک بام و دو هوا در محیط‌های آشنا اتفاق می‌افتند؛ محل کار، در خانه و میان اعضای خانواده، مراکز بهداشتی. اتفاق‌ها و رخدادها هم چیزهای غیر معمول نیستند بلکه اتفاقاتی هستند که برای همه رخ می‌دهند. مشکلاتی که در محل کار برای کارمندان پیش می‌آید، روابط فامیلی که به دلیل سوتفاهم‌ها خراب می‌شود، فضای اداری و ... 

کتاب یک بام و دو هوا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرفداران داستان کوتاه از نویسندگان ایرانی هستید، کتاب یک بام و دو هوا نظر شما را به خود جلب می‌کند. 

بخشی از کتاب یک بام و دو هوا

از دیدن آن همه طراوت و سرسبزی و بوی نم و علفی که همه‌جا را فرا گرفته بود و موتورخانه‌ای که با سر و صدای زیاد آب زلال و خنک را از دل زمین بیرون می‌کشید و تق تق کنان توی حوض سیمانی می‌ریخت و به جوی‌های مختلف سهمی می‌داد تا به سمتی بروند و باغی را سرمست کنند، غرق لذّت شده بودم و کمال کیف و شادابی به من دست داده بود. عجالتاً داشتم قضیّه‌ی یک هفته پیش را به دست نسیم لطیف عصرگاهی می‌سپردم. آسمان بی‌اندازه صاف و آبی و درخشان بود. درخت‌ها در دو طرف راه کوچک خاکی سر به سر هم داده و به دور از ریاکاری و تقلّب، دوستانه با یکدیگر نجوا می‌کردند؛ گویا با تکان دادن برگ‌ها و شاخه‌هایشان حرف‌های یکدیگر را تأیید می‌کردند.

می‌شد روح زندگی را در سرسبزی و طراوت و صداقت آن‌ها جست‌وجو کرد. از دور کوه‌های بلند کرکس دیده می‌شد که هنوز رگه‌هایی از برف را در لابه‌لای چین‌های زمخت و سخت دامنش داشت، درست مثل مادری که می‌داند فرزندش به زودی خواهد مرد، ولی با این حال سعی دارد سرسختانه از او محافظت کرده، و به هر نحو شده او را حفظ کند. 

فهرست 

  • باغ زرد آلو
  • یک بام و دو هوا
  • ظاهر و باطن
  • هرگل که بیشتر به
  • چه میشد اگر؟
  • مثل همه روزها
  • شاید برای همیشه
  • کسی چه میداند؟
  • کار کوفتی

نظرات کاربران

Nassim
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

😀

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۸۲۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان