دانلود و خرید کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی سمیه مهرابیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی اثر سمیه مهرابیان

کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی

کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی نوشتهٔ سمیه مهرابیان در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب به بررسی دقیق انواع روش‌های آماری و نحوهٔ محاسبه و استفاده از هرکدام از این روش‌ها می‌پردازد. آمار در لغت به‌معنی شمارش و حساب است. واژه آمار به دو معنا به‌کار برده می‌شود؛ اول، جمع‌آوری اطلاات کمّی و روش‌های بررسی آنها و دوم، روش‌هایی که از طریق آنها ویژگی‌های گروه‌های بزرگ براساس مشاهده یا اندازه‌گیری همان ویژگی‌ها در گروه‌های کوچک، استنباط می‌شود. بنابراین، آمار به طبقه‌بندی، خلاصه کردن و توصیف کمّی اطلاعات و روش‌های برآورد و تعمیم آنها می‌پردازد. 

درباره کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی

علم آمار مانند هر علم دیگر براساس نیازهای بشر به‌وجود آمده است و تاریخی طولانی دارد. آمار، شاخه‌ای از ریاضیات عملی است که به شیوه‌های مختلف و با استفاده از اندازه‌گیری‌های کمّی و کیفی ویژگی‌هایی از عوامل مورد مطالعه را مشخص می‌کند. از دیرباز دولت‌ها برای شنـاسایی و بهره‌گیری از امکانات طبیعی و به‌کارگیری آنها ناگزیر به استفاده از آمار بوده‌اند. سرشماری جمعیت، آمارگیری اراضی کشاورزی، نگاهداری حساب مالیاتی، تعداد سربازها، سرشماری تعداد اسلحه، تعداد اسب‌ها و... به‌صورت منظم معمول بوده است. علم آمار در قرن هجدهم و نوزدهم مسیحی پایه‌گذاری و در قرن اخیر توسعه پیدا کرده است. کلمه Statistics از ریشه States بوده که یکی از معانی اخیر واژه State به معنای دولت است. این مفهوم به‌روشنی نشان می‌دهد که دولت‌ها نیاز مبرم و روزافزونی به آمار، شمارش، اندازه‌گیری انواع مختلف فعالیت‌ها به‌صورت کمّی دارند. تدریس این علم اولین‌بار در قرن هجدهم در دانشگاه‌ها آغاز شد.

کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که مایل هستند با انواع روش‌های آمار و سنجش و اندازه‌گیری آشنا شوند، مفید است.

بخشی از کتاب سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی

بشر از هزاران سال پیش به جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از آمار پرداخته است. شش‌هزار سال پیش در مصر، برای ارزیابی حجم خرمن، به‌منظور تعیین قیمت ذرت تا هنگام سیل بعدی رود نیل، از این علم استفاده می‌شده است. دوهزار سال پیش در سامریه و فلسطین، برای سرشماری قبائل یهود به منظور پرداخت مالیات به روم، از آمار استفاده می‌شده است. سیصدسال پیش در سراسر شهر لندن و حومه آن، آمار برای تعیین تعداد تلفات ناشی از بلای طاعون به‌کار برده می‌شده است. آمار، پیشینه‌ی ستایش‌انگیز و گوناگونی دارد. در دنیای مدرن امروزی، آمار مفهومی پذیرفته شده و آشناست، ما آمار را به‌صورت گزارش نتایج ورزشی، پیش‌بینی هوا، بازاریابی، شاخص‌های هزینه زندگی و بیمه به‌کار می‌بریم. تصور زندگی بدون در دست داشتن شکل‌های مختلف اطلاعات آماری، امکان‌پذیر نیست.

شاید بشر تنها موجودی است که اعداد را ایجاد کرده و از آن به‌دقت استفاده می‌کند. برخلاف آب و غذا، ما به اعداد نیاز فیزیولوژیکی نداریم، اما برای درک دنیای پیرامون خود به‌شدت به اعداد و ارقام نیاز داریم. می‌توان گفت که امروزه بدون اعداد امکان ادامه حیات وجود ندارد. با پیشرفت روزافزونی که در زمینه تحقیقات علمی حاصل شده است دیگر هیچ علمی در بیان یافته‌ها و حقایق مورد مطالعه خود از کاربرد روش‌های آماری بی‌نیاز نیست. امروزه در کلیه‌ی دانش‌های بشری آمار عامل اصلی در کاربرد روش علمی است. به‌دلیل اهمیت فراوان علم آمار در نظام آموزشی پیش از دانشگاه و دانشگاه در برنامه‌های درسی تدریس این شاخه از ریاضی پیش‌بینی شده است. در مدتی کمتر از یک‌قرن، آمار بدان پایه رسید که نه‌تنها یکی از عمده‌ترین رشته‌های علمی و دانشگاهـی به‌شمار می‌آید، بلکه بسیاری از رشته‌های معارف بشری بدون کمک و استفاده از آن گُنگ و نامفهوم هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۹۷۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان