دانلود و خرید کتاب فرهنگ لغات اقتصاد سلامت آلان ارل اسلاتر ترجمه سارا امامقلی‌پور سفیددشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ لغات اقتصاد سلامت اثر آلان ارل اسلاتر

کتاب فرهنگ لغات اقتصاد سلامت

معرفی کتاب فرهنگ لغات اقتصاد سلامت

فرهنگ لغات اقتصاد سلامت اثری از آلان ارل اسلاتر است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است.

درباره کتاب فرهنگ لغات اقتصاد سلامت

کمیابی موضوع اصلی علم اقتصاد است و تخصیص منابع کمیاب بین خواسته‌ها یا کاربردهای رقیب یکی از تعاریف رایج برای این علم است. اقتصاد سلامت نیز به‌عنوان یکی از شاخههای مهم اقتصاد، به دنبال روش‌هایی است که منجر به تخصیص مناسب منابع کمیاب در حوزه سلامت و درمان شود. اقتصاد سلامت در حوزههای نظری و کاربردی و در ابعاد خُرد و کلان به مباحثی چون مبادله کالاها و خدمات بهداشتی و درمانی، بازارها و جنبه‌های اقتصادی تولید، عرضه، و توزیع این محصولات در بخش سلامت می‌پردازد. در واقع به دلیل وجود بازار در بخش سلامت، حضور علم اقتصاد در این حیطه غیرقابل‌اجتناب می‌باشد. اقتصاد سلامت از این منظر اهمیت دارد که عوامل اقتصادی مؤثر بر بازار سلامت مثل تعیین تعرفه‌ها، قیمت خدمات پزشکی، هزینه خدمات پزشکی، نرخ بیمه‌ها، درصد مشارکت بیماران در پرداخت هزینه‌ها، تحلیل‌های اثربخشی و مواردی ازاین‌دست، می‌توانند بیش از مصرف داروها در نجات جان انسان‌ها مؤثر واقع شوند.

این کتاب مشتمل بر شمار زیادی از واژگانی است که در اقتصاد سلامت رواج دارند. آشنایی با این واژگان، به‌ویژه برای پژوهشگران و دانشجویان رشتههای پزشکی، داروسازی، اقتصاد بهداشت یا سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و گرایش‌های وابسته از اهمیت زیادی برخوردار است.

اقتصاد سلامت، یک رشته علمی در حال رشد سریع است که این رشد از علاقه روز افزون به یافتن روشهای بهبود استفاده از منابع کمیاب- که کاربردهای دیگری نیز دارند- نشأت می‌گیرد.

این کتاب، بازتابی از اصطلاحات رایج به‌کاررفته در اقتصاد سلامت است و به‌مانند خودِ رشته، گامی مهم و تکاملی است. اهداف این کتاب عبارت‌اند از:

• معرفی بسیاری از اصطلاحات مورداستفاده در اقتصاد سلامت

• گسترش دامنه اصطلاحات بکاررفته در این رشته

• شفاف سازی و در دسترس قرار دادن اصطلاحات

• کمک به استانداردسازی اصطلاح شناسی

• بهبود فهم معانی اصطلاحات و لغات

چگونه از این کتاب استفاده کنید؟ به برخی نکات اساسی اشاره می‌شود:

• اگر به اصطلاحی برخورده اید که در اقتصاد سلامت می‌تواند به کار برده شود و نیاز به روشن ساختن معنی آن دارید، به این کتاب رجوع نمایید؛

• اگر می‌خواهید برخی ابزارهای مبادله توسط اقتصاددانان سلامت را یادبگیرید، به این کتاب رجوع کنید؛

• اگر می‌خواهید از اصطلاح شناسی اقتصادی سلامت در مطالعه شخصی خودتان استفاده کنید، با این کتاب تطبیق دهید تا اصطلاح درست را بکار گیرید؛

نویسنده به طور موفقیت‌آمیزی اقتصاد سلامت را در جاهای مختلف و برای حضار مختلف طی ساله‌ای متمادی تدریس کرده که برخی از مراکز و مؤسساتی که در آنها تدریس نموده عبارت‌اند از:

دانشکده پزشکی سنت جان در بنگلور هند، دانشکده علوم سلامت (بهداشت)، دانشگاه موی (Moi) در کنیا و تعدادی از دانشگاه‌های انگلستان. 

کتاب فرهنگ لغات اقتصاد سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای طیف‌های مختلف افراد زیر مفید خواهد بود:

پزشکان، داروسازان عمومی، ماماها، مدیران بهداشت عمومی، داروسازان بیمارستان، پرستاران، مشاوران دارویی، مدیران مالی، کارکنان شرکت‌های بیمه، مدیران طبابت، مدیران فروش شرکت‌های دارویی، کارکنان شاغل به امور تحقیق و توسعه (R & D)، کارفرمایان دولتی، شرکتهای مهندسین مشاور، مربیان و آموزشیاران اقتصاد سلامت، دانشجویان کارشناسی و مقاطع بالاتر در زمینه‌های مدیریت، سلامت و سیاست‌گذاری، مطالعات اجتماعی و مطالعات کسب‌وکار.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان