دانلود و خرید کتاب مدیریت عملکرد و تعالی سازمان های پروژه محور سهیل حاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت عملکرد و تعالی سازمان های پروژه محور اثر سهیل حاتمی

کتاب مدیریت عملکرد و تعالی سازمان های پروژه محور

نویسنده:سهیل حاتمی
انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت عملکرد و تعالی سازمان های پروژه محور

کتاب مدیریت عملکرد و تعالی سازمان‌های پروژه محور نوشته سهیل حاتمی یکی از کتاب‌های تخصصی حوزه مدیریت نشر عطران است.

نشر عطران فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با انتشار کتاب‌های حوزه مهندسی آب و فاضلاب آغاز کرد. اکنون در زمینه‌های گوناگون از جمله علمی، آموزشی و ادبیات فعالیت می‌کند. این نشر تاکنون جشنواره‌های مختلف ادبی نیز برگزار کرده است.

در حال حاضر بخشی از کتاب‌های نشر عطران باهدف رفع نیازهای آموزشی قشر متخصص تأمین می‌شوند و بخشی دیگر موضوعات ادبی و هنری دارند.

کتاب مدیریت عملکرد و تعالی سازمان‌های پروژه محور اطلاعاتی علمی و کاربردی رشته مدیریت را در اختیار متخصصان می‌گذارد.

خواندن کتاب مدیریت عملکرد و تعالی سازمان‌های پروژه محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران رشته مدیریت و مدیران منابع انسانی سازمان‌ها

بخشی از کتاب مدیریت عملکرد و تعالی سازمان‌های پروژه محور

در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها در هر محیطی که فعالیت نمایند، دائماً نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را در جهت دستیابی به تعالی عملکرد به کار گیرند، لذا اهمیت پرداختن به عملکرد از سوی مدیریت به‌عنوان یک وظیفه اساسی مطرح است. بهبود مستمر عملکرد سازمان‌ها، نیروی عظیم هم‌افزایی ایجاد می‌کند که این نیروها می‌توانند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شوند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش‌های پیش روی سازمان و کسب بازخورد و اطلاع از میزان اجرای سیاست‌های تدوین شده و شناسایی مواردی که به مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد و تمام موارد مذکور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست. موضوع اصلی در تمام تجزیه‌وتحلیل‌های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن نیز مستلزم اندازه‌گیری است و ازاین‌رو سازمان بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل‌تصور نمی‌باشد.

مباحث مطرح شده در این بخش عبارت‌اند از: عملکرد، ارزیابی عملکرد، هدف از مدیریت عملکرد، ماهیت مدیریت عملکرد، حیطه عملکرد، دیدگاه‌های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد، مؤلفه‌های ارزیابی عملکرد، انواع ارزیابی، فنون و روش‌های فرایند ارزیابی عملکرد، زمان‌بندی ارزیابی، رده‌های ارزیابی عملکرد، کاربردهای ارزیابی عملکرد و غیره.

ارزیابی عملکرد:

همه افراد حق دارند و علاقه‌مند هستند که از نتایج عملکرد روزانه خودآگاه باشند. این مسئله درمورد کارکنان وجه دیگری هم پیدا می‌کند و آن این است که کارکنان علاقه دارند از نظرات سازمان در مورد خود مطلع گردند و از سوی دیگر سازمان نیز محق است نظرات خودرو در مورد منابع انسانی سازمان که از اصلی‌ترین سرمایه‌های سازمان بشمار می‌روند ابراز داشته و به اطلاع ایشان برساند.

در واقع، ارزیابی عملکرد یکی از موضوعهای مهم و درعین‌حال پیچیده مباحث مدیریت منابع انسانی است. موضوع ارزشیابی عملکرد معمولاً پس از انتخاب و استخدام، آموزش و ایجاد انگیزش در کارکنان مطرح میشود. دلایل متعددی برای ارزشیابی عملکرد کارکنان وجود دارد. نخست آن که ارزشیابیها اطلاعاتی به دست میدهند که بر پایه آن می‌توان در خصوص ارتقای کارمند تصمیمگیری کرد. دوم آنکه ارزشیابی برای مدیر و کارکنان فرصتی فراهم میسازد که بتواند رفتار مربوط به کار را با یکدیگر بازنگری کنند و سرانجام ارزشیابی به مدیر و کارمند فرصتی میدهد که به‌منظور کارایی و اثربخشی بیشتر، در برنامههای آینده بازنگری کنند و ضعفها و کاستیها را جبران و نقاط قوت را تقویت کنند.

برای اینکه مدیریت کنیم باید بتوانیم که اندازه بگیریم. این عبارت یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهای مدیریت است؛ لذا برای نیل به این مقصود بحث ارزیابی عملکرد مطرح می‌شود. در ارزیابی عملکرد ما از میزان دستیابی به اهداف ازپیش‌تعیین‌شده آگاه می‌شویم، وضعیت جاری‌مان را با روند گذشته مقایسه می‌کنیم و وضعیت خویش را در قبال رقبا میسنجیم، نقاط ضعف و قوتمان را به‌منظور ترمیم آنها شناسایی می‌کنیم.

از واژه «ارزیابی عملکرد» تعاریف بسیاری ارائه شده است. به‌منظور درک صحیح هر پدیده یا موضوع لازم است آن پدیده تعریف تا برد: باتز والتون (۱۹۹۵) اظهار داشته‌اند که عملکرد یک ساختار چندبعدی است که متغیرهای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. آن‌ها هم چنین اظهار داشتند که تعیین هدف ارزیابی از ارزیابی نتایج عملکرد و رفتار بسیار مهم‌تر می‌باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان