دانلود و خرید کتاب مبانی نظری و عملی در باستان شناسی عباس علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی نظری و عملی در باستان شناسی اثر عباس علیزاده

کتاب مبانی نظری و عملی در باستان شناسی

معرفی کتاب مبانی نظری و عملی در باستان شناسی

کتاب الکترونیکی «مبانی نظری و عملی در باستان‌شناسی» نوشتهٔ عباس علیزاده در انتشارات ایران نگار به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. بسیاری از مطالب مطرح‌شده در این کتاب، نخستین بار است که به زبان فارسی و برای فارسی‌زبانان نوشته شده است از این‌رو ساختار جمله‌ها و شیوهٔ نگارش نیز شاید، در نگاه نخست برای خوانندهٔ فارسی‌زبان ناآشنا باشد. برای جبران این امر، از مثال‌های ساده برای درک بهتر مطالب استفاده شده‌است. کتاب مبانی نظری و عملی در باستان شناسی با فصل‌هایی در زیست‌شناسی، تاریخ، و معرفت‌شناسی در ۲۲۴ صفحه به خوانندگان عرضه شده است.

درباره کتاب مبانی نظری و عملی در باستان شناسی

در تنظیم مطالب این کتاب کوشش شده تا مسائل نظری در باستان‌شناسی و انسان‌شناسی در بافت تاریخی و تحولی آن‌ها مطرح شوند، اما برای جلوگیری از زیاده‌گویی و پرهیز از پیچیدگی، مسایل گوناگون نظری و عملی به گونه‌ای کلی بیان شده‌اند تا چراغی برای پژوهش ژرف‌تر باشند. پس از درکی عمومی از نظرهای مطرح در این کتاب، برای آگاهی بیشتر از جزئیات، خواننده می‌تواند از کتاب‌شناسی که در پایان کتاب برای هر فصلی جداگانه تهیه شده، استفاده کند. با توجه به مشکل بنیادی کمبود منابع مرجع در کشورمان، در ارجاع به منابع پایه‌ای تلاش شده است تا آنجا که امکان دارد از کتاب‌های پایه به جای مقاله‌های فنی استفاده شود، اما این کار همیشه ممکن نبود، زیرا مسائل تئوریک و فنی بیشتر در قالب مقاله در نشریات تخصصی به چاپ می‌رسند که در ایران نایاب‌اند و دور از دسترس دانشجوی ایرانی. 

کتاب مبانی نظری و عملی در باستان شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب دانشجویان رشتهٔ باستان‌شناسی است.

بخشی از کتاب مبانی نظری و عملی در باستان شناسی

مطالب این کتاب فقط به باستان‌شناسی و انسان‌شناسی محدود نشده‌اند.زیست‌شناسی تحولی"، اعصاب‌روانشناسی" و معرفت‌شناسی زمینه‌هایی هستند که در این کتاب توجهی ویژه به آن‌ها شده است. علت توجه در ظاهر بیش از حد به این رشته‌های پژوهشی را خواننده در میان بحث‌های پی‌درپی خواهد یافت. اما در رابطه با باستان‌شناسی، مهمترین دلیل توجه به بررسی رشته‌های زیست‌شناسی و معرفت‌شناسی در این کتاب، ساختار و رویکردهای باستان‌شناسی نو" و روندگراست که بدون پس‌زمینهٔ اطلاعاتی در این رشته‌ها (زیست‌شناسی و معرفت‌شناسی) درک ساختار باستان‌شناسی نو و باستان‌شناسی روندگرا" برای خوانندهٔ ناآشنا با این رویکردها دشوار خواهد بود. افزون بر این، مدتهاست که باستان‌شناسی از رشته‌ای درگیر گردآوری و مطالعهٔ اشیاء، به علمی دربارهٔ انسان و رابطهٔ تاریخی او با محیط زیست خود تحول" پیدا کرده است. از این‌رو، بدون نهادن انسان و جامعه‌اش در یک بافت زیستی" و تاریخی، باستان‌شناسی چیزی جز «علم» به اشیای عتیقه نخواهد بود. آشکارا، بدون دانستن ریشهٔ عمیق ویژگی‌های انتزاعی فرهنگ در زیست‌شناسی تحولی انسان، ما به سادگی نمی‌توانیم درکی تاریخی از عقل‌باوری" و توانایی انتزاعی ذهن در آفرینش فرهنگی‌ای که سرچشمهٔ مواد باستان‌شناختی" است داشته باشیم. به همین علت، مدل‌های زیست‌شناسی و استنتاج منطقی" از جمله ارکان باستان‌شناسی نو و روندگرا هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان