دانلود و خرید کتاب به معلمان اعتماد داریم پاسی سالبرگ ترجمه ابوالفضل بختیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب به معلمان اعتماد داریم

کتاب الکترونیکی به معلمان اعتماد داریم نوشته پاسی سالبرگ و تیموتی واکر با ترجمه ابوالفضل بختیاری و سارا سلجوقی‌نژاد و حدیث خواجویی و نسرین محمدبیگی در  انتشارات تیک به چاپ رسیده است. این کتاب روش فنلاندی‌ها برای داشتن مدارسی در کلاس جهانی است.

درباره کتاب به معلمان اعتماد داریم

این کتاب در ۱۰ فصل به رشته تحریر در آمده که هر فصل به طور مجزا در قالب داستان های واقعی به بیان شیوه های شکل گیری رویکرد مبتنی بر اعتماد در جامعه و نظام آموزشی پرداخته و در پایان هر فصل با طرح چندین سؤال باز، ذهن خواننده را به تفکر و تامل وامی دارد.

در فصل اول این کتاب، زندگی دو معلم جوان تیموتی واکر و همسرش که تجربه زندگی در هر دو کشور فنلاند و آمریکا را داشتند، در قالب داستان بیان کرده و به تفاوت ها و شباهت های نظام آموزشی این دو کشور پرداخته و آنها را با هم مطالعه و مقایسه کرده و معایب و مزایای هر کدام را برشمرده و تصویری روشن و واضح به خواننده ارائه می دهد. در این فصل، این دو معلم جوان به شیوه ای جذاب تجربه زیسته خودشان را در دو فرهنگ و محیط متفاوت بازگو کرده و خاطرات و تجربیات گران بهای خود را با خواننده در میان می گذارند و نکات مهم و کلیدی در مورد رویکرد اعتماد سازی را ارائه می دهند.

در فصل دوم، در ادامه داستان، تیموتی واکر به تعریف اعتماد پرداخته و مؤلفه های تشکیل دهنده آن را بیان می کند و پاره ای از جدیدترین نتایج مرتبط با مقوله اعتماد در جامعه فنلاند را در تشریح می کند.

 فصل سوم این اثر، به اصول هفت گانه اعتماد پرداخته و به بحث و بررسی آنها می پردازد .

 فصل چهارم کتاب، به اهمیت نقش مدارس کارآموزی (کارورزی) در دانشکده های تربیت معلم کشور فنلاند در جهت پرورش دانشجو معلمان برای حرفه ای شدن می پردازد.

 در فصل پنجم اهمیت و نقش به سزای منتور (راهنمای آموزشی در فنلاند در جهت تربیت دانشجو معلمان ورزیده و ایجاد فرهنگ اعتماد در بین آنها شرح داده می شود.

در فصل ششم به تعریف آزادی در چارچوب معین و شرح آن پرداخته می شود.

فصل هفتم، به شناسایی عوامل و عناصر مورد نیاز برای پرورش فراگیران مسئولیت پذیر" می پردازد و با ذکر سطوح سه گانه اعتماد این فصل خاتمه می یابد.

 فصل هشتم تأکید بر روی کار تیمی (گروهی) و ویژگی های محاسن و مزایای آن است و در نهایت با ارائه راهکارهای مفید و سودمند و طرح چند پرسش باز این فصل به اتمام می رسد.

در فصل نهم، نقش رهبری مشارکتی در فرآیند شکل گیری اعتماد در بین معلمان و دانش آموزان را توضیح می دهد 

و سرانجام در فصل دهم، با تأکید بر اعتماد به فرایند همچنین مهم دانستن آموزش های استثنایی در مدارس فنلاند به تعریف منحصربه فرد این آموزش ها می پردازد. در بخش آخر با ارائه راهکارهای مفید و سودمند حق مطلب را در مورد مقوله مهم اعتماد و پرورش فرهنگ اعتماد در بین معلمان و دانش آموزان و به طور کلی در جامعه ادا می کند.

کتاب به معلمان اعتماد داریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به مسئولین مدارس، معلمین، برنامه‌ریزان کتاب‌های درسی و تمام فعالین عرصه آموزش و پروش پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب به معلمان اعتماد داریم

امروزه، فنلاند یکی از سرچشمه های تولید دانش و مهارت در دنیای آموزش است و در این زمینه الهام بخش سایر کشورهای دنیا است. رشد و ارتقای کیفیت آموزش در این کشور و به کارگیری راهبردهای آموزشی (تربیتی) و نوسازی آن با استفاده از الگوهای کهن، از مواردی است که مورد توجه معلمان، مربیان تربیتی و محققان آموزشی قرار گرفته است. به گواه فنلاندی ها، مطرح شدن فنلاند به عنوان یکی از سرآمدان نظام های آموزشی دنیا مدیون معلمانی است که با اعتمادی که سیستم به آنها داشته است، این گونه نقش تاریخی را در این مقطع تاریخی بازی کرده اند و بر این اساس، کتاب حاضر این مقوله را به عنوان راهکار فنلاندی ها برای داشتن مدارسی در کلاس جهانی، مورد بررسی قرار داده است. دو نویسنده کتاب یکی از فنلاند و دیگری از آمریکا با شناختی که از نظام های آموزشی و جهان و کشورشان داشته اند، با مقایسه فرهنگ دو کشور فنلاند و آمریکا در هر فصل نکات مهم و قابل توجهی را در این زمینه ارائه داده اند و پیامدهای حاصل از این دو فرهنگ متفاوت را به تصویر می کشند.

شیوع کرونا و همه گیری آن در سطح جهان و به تبع آن تعطیلی اکثر مدارس جهان، نشان داد که نظام های آموزشی که تا قبل از این رخداد به معلمان خود اعتماد داشته و به دانش، نگرش و مهارت آنان اعتقاد و باور داشته اند و زمینه استقلال و خودمختاری آنها را در معلمی شان فراهم کرده اند، خردمندانه و اثربخش ترین عملکرد را در گذر این ایام و فراهم ساختن فرصت، برای ادامه مسیر یادگیری برای دانش آموزان خود داشته اند.

نظرات کاربران

fatemeh najjar
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

کتاب خوبی بود . به معلمان و دانشجو معلمان و علاقه مندان به حوزه آموزش و پرورش توصیه می شود.

ساغر
۱۴۰۰/۰۸/۲۱

من تا الان فقط مقدمه خواندم احساس میکنم خیلی قوی نوشته شده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
تومان