دانلود و خرید کتاب شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف محمد صیادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف اثر محمد صیادی

کتاب شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف

کتاب الکترونیکی «شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف؛ ریسک امنیت انرژی در ایران» نوشتهٔ محمد صیادی و یونس خداپرست در انتشارات تدبیر اقتصاد چاپ شده است.

درباره کتاب شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف؛ ریسک امنیت انرژی در ایران

بدون ‌شک امروزه، امنیت انرژی ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده که این موضوع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری آتی را در ارتباط با انرژی برای اغلب کشورها با چالش‌های جدی مواجه کرده است. سیاست‌گذاری در حوزه انرژی در سال‌های اخیر به دنبال افزایش نقش انرژی و محیط زیست در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جوامع مختلف از اهمیت بیشتری نیز برخوردار شده است. می‌توان گفت، سیاست‌گذاری اصولی و نظام‌مند در حوزه امنیت انرژی مستلزم دسترسی به معیارهای کمی از حوزه‌های مختلف انرژی و تعیین دقیق میزان آسیب‌پذیری اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف انرژی است.

کتاب شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف؛ ریسک امنیت انرژی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه در حوزه‌های امنیت انرژی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شاخص سازی و سنجش جامع ابعاد مختلف؛ ریسک امنیت انرژی در ایران

- ارتباط بین امنیت انرژی و امنیت ملی

می‌توان گفت، امنیت ملی، مهم‌ترین عنصر پایداری یا تداوم حاکمیت و معرف پیشرفت چشمگیر در رابطه بین جامعه و سرزمین بوده که دارای ابعاد، سطوح، ماهیت و موضوع‌های متفاوتی است و همواره مورد توجه اندیشمندان قرار داشته و در دستگاه‌های مختلف فکری نیز هریک از این تعاریف دارای رویکرد خاصی است. ازاین‌رو، امنیت ملی در بعد داخلی به‌طور عمده ناظر بر ایجاد نظم و آسایش داخلی، تأمین منافع عمومی یا حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و در بعد خارجی به تعیین جایگاه کشور در صحنه بین‌المللی مربوط است. در این راستا، مجموعه توانایی‌های کشور اعم از سیاسی، نظامی و اقتصادی در حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، استقلال سیاسی، اعمال حاکمیت بر منابع و حفظ کشور در مقابل تهدیدهاست و هر تجاوزی به آن- اعم از خارجی یا داخلی- چالشی برای امنیت ملی،‌ حفظ نظم و در نهایت، اقتدار حکومت است. این تهدیدها می‌تواند در قالب‌های نظامی، فرهنگی،‌ اقتصادی، سیاسی و... شکل گیرد.

انرژی و امنیت مترتب‌بر آن از جمله موضوع‌هایی بوده که توجه بسیاری از کشورها را در تدوین برنامه‌های امنیت ملی به خود معطوف کرده است. مخاطرات و ریسک امنیت انرژی به‌قدری جامع و چندبعدی است که می‌تواند در قالب‌های مختلف نظامی،‌ سیاسی، اقتصادی و زیست‌محیطی امنیت ملی کشورها را به مخاطره اندازد. این مخاطرات هم برای کشورهای برخوردار از منابع انرژی و هم برای کشورهای عمده مصرف‌کننده انرژی اهمیت خاصی دارد.

ایران با برخورداری از موقعیت ممتاز ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک و با دارا بودن ذخایر عظیم نفت و گاز در جهان و تجربه طولانی در حوزه انرژی و موقعیت جغرافیایی مناسب در خاورمیانه، از امکان ایجاد پیوند بین منابع انرژی خود از جنوب،‌ شرق و شمال شرقی به مصرف‌کنندگان انرژی برخوردار است. همچنین ایران با در اختیار داشتن بیش از ۳۴ تریلیون مترمکعب ذخایر گاز و حدود ۱۵۷ میلیارد بشکه ذخایر قابل برداشت نفت، بزرگ‌ترین دارنده مجموع ذخایر هیدروکربوری جهان به شمار می¬آید و یکی از عرضه‌کنندگان مهم این بازار است. بدون ‌شک با توجه به نقش غیرقابل انکار ایران در عرصه بازار انرژی، توجه کافی به مؤلفه‌های تأمین‌کننده امنیت انرژی می‌تواند تقویت و تداوم امنیت ملی کشور را به همراه داشته باشد. در ادامه گزارش به این موضوع می‌پردازیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۳ صفحه

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۳ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان