دانلود و خرید کتاب مزایای ADHD دیل آرچر ترجمه امیرعرفان شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مزایای ADHD اثر دیل آرچر

کتاب مزایای ADHD

نویسنده:دیل آرچر
امتیاز:
۳.۴از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مزایای ADHD

کتاب مزایای ADHD نوشتهٔ دیل آرچر با ترجمهٔ امیرعرفان شجاعی در انتشارات متخصصان به چاپ رسیده است. راه‌حل نهایی رسیدن به موفقیت در زندگی، پذیرش ADHD است. به آنچه که هستید افتخار کنید و آ گاه باشید ترکیب ژ‌نی، ترکیبات مغزی و شخصیت منحصر به‌فردتان می‌تواند سبب شود نامتان در تاریخ جاودانه شود. بله درست است، مغز شما مثل یک مغز عادی فعالیت نمی‌کند. ولی خب مگر این اشکالی دارد؟ نکته اینجاست که باید از نقاط مثبت موجود استفاده کنید، شغل و رشته تحصیلی مناسبتان را پیدا کنید و با آ‌گاهی از آنچه برایتان مفید است، بدون سختی و تقلا در چارچوبی قرار بگیرید که معلمان، خانواده یا جامعه به آن «نرمال » می گویند. ADHD یک اختلال نیست، بلکه متفاوت بودنی است که در جای درست و با استفاده از ابزارهای مناسب خود می تواند شما و یا فرزندتان را به کاوشگران، رهبران، مخترعین و کارآفرینانی بزرگ مبدل سازد. این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که می تواند نامتان را جاودانه سازد. ADHD وجه تمایز پرمزیت شماست، پس آن را در آغوش بکشید و به راهتان ادامه دهید.

درباره کتاب مزایای ADHD

من یک روان‌پزشک مبتلابه ADHD هستم و هرگز برای درمان آن از دارو استفاده نکرده‌ام. به جای این کار، با بهره گیری از ذات بی‌قرار و کنجکاوی درونی‌ام همواره خودم را سرگرم چیزی نگه داشته‌ام، برنامه‌های روان‌شناختی موفقی طراحی کرد‌ه‌ام و با نوشتن کتابی پرفروش با عنوان Better Than Normal کسب وکار موفقی نیز بنا نهاده‌ام. نکته جالب اینجاست تا وقتی که فصل مربوط به ADHD را در کتاب Better Than Normal ننوشته بودم خودم هم نمی‌دانستم به آن مبتلا هستم. پزشکان معمولاً در تشخیص بیماری خود چندان موفق نیستند. هرچه بیشتر تحقیق کردم بیشتر خودم را شناختم. هرچه جلوتر می‌رفتم می‌دیدم طی این سال‌ها از تمامی نقاط قوتی که این بیماری در اختیارم قرار داده به روش خودم استفاده کرده‌ام. آگاهی از این بیماری، مرا تغییر داد و سبب شد متوجه شوم هر کاری که انجام داده‌ام سبب بهبود زندگی‌ام شده است. بله قطعاً هنوز نیاز دارم روی جنبه‌های خاصی کار کنم: خیلی سریع از همه‌چیز دلزده می‌شوم، حواسم پرت می‌شود و تفکر خطی به‌صورت طبیعی در ذهن من رخ نمی‌دهد. با این حال، یادگرفته‌ام برای رسیدن به اهدافم از راه‌های دیگری استفاده کنم که در نهایت کارم را راحت می‌کنند و امروز، به این باور رسیده‌ام که ADHD بزرگ‌ترین موهبت و نقطه قوت من است.

کتاب مزایای ADHD را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که خودشان یا اطرافیانشان با اختلال نقص توجه، بیش فعالی مواجه هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مزایای ADHD

 برای چرخیدن چرخ این دنیا، هم باید آدم‌های نرمال در آن باشند و هم مبتلایان به ADHD؛ اما دیگر وقت آن رسیده این حقیقت را بپذیریم که مبتلایان به این بیماری نقش‌هایی بسیار مهم هم‌چون رهبری، کارآفرینی، کاوشگری و خلاقیت در جامعه ایفا می‌کنند. ما برای ایجاد تغییر در این دنیا و به چالش کشیدن وضع موجود، به چنین انسان‌هایی نیازمندیم. البته، این داستان سیاه و سفید نیست و جهان هم میان افراد دارا و فاقد این بیماری تقسیم‌بندی نشده است زیرا همان مبتلایان به این بیماری هم همگی به یک اندازه به آن مبتلا نیستند. ویژگی‌های ADHD نیز مانند سایر ویژگی‌های شخصیتی دیگر، روی یک طیف و در مقیاس ۱ تا ۱۰ قرار می‌گیرند. من خودم در مقیاس ۸ قرار دارم و تقریباً می‌توانم به قاطعیت بگویم تای روی طیف نزدیک به ۱۰ قرار می‌گیرد. این بدین معنا است که ساختار مغزی ما با ساختار مغزی افرادی که پایین‌تر از این نمره قرار دارند کمی فرق دارد. در پایان این فصل ابزار سنجش نمره را دراختیارتان قرار می‌دهم تا بتوانید از وضعیت خود یا عزیزانتان آ‌گاه شوید. این یک اختلال نیست، بلکه یک تفاوت است خب، حالا ADHD دقیقاً چیست؟ ADHD ترکیب مواد شیمیایی مغز و ژ‌ن‌هایی است که ژن انتقال‌دهنده دوپامین و گیرنده‌های آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به بیان ساد‌ه‌تر، مغز فردی که روی طیف ۸، ۹ و یا ۱۰ قرار دارد به‌گونه ای متفاوت به محرک پاسخ می‌دهد. برای مثال استرس، یک ضرب‌الاجل، هرج‌ومرج و یا احتمال سقوط از یک پرتگاه، وا‌کنش متفاوتی در مبتلایان به ADHD با نمره بالا، ایجاد می‌کند. در واقع این افراد در چنین موقعیتی احساس سرخوشی می‌کنند تا اضطراب، ترس و یا حمله عصبی. این ویژگی‌ها سبب می‌شوند مغز حس خوبی به فرد القا کند و درست به همین دلیل است که بسیاری از مبتلایان می‌توانند در میان یک فاجعه، متمرکز باقی مانده و عملکردی قابل تحسین از خود نشان دهند. در فصل بعد بیشتر درمورد علم، تشخیص، آمار و اصطلاحات این بیماری صحبت خواهم کرد اما الآن می‌خواهم تفاوت میان ADHD و ADD یا اختلال نقص توجه را برایتان عنوان کنم: به بیان ساده، ADHD و ADD دقیقاً یک چیز هستند.

نظرات کاربران

Ali Gh
۱۴۰۲/۰۴/۰۴

من این کتاب هنوز کامل نخوندم ولی به کسایی که واقعا ADHD دارن توصیه میکنم، بعد کلی تحقیق تا بفهمم کدوم یکی از منبع های موجود برای اختلال ADHD کامل و درسته به این کتاب رسیدم و به نظر خودم

- بیشتر
کاربر ۳۴۲۷۸۶۹
۱۴۰۲/۰۵/۰۹

ممنونم از طاقچه بخاطر این کتاب فوق‌العاده. واقعا تمام کسایی که ADHD دارن باید این کتابو بخونن.

کاربر ۶۶۳۶۸۷۵
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

من به عنوان یک شخص ADHD با اینکه ازین کتاب خیلی خوشم اومده اما نمیتونم تا آخر این کتابو بخونم، لطفا ینفر بخونه و چکیدش رو توضیح بده برام😬

mahmood
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

یعنی عاشق این ترجمه شدم !! یارو اون MD بعد از اسم نویسنده به معنی دکتر رو هم ورداشته ترجمه کرده فارسی نوشته ام دی !!! با خوبه ننوشته پی اچ دی !!!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان