دانلود و خرید کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات) سمانه شادکامی نصیرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات) اثر سمانه شادکامی نصیرآبادی

کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات)

معرفی کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات)

کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات) نوشتۀ سمانه شادکامی نصیرآبادی و هرمز نعمت‌زاده است. این کتاب را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده است. این کتاب درمورد طرح تربیتی چهره‌به‌چهره است که با پیشنهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا قرائتی به اجرا درآمده است.

درباره کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات)

طرح تربیتی چهره‌به‌چهره که بر اساس پیشنهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا قرائتی به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و تأیید و رهنمودهای معظم‌له، به‌تدریج در اکثر استان‌های کشور به مرحله اجرا در آمد و کودکان و نوجوانان زیادی به‌عنوان متربی در حلقه‌های آن حضور یافتند. حضور مربیان خواهر و برادر که بدون چشم داشت مادی برای برگزاری این حلقه‌ها تلاش صادقانه داشتند و فارغ از هرگونه الزامات اداری و تکلیفی به جذب داوطلبانه متربیان همت گماشتند و با برقراری ارتباط صمیمانه با متربیان و خانواده‌ها تلاش‌های خود منشأ تحولات اعتقادی و رفتاری زیادی در متربیان و خانواده‌ها و هم سایرین که به نحوی در این مسیر قرار گرفتند گردیدند.

به‌منظور آشنایی با روش‌های تربیتی و ابتکارات مربیان از آنان خواسته شد که خاطرات و تجربیات تربیتی خود خصوصاً در طرح چهره‌به‌چهره را برای ستاد مرکزی طرح بفرستند که اصل برگزیده آن هفت کتاب «یک خاطره، یک تجربه» گردید. اینک از بین این هفت جلد بازهم خاطرات و تجربیات دیگری گلچین شده است که در این مجموعه جمع‌آوری شده است. این طرح کم‌هزینه توانسته عشق و علاقه به اسلام و آموزه‌های دینی را با - ظرفیت خاص خود در بین کودکان و نوجوانان چقدر غنی است ولی در محیطی نامناسب جایی برای رویش این استعدادها وجود ندارد و این طرح به سهم خود توانسته گامی مؤثر برای رشد و تربیت این استعدادها بردارد و نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر زندگی بسیاری از مربیان و خانواده‌ها ایفا کند.

خواندن کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات) را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات) برای والدین و یا معلمانی که با نوجوانان در ارتباط‌اند کتابی بسیار مفید و کاربردی است.

درباره محسن قرائتی

محسن قرائتی در سال 1324 متولد شده است. او روحانی ایرانی است. محسن قرائتی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با حکم سید روح الله خمینی به «نمایندگی ولی فقیه» » در سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شد و بعد ریاست این سازمان را قبول کرد که که این مسئولیت را تا اسفند ۱۳۸۹ بر عهده داشت.

محسن قرائتی در چهارده سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و در جلسات تفسیر قرآن شیخ علی نجفی شرکت کرد. پس از اتمام دروس سطح و آغاز درس خارج حوزه علمیه قم، در تألیف تفسیر نمونه که زیر نظر ناصر مکارم شیرازی منتشر می‌شد، مشارکت جست تا آنکه این تفسیر در ۲۷ جلد به اتمام رسید.

وی یک دوره اصول عقاید اسلامی و فروع دین را در قالب کتب ساده و روان به نگارش درآورد و آنگاه تفسیر کامل قرآن کریم را در ۱۰ جلد تحت عنوان تفسیر نور منتشر کرد که همزمان با انتشار چهارمین جلد آن در سال ۷۶، به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.

بخش‌هایی از کتاب یک خاطره یک تجربه (گلچین خاطرات)

خاطره ۲: ورزش یا کلاس؟

زمان طاغوت برای تبلیغ به منطقه‌ای رفته بود. هر چه از مردم دعوت می‌شد، کمتر کسی به مسجد می‌آمد. در نزدیکی مسجد جوان‌ها والیبال بازی می‌کردند. از آنها خواستم تا هم‌بازی آنان شوم. با تردید پذیرفتند، عبا و عمامه را کنار گذاشته و قدری والیبال بازی کردم، هنگام اذان شد، از آنها تقاضا کردم که با من به مسجد بیایند و ۵ دقیقه نماز و ده دقیقه به صحبت من گوش کنند. آنان پذیرفتند و ازآن‌پس هر شب جوان‌ها به مسجد می‌آمدند.

خاطره ۳: توجه به مستمعین

ماه مبارک رمضان بعد از افطار سخنرانی داشتم. یک شب، گرم صحبت بودم و هوا خیلی گرم بود و جلسه کمی طول کشیده بود، یک نفر بلند شد و گفت: آقا! مثل اینکه امروز بعدازظهر خوب استراحت کرده‌ای و افطار هم دعوت داشته‌ای و خوب خورده‌ای، من امروز سرکار بوده‌ام و خیلی خسته‌ام و افطاری هم آش ترش خورده‌ام، بس است، چقدر صحبت می‌کنی؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان