دانلود و خرید کتاب مشکلات خواب کودکان وی. مارک دوراند ترجمه سالار فرامرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشکلات خواب کودکان اثر وی. مارک دوراند

کتاب مشکلات خواب کودکان

معرفی کتاب مشکلات خواب کودکان

مشکلات خواب کودکان مداخله و درمان اختلالات خواب (راهنمای والدین) عنوان کتابی است نوشتهٔ وی. مارک دوراند با ترجمهٔ سالار فرامرزی و طیبه روشن‌زاده که در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده است. اختلالات و مشکل خواب از اختلالاتی است که از تولد تا پیری همراه انسان است و در هر سنی مسائل و مشکلاتی را برای انسان به وجود می‌آورد و پیامدهای خاصی را به دنبال دارد. اگرچه علل و عوامل ایجاد این مشکل در انسان در هر سنی متفاوت است، اما با شناخت درست آن می‌توان مشکلات خواب و پیامدهای ناگوار آن را کاهش داد.

درباره کتاب مشکلات خواب کودکان

مشکل خواب در دوران کودکی از شایع‌ترین اختلالات است و بسیاری از والدین برای حل آن به روان‌شناسان، مشاوران و روانپزشکان مراجعه می‌کنند. آنها پرسش‌های زیادی دارند که مستلزم پاسخ دقیق و کارشناسی است و راهکارهایی را طلب می‌کنند که برآمده از دانش تخصصی روان‌شناسی و روانپزشکی باشد. این کتاب می‌تواند پاسخی به درخواست والدین و راهنمایی برای آنان باشد تا نه فقط به حل مشکل خواب کودک کمک کند، بلکه تلاش نماید تا عادت‌های خواب صحیح را در او ایجاد کند. امروزه زندگی چنان پیچیده و مشکل‌زا شده است که خانواده اگر مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف زندگی را نداشته باشد، دیگر نمی‌تواند پیامدهای روزافزون و آسیب‌زای آن را مهار کند. کودکان چنان غرق در فناوری‌های فرامدرن شده‌اند که زمان را از دست داده‌اند و بدخوابی و بی‌خوابی نیز عملکرد کلی زندگی آنان را مختل ساخته است. این کتاب راهنمایی خوب و ارزنده‌ای است برای والدینی که خواب و بیداری کودکان برای آنان اهمیت دارد.

فصول کتاب به این شرح است:

فصل اول: مروری برکتاب

فصل دوم: ارزیابی‌های قبل از ارائهٔ راه حل و برنامه ریزی

فصل سوم: عادات خواب مناسب

فصل چهارم: زمان خواب

فصل پنجم: شب بیداری

فصل ششم: کابوس و وحشت شبانه

فصل هفتم: شب ادراری

فصل هشتم: سایر مشکلات مربوط به خواب

فصل نهم: مسائل مربوط به سن و خواب مقیاس مشکلات خواب آلبانی 

کتاب مشکلات خواب کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب والدینی است که کودکشان از مشکلات خواب رنج می‌برد.

بخشی از کتاب مشکلات خواب کودکان

مشکلات خواب 

مشکلات خواب در کودکان هم به اندازهٔ بزرگسالان رایج اسـت. ۲۵ درصـد افراد، بدون در نظر گرفتن سـن، دچـار خـواب آشـفته هسـتند. ممکـن اسـت مشکلات خواب حتی زمانیکه مشابه به نظر میرسند، تفاوتهای زیادی با هم داشته باشند. بیشتر مشکلات خواب کودکان، مشکل در به خواب رفتن و بیـدار شدنهای مکرر در طول شب است. البته این مشکلات فقط بخش کـوچکی از اختلالاتی است که در کودکـان مشـاهده مـیشـود. مشـکلات خـواب عمومـاً براساس میزان تأثیری که بر کودک و خـانوادهٔ او ایجـاد مـیکننـد، مشـخص میشوند. در واقع 8 ساعت کامل نخوابیدن در شب، اختلال خـواب محسـوب نمیشود، مگر اینکه این موضوع باعث خواب‌آلودگی شدید فرد در طول روز و یا ایجاد مشکلاتی در زمان خواب شود. مشکلات خواب در کودکان بیشتر ناشی از ترکیب عوامـل ژنتیـک آنهـا بـا الگوهای رفتاری آموخته شده است. مثلاً کودکی که به طور طبیعی خواب سبکی دارد، یاد میگیرد که فقط وقتی یکی از والدینش در کنارش هستند بخوابد. حال اگر این کودک در طول شب از خواب بیدار شـود، چـون پـدر یـا مـادرش در کنارش نیستند، به سختی میتواند دوباره به خواب برود. راه‌حلهای ارائه شـده در این کتاب، از نقش محیط برای بهبود خواب کودکان استفاده میکند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۸۹۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان