دانلود و خرید کتاب بازاریابی هدفمند (خلاصه و کاربردی) حسن سلطانی صفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی هدفمند (خلاصه و کاربردی) اثر حسن سلطانی صفت

کتاب بازاریابی هدفمند (خلاصه و کاربردی)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بازاریابی هدفمند (خلاصه و کاربردی)

کتاب بازاریابی هدفمند (خلاصه و کاربردی) نوشته حسن سلطانی است. این کتاب سعی دارد رویکردهای جدید بازاریابی را به خوانندگان به شکل کاربردی و خلاصه معرفی کند.

درباره کتاب بازاریابی هدفمند (خلاصه و کاربردی)

امروزه شرکت‌ها متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند برای همه مشتریان جذاب بود یا حداقل همه را به یک شکل نمـی‌تـوان جذب کرد. تعداد خریداران بسیار زیاد شده و در سطح جغرافیـایی پراکنده شـده‌انـد، همچنـین هر گروه از مشتریان  دارای نیازهـا و خواسـته‌های گوناگونی هستند و تجربیات خرید متفاوتی دارند. عـلاوه بـر ایـن، سازمان‌ها  نیـز در خدمات دادن بـه بخش‌های مختلـف بـازار، توانایی‌های بسیار متفاوتی دارند. در هزاره سوم شرکت‌ها باید به‌جای آنکه کلی‌نگر باشند، بخش‌هایی از بازار که می‌توانند به بهتـرین شکل به آن خدمات دهند و برایشان هم سودآورتر است را شناسایی کنند. در واقـع بایـد استـراتژی بازاریـابی مشـتری مـداری طراحی کنند که با مشتری مناسب، رابطه‌ای مناسب برقرار می‌کند. از این رو سازمان‌های بسیاری بازاریابی عمده را کنار گذاشته و به بازاریـابی هـدفمنـد روی آورده انـد کـه شـامل شناسـایی بخش‌های بازار، انتخاب یکی یا چند تا از آنها و تولید محصولات و برنامه‌های بازاریابی منطبـق بـا هـر کـدام از آنهـا است.

شاید بتوان گفت مهمترین تصمیم بازاریابی برای شرکت، انتخاب یک یا چند بخش از بازار است. یک بخش بازار جزئی از یک بازار بزرگتر است که نیازهایشان به نحوی متفاوت از آن است. از آنجا که هر بخش از بازار نیازهای ویژه‌ای دارد. شرکتی که می‌خواهد محصول جامع خود را توسعه دهد در صورتی به بهترین شکل قادر به تامین خواسته‌های مشتریان خود خواهد بود که صرفا برنیازهای یک بخش تمرکز کند.

بازاریابی هدفمند یعنی شناسایی بخش‌های بازار، انتخاب یک یا چند بخش، تولید محصول و بازاریابی متناسب با هر بخش.

در این کتاب به بررسی تصمیمات کلیدی در بازاریابی‌ می‌پردازیم، چگونه بازار را به گروه‌های معنا داری از مشتریان تقسیم‌بندی، کدام گروه را برای خدمات رسانی انتخاب کنیم، و پیشنهاد بازاریابی را چطور تهیه کنیم که مشتری به بهترین شکل ممکن راضی شود و پیشنهاد را چطور در ذهن مصرف کنندگان تثبیت کنیم.

خواندن کتاب بازاریابی هدفمند (خلاصه و کاربردی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب به کلیه فعالین و برنامه ریزان بازاریابی و فروش پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب بازاریابی هدفمند (خلاصه و کاربردی)

هر بخش از بازار باید به اندازه کافی وسیع باشد و سودآوری شرکت را محقق کند. هر قدر یک بخش از بازار کوچکتر باشد ارائه خدمت در آن هزینه‌های بیشتری دارد !

مراحل فرآیند بخش‌بندی بازار :

 تشخیص مجموعه نیازهای مرتبط با محصول

 گروه‌بندی مشتریان با نیازهای مشابه

 تشریح ویژگی‌ها و مشخصات هر گروه

 انتخاب بخش‌های جذاب برای ارایه محصول یا خدمت

انتخاب بخش‌های جذاب برای خدمات رسانی در بازار

پس از حصول اطمینان از اینکه درک کاملی از یک بخش به دست آورده‌ایم، لازم است بازار هدف خود را انتخاب کنیم، بازار هدف بخشی از بازار بزرگتر است که ما برای انجام تلاش‌های بازاریابی خود برآن تمرکز می‌کنیم این تصمیم برپایه توانایی ما در کسب سود و ایجاد ارزش برتر برای مشتری آن بخش می‌باشد .

بخاطر داشته باشید که هر بخش از بازار نیازمند استراتژی بازاریابی خاص خود است، در مورد هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی باید میزان تغییرات از یک بخش به بخش دیگر مشخص شود.

اما سازمان‌ها همیشه از بخش‌‌بندی و هدف‌گیری بازار تبعیت نمی‌کنند. شرکت‌های اصلی تولیدکننده محصولات مصـرفی، تقریباً در تمام قرن گذشته با جدیت از بازاریابی انبوه پیروی کرده‌اند - تولید انبوه، توزیع گسترده، و تبلیغات عمده به روشـهای تقریباً یکسان در مورد محصولات تقریباً یکسان برای همه مشتریان.

هنری فورد، با معرفی مدل تی فورد به همه مشتریان، این استراتژی را معرفی کرد؛ "همه میتوانند ماشین را به رنگ دلخواهشان داشته باشند، مشروط به اینکه رنگ آن مشکی باشـد."

کوکاکولا هم در اقدامی مشابه، نوشیدنی یکسانی را برای همه مصرف کنندگان به بازار عرضه کـرد و امیـدوار بـود همـه بـه آن علاقه مند شوند.

هدف گیری بازار شامل ارزیابی جذابیت‌های هرکدام از بخش‌های بازار و انتخاب یک یا چند بخش برای ورود می‌باشد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان