دانلود و خرید کتاب جمهوری مالی احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری مالی اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری مالی

معرفی کتاب جمهوری مالی

کتاب جمهوری مالی نوشته احمد علمه فلسفی است. این کتاب یکی از کتاب‌های انتشارات فراروان‌شناسی است که به شما کمک می‌کند کشور جمهوری مالی را بشناسید.

درباره کتاب جمهوری مالی

جمهوری مالی کشوری است در غرب آفریقا. این کشور محصور در خشکی، در جنوب صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته و بخش‌هایی از آن در این صحرا واقع شده‌است. کشور مالی با موریتانی، الجزایر، نیجر، بورکینافاسو، ساحل عاج، گینه و سنگال همسایه است. کشور مالی با مساحت ۱٬۲۴۰٬۱۹۲ کیلومتر مربع بیست و چهارمین کشور جهان از نظر مساحت است. این کشور ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد. سرزمین مالی با اینکه سابقه تمدنی درخشان دو هزار ساله دارد، با این حال در پایان قرن نوزدهم، فرانسه استثمارگر بر آن چنگ انداخت. سرزمین مالی، بین سال‌های ۱۸۸۱ و ۱۸۹۵ مستعمره فرانسه بود. اگر می‌خواهید با این کشور بیشتر آشنا شوید می‌توانید این کتاب را بخوانید و از آن لذت ببرید. 

خواندن کتاب جمهوری مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشورشناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جمهوری مالی

در شمال مالی از ژانویه ۲۰۱۲ درگیری‌هایی آغاز شد. در ۲۲ مارس ۲۰۱۲ گروهی از سربازان کنترل کاخ ریاست جمهوری را به‌دست گرفته و دولت مالی را منحل اعلام کرده و قانون اساسی آن را به حال تعلیق درآوردند. شورشیان جدایی‌طلب شمال مالی منطقه شمال را «اَزَواد» می‌نامند و در ۶ آوریل ۲۰۱۲، شورشیان موسوم به «جنبش ملی برای آزادی ازواد» جدایی کشوری به نام ازواد را از مالی اعلام کرد. مدت کوتاهی پس از آن، این جنبش توسط گروه‌های مرتبط با القاعده به حاشیه رانده شد و خواسته‌های خود را برای جدایی از مالی کنار گذاشت. شورشیان اسلام‌گرای افراطی بعد از اعمال کنترل نظامی در مناطق شمال به اجرای مقرراتی به سبک طالبان در افغانستان پرداختند. سربازانی که در پایتخت قدرت را در دست گرفته‌اند به دیونکوندا ترائوره، رئیس مجمع ملی، اجازه دادند تا مطابق با قانون اساسی به عنوان رئیس دولت عمل کند، اما این سربازان نیز هم‌چنان قدرت قابل توجهی در دولت دارند. برنامه‌هایی برای بازپس‌گیری کنترل در شمال کشور با کمک‌های بین‌المللی در حال انجام است و در این رابطه نظامیان فرانسه به یاری دولت مالی شتافته و مواضع شورشیان شمال را بمباران کرده‌اند. دولت موقت قصد دارد پس از فیصله یافتن غائله شمال، انتخابات ملی را که مدت‌ها به تأخیر افتاده برگزار کند. البته باید اضافه کرد که کشور مالی یک از مستعمرات قدیم کشور فرانسه استثمار است و این کشور به دلیل وجود منابع طلا و اورانیوم در مالی به سادگی دست بردار این سرزمین نخواهد بود و القاعده هم چشم به منابع غنی طلا و ارانیوم دوخته‌است. مالی در گذشته به عنوان یک امپراتوری بازرگانی مطرح بود و راه ارتباطی از میان صحرای بزرگ آفریقا شناخته می‌شد.

«ابراهیم ابوبکر کیتا»، رئیس جمهوری کنونی این کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده تا برای یک دوره دیگر نیز متصدی این پست باشد. بر اساس این گزارش، نتایج رسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مالی نشان داد که رئیس جمهوری کنونی این کشور توانسته با کسب ۶۷ درصد آرای رای دهندگان، «اسماعیل سیسه»، رهبر اپوزیسیون را شکست دهد. این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری اخیر مالی به عنوان یک کشور بیابانی واقع در شمال غرب قاره آفریقا و یکی از فقیرترین کشورهای جهان شاهد ادعاهای انجام تقلب و همچنین اقدامات خشونت آمیز گروه های افراط گرا بود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۷۲۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان