دانلود و خرید کتاب درآمدی بر تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در ایران سعید حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در ایران اثر سعید حسنی

کتاب درآمدی بر تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در ایران

معرفی کتاب درآمدی بر تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در ایران

درآمدی بر تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در ایران کتابی نوشته سعید حسنی است که در انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسیده است.

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با نام اختصاری isba با توجه به تجربیات گسترده و سابقه طولانی جهاد دانشگاهی در زمینه چاپ و انتشار کتب علمی، دانشگاهی و در راستای ایجاد تشکیلات مناسب به منظور تألیف، ترجمه و انتشار کتب، نشریات، نتایج تحقیقات علمی، فرهنگی و تولید مواد کمک آموزشی و ... تأسیس شد.

چاپ و انتشار کتب و نشریات علمی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و اطلاع رسانی، ایجاد شبکه پخش و توزیع کتاب به صورت متمرکز و ... بخش کوچکی از فعالیت‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در سراسر کشور است.

انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی بر این باور است که: از مهمترین حرکت‌ها در راه بهبود ساختارهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور؛ دستیابی به تازه‌های دانش، و نشرِ یافته‌های مفید پژوهشگران است. بدین منظور سعی وافر دارد تا در این زمینه فعالیت‌های مؤثّرتری را در تولید محتوا، ترویج فرهنگ کتابخوانی، خدمات نشر و توزیع کتاب دنبال نماید.

درباره کتاب درآمدی بر تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در ایران

بررسی تاریخ اندیشه‌ها و عمل تربیتی در طول تاریخ ایران زمین، و مخصوصا در تحوّلات تربیتی معاصر دارای اهمّیّت است. چراکه اولا، هر کار اصلاحی در امور فرهنگی برای ارائه راهبردها و راهکارها به پیشینه¬شناسی نیاز دارد و اگر بخواهیم از اندیشه‌ها و افکار تربیتی مربیان و معلمان گذشته استفاده کنیم باید بدانیم که در چه فضایی بودند تا بتوانیم قضاوت صحیحی کرده و ارزش کار ایشان را بهتر بشناسیم و همچنین شناخت وضع کنونی نیازمند این است که جایگاه خودمان را در این فرازها و فرودها ببینیم. ثانیا، با مطالعه تاریخ و زنده نگه داشتن خاطره گذشتگان، قدردانی از ایشان ممکن می‌شود و همچنین می‌توانیم قدر ارزش‌ها و داشته‌های خودمان را بدانیم و به مسئولیت خطیر امانت‌داری از میراث گذشتگان آگاه و متذکّر باشیم و در نتیجه زحمات گذشتگان را نابود نکنیم و بدانیم برای فرهنگ این مرز و بوم چقدر تلاش شده است. ثالثا، از کاستی‌ها و دشواری‌هایی که در گذشته بوده است آگاه بشویم و برای برنامه‌ریزی و ساختن آینده، آماده شویم.

از جمله نکات قابل توجه در بررسی تاریخ اندیشه‌ها و عمل تربیتی این است که: اندیشه‌های تربیتی، غالبا از نصوص و آثار مربّیان و اندیشمندان گذشته به دست می‌آیند و انتساب آن‌ها به صاحبان آن اندیشه از اتقان بیشتری برخوردار است، اما در بررسی و تحلیل رفتارهای تربیتی این گونه نیست که لزوما هر اندیشه تربیتی حتما به عمل تربیتی متناسب با آن نیز منجر شده باشد، و از طرفی اعمال و رفتارهای تربیتی نیز در طول تاریخ‌نگاری ممکن است دچار تحریف‌ها و یا تنقیص‌های عمدی یا سهوی شده‌ باشند. از طرف دیگر هرچه تاریخ زمانی رفتارها دورتر می‌شوند، اطلاعات ما کلّی و مبهم‌تر و همچنین متزلزل‌تر می‌شوند. همچنین باید توجّه داشت که تحوّلات تربیتی در بستر حوادث اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رخ داده است و بررسی اجمالی این مسائل، در فهم صحیح از تاریخ تربیت، نقش مهمّی دارد.

این درس دارای اهداف متعدّدی است و از دانشجو انتظار می‌رود بتواند تصویری کلان از روند اندیشه و عمل تربیتی در طول تاریخ ارائه کند؛ وضعیت فعلی را در این روند کلی، جایگاه شناسی کند؛ هویت معلمی را از منظر تاریخی تبیین کرده و بتواند الگوهای معلمی و تربیتی را به صورت معین یا تلفیقی از گذشته و به همراه ابتکارات جدید، ارائه نماید.

خواندن کتاب درآمدی بر تاریخ اندیشه و عمل تربیتی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متخصصان علوم تربیتی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان