دانلود و خرید کتاب انقلاب خدمات مالی الکس تاپ اسکات ترجمه شراره شبل‌الحکما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب خدمات مالی اثر الکس تاپ اسکات

کتاب انقلاب خدمات مالی

معرفی کتاب انقلاب خدمات مالی

کتاب انقلاب خدمات مالی نوشته الکس تاپ اسکات و ترجمه شراره شبل‌الحکما و پرک نجومی کتابی درباره بلاکچین و نقش آن در حال تحول پول، بازار و بانکداری است.

درباره کتاب انقلاب خدمات مالی

 دنیای خدمات مالی با سرعت در حال تغییر و تحول است. و سبکه هایی که بر مبنای فنماوری بلاکچین کار می کنند روز به روز گسترده تر می‌شوند و برنامه‌نویسان و ایده‌پردازان نقش پررنگی در توسعه این حوزه دارند.

کتاب انقلاب خدمات مالی زیر نظر الکس تاپ‌اسکات در ۶ فصل و به قلم ۹ نویسنده تهیه شده است. سوابق و حوزه فعالیت متنوع نویسندگان کتاب به غنای مفهومی آن کمک می‌کند و ضمن آن که منبع بسیار مفیدی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های خدمات مالی است، برای علاقه‌مندان به حوزه بلاکچین دریچه‌ای عمیق به جهان خدمات مالی غیرمتمرکز می‌گشاید.

فصل اول این کتاب یک نمای کلی از دنیای خدمات مالی و دورنمایی از آینده این حوزه در سال ۲۰۳۰ ارائه می‌دهد. این فصل یادآوری می‌کند که در دوره اول آغاز به کار گسترده اینترنت، نرم‌افزارها جهان ما را دگرگون کردند. گستره وسیعی از صنایع و فرایندها با تحولات بزرگی مواجه شدند. در همه حوزه‌ها نظیر تبلیغات، تلویزیون، آموزش و خریدوفروش شاهد اتفاقات بزرگی بودیم که نمی‌توانیم آن‌ها را بدون اینترنت و نرم‌افزار تصور کنیم.

در فصل دوم، مایکل کیسی به دورنمای دنیای اقتصاد توکنی می‌پردازد. توکن‌هایی مانند بیت‌کوین ویژگی‌های نادری دارند و در تعداد محدود عرضه می‌شوند و قابل تکثیر نیستند. در حالی که در دنیای فعلی، هر کالای دیجیتالی به شکلی نامحدود و قابل تکثیری عرضه می‌شود.

فصل سوم به کلاهبرداری‌های صورت گرفته از طریق عرضه‌های اولیه سکه (ICO) پرداخته و به ابعاد عمیق‌تر تبعات قانون‌گذاری سامانه‌های مبتنی بر بلاکچین اشاره کرده است. برخی از این سامانه‌ها، مانند بیت‌کوین و اتریوم، تمام ویژگی‌های اکوسیستم‌ها را دارا هستند.

در فصل چهارم باب تاپ‌اسکات به این موضوع می‌پردازد که چطور دفترکل توزیع‌شده می‌تواند به شکل چشمگیری تسویه و ترخیص منابع مالی را از طریق جایگزین‌کردن لایه‌های پیچیده سیستم‌ها، ارتقاء بخشد.

فصل پنجم به امکانات گسترده بلاکچین می‌پردازد تا نشان دهد چطور بلاکچین می‌تواند نحوه ثبت، ذخیره و مدیریت اطلاعات (از هر نوعی و نه لزوماً فقط مالی) را متحول کند. 

فصل پایانی کتاب به کلیدواژه مهم شفافیت می‌پردازد. در این فصل آنتونی ویلیامز به راه‌های ساده‌سازی و ارتقای خدمات دولتی از طریق یک دفترکل دیجیتال واحد برای همه حساب‌های دولتی پرداخته است.

دیدگاه‌ها درباره کتاب انقلاب خدمات مالی

«این کتاب پنجره‌ای آموزنده به آینده است؛ آینده‌ای که در آن، بلاکچین تصور جدیدی از خدمات مالی ارائه می‌کند.»

کامرون وینکلووس، هم‌بنیان‌گذار شرکت Gemini Trust

«بلاکچین توانایی بالایی در ایجاد تحولی عمیق در خدمات مالی دارد. بلاکچین شرایط یکسانی برای رقابت ایجاد می‌کند، همکاری را نسبت به رقابت در اولویت قرار می‌دهد و شرایطی برای افراد فراهم می‌کند که به‌اندازه شرکت‌های امروزی از اختیارات و آزادی مالی بهره‌مند شوند. این کتاب چگونگی اجرای این مسائل را توضیح می‌دهد. خواندن این کتاب به‌شدت توصیه می‌شود.»

جوزف لوبین، مدیرعامل ConsenSys

«برای من افتخار بزرگی بود که در زمینه تحقیقات جامع قابلیت‌های بلاکچین و چالش‌های آن با مؤسسه تحقیقاتی بلاکچین همکاری داشته‌باشم. خواندن این کتاب برای همه افرادی که به این فناوری تحول‌آفرین علاقه‌مند هستند، به‌شدت توصیه می‌شود.»

مایکل کیسی، مدیر ارشد محتوای کوین‌دسک

«این کتاب در رفع نیازی مهم به رهبران خدمات مالی کمک می‌کند: افزایش دانش فنی و درک کاربردهای آن.»

دین کانر، رئیس و مدیرعامل سان لایف فایننشیال

«بلاکچین عملکرد خدمات مالی که ما می‌شناسیم را در آینده تغییر می‌دهد. این کتاب به خوانندگانش کمک می‌کند دانش لازم برای تحولات آینده را به‌دست آورند.»

دبی گمبل، مدیر ارشد، آزمایشگاه نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های جدید خطرپذیر اینترک

«کتاب انقلاب خدمات مالی بسیار تفکربرانگیز است. تحقیقات خیلی دقیقی برای نوشتنش انجام شده‌است و مملو از تجربه‌هایی ارزشمند و قابل اجرا در مورد یکی از جذاب‌ترین فرصت‌ها در دنیایی بوده که به‌سرعت در حال تغییر است.»

کول دایموند، رئیس و مدیرعامل کوین‌اسکوئر

«خواندن کتاب انقلاب خدمات مالی برای افرادی که به آینده پول، اقتصاد و پیامدهای تدریجی دنیای مالی بدون مرز علاقه‌مند هستند، ضروری است.»

مت اسپوک، مدیرعامل اوپن فاندیشن

«خواندن این کتاب برای درک اینکه بلاکچین چگونه در مقوله داده و انتقال ارزش تحول ایجاد می‌کند، ضروری است؛ موضوعی که در خدمات دولتی و مالی امروزه بسیار اهمیت دارد.»

لیندا مانتیا، مدیر اجرایی ارشد سابق، معاون رئیس و مدیر ارشد عملیات Manulife Financial

«کتاب انقلاب خدمات مالی بر اساس تحقیقات بسیار جامعی تهیه شده و مملو از نگرش‌های جدید است. تمام بانکدارهای وال استریت و همه افرادی که به آینده پول و امور مالی اهمیت می‌دهند، باید این کتاب را بخوانند.»

بیل باریت، مدیر عامل و بنیان‌گذار آبرا

«الکس تپ سکات یکی از اولین و متفکرترین مشارکت‌کننده‌ها در گفتگوهای جهانی در رابطه با آینده امور مالی بود. این کتاب ادامه آن گفتگوهاست. این کتاب نحوه برخورد خدمات مالی با تحول فناوری‌ای که در اصل برای از بین بردن آن طراحی شده‌است را بررسی می‌کند.»

متیو روزاک، رئیس و هم‌بنیان‌گذار بلاک

«این کتاب روش اجرای کامل و جامع برای شیوه‌هایی ارائه می‌کند که بلاکچین از طریق آن‌ها ما را وادار می‌کند در مورد خدمات مالی تجدید نظری اساسی انجام دهیم.»

دکتر پیتر زمسکی، استاد استراتژی و رئیس نوآوری دانشگاه INSEAD

«این کتاب با توجه به گستردگی موضوعاتش، چشم‌اندازی وسیع برای فناوری بلاکچین و وعده تأثیرگذاری عمیق آن بر دنیای امور مالی فراهم می‌کند.»

دکتر کتی باررا بنیان‌گذار Prysm Group

خواندن کتاب انقلاب خدمات مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و دست‌اندرکاران امور مالی و اقتصادی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب انقلاب خدمات مالی

در عصر اول اینترنت، نرم‌افزار کل دنیا را بلعید و بسیاری از صنایع را در این مسیر دگرگون کرد، از تبلیغات و تلویزیون گرفته تا خرده‌فروشی و آموزش. عصر دوم اینترنت این تغییرات را عجیب جلوه می‌دهد؛ چراکه بلاکچین، فایننس و همه صنایع و فعالیت‌های اقتصادی انسان را عمیقاً متحول می‌کند. در حقیقت، بلاکچین سیم‌کشی ساختارهای بنیادین اقتصاد ما را تغییر می‌دهد.

-ریسک آن بالاست: عصر بعدی پول، تجارت و فعالیت اقتصادی نامعلوم است. غول‌های سرمایه‌داری دیجیتال امروز - فیس‌بوک، گوگل و غیره - بدون شک از بلاکچین برای کنترل دنیای دیجیتال فردا استفاده خواهند کرد. آنها با محافظان وضع موجود مقابله خواهند کرد؛ بانک‌های بزرگ یا امپراتوری‌های مالی گسترده محافظانی دارند که سعی در حفظ قدرت سیستمی و سیاست‌های پولی‌شان دارند.

-بانک‌ها و سایر واسطه‌های مالی، پول را جابه‌جا می‌کنند. هرچه بیشتر حرکت کنند، بیشتر پس‌انداز می‌کنند و وام‌های بیشتری می‌دهند. ریل‌های پرداخت سیستم قلبی ـ عروقی پیکره صنعت هستند و پول، خون تجارت جهانی است. بدون آنها هیچ عضو دیگری نمی‌تواند کار کند؛ بنابراین، دیجیتال‌سازی ارزش، اولین گام برای جدا کردن واسطه‌ها از دارایی‌ها و انتقال آنها به این ابزار دیجیتال مختص ارزش است.

-ما پنج تحول را در صنعت بررسی می‌کنیم: فایننس باز و دیجیتال‌سازی دارایی‌های مالی؛ «مالی‌سازی» همه‌چیز؛ بلاکچین‌ها در نقش دفاتر مورد اعتماد و مشترک برای ثبت حقیقت؛ نقاط قوت و محدودیت‌های فایننس غیرمتمرکز (DeFi) و نقش هویت‌های خودحاکم.

-به‌زودی مدل‌های جدید غیرمتمرکز مالی و وادی نوظهور دارایی رمزنگاری‌شده با شرکت‌های باسابقه مالی – هم بانک‌ها و هم مجامع دیجیتال – همکاری خواهند کرد تا با فرسودگی و غیرقابل اجرا بودن مبارزه کنند. بیت‌کوین و سایر رمزارزها حاکمیت متعصبانه ارزهای فیات مورد حمایت دولت را به چالش می‌کشند و برای اولین‌بار، میلیاردها نفر می‌توانند به اقتصاد جهانی متصل شوند.

-ما در این آینده جدید شاهد وعده و مخاطره هستیم. رژیم‌های استبدادی که عصر اول اینترنت را سرکوب کردند، تلاش‌های کنترل‌گرانه خود را برای عصر دوم آغاز کرده‌اند؛ روندی که بدون شک در جوامع دموکراتیک‌تر در غیاب حاکمیت و هوشیاری عمومی گسترش خواهد یافت.

-با سرپرستی و رهبری مسئولیت‌پذیر، بلاکچین عصر جدیدی از خدمات مالی را آغاز می‌کند که بازتر، فراگیرتر، کارآمدتر، ایمن‌تر و رایگان است. اگر درست پیش برویم، سیستم‌های اقتصادی جدیدی پدیدار می‌شوند که به جای ثروت بیشتر برای افرادی محدود، رفاه بیشتر برای افراد بیشتری ایجاد می‌کنند.

انقلاب بلاکچین در خدمات مالی

یک هفته پس از شروع فعالیت من در حوزه بانکداری سرمایه‌گذاری، لمان برادرز، ورشکست شد و اقتصاد جهانی شروع به از هم گسیختن کرد. من در ۲۲ سالگی با آتشی فراگیر در دنیای مالی مواجه شدم. وقتی خاکستر این جهنم مالی که بسیاری از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان را درنوردیده بود، فروکش کرد، شرکت من هنوز پابرجا بود و من (به‌نوعی) هنوز شاغل بودم. من یکی از معدود افراد خوش‌شانس بودم. برای بسیاری از نسل من، سال ۲۰۰۸ آغازگر یک دهه نابودگر مملو از بیکاری ساختاری، رشد کُند، بی‌ثباتی سیاسی و سلب اعتماد و اطمینان در بسیاری از نهادهای ما بود. این بحران مالی طمع، سوءرفتار و بی‌کفایتی غیرقابل انکاری را که اقتصاد را به آستانه سقوط سوق داده بود، آشکار کرد و موجب شد این سؤال برای برخی پیش بیاید که «این پوسیدگی تا چه عمقی رخنه کرده است؟»

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۹۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
تومان