دانلود و خرید کتاب ریاضی در طبیعت نانسی دیکمان ترجمه علی بشردانش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریاضی در طبیعت اثر نانسی دیکمان

کتاب ریاضی در طبیعت

امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ریاضی در طبیعت

کتاب ریاضی در طبیعت نوشتهٔ نانسی دیکمان و ترجمهٔ علی بشردانش است. این کتاب ریاضی را در طبیعت جست‌وجو کرده است و در تمام عناصر طبیعی آن را یافته است و دربارهٔ تعدادی از پرتکرارترین‌ نمودهای ریاضی در طبیعت توضیح داده است. کتاب ریاضی در طبیعت مناسب گروه سنی کودک و نوجوان است و در انتشارات آثار سبز به چاپ رسیده است.

درباره کتاب ریاضی در طبیعت

هنگامی‌که پرسیده می‌شود ریاضی چیست، چه پاسخی باید داد؟ دانشمندان در پاسخ به این پرسش می‌گویند: ریاضی چه نیست! چون همه چیز است! واژهٔ ریاضی از زبان یونانی به معنی دانش گرفته شد. یونانیان ریاضی را در همه چیز می‌دیدند. منشأ ریاضی در اعداد است، چون انسان‌های نخستین برای شمارش نیاز به عدد داشتند. بابلیان باستان را نخستین مردمانی میدانند که ریاضی نسبتاً پیچیده را ابداع کردند. آن‌ها برای ستاندن مالیات از کشاورزان و زمین‌داران، و برآورد مقدار بودجهٔ حکومت و ساختن بناها و نیز در نجوم از ریاضی بهره می‌بردند. اسناد زیادی از سرزمین میان‌رودان و مصر باستان به دست آمده که گویای کاربرد گستردهٔ ریاضی در این دو تمدن باستانی است. چهار عمل اصلی در ریاضی را بابلیان ابداع کردند. پس از آن‌ها یونانیان به ریاضی بسیار اهمیت داده و آن را گسترش دادند. فیثاغورث از برجسته‌ترین دانشمندان یونانی می‌گفت: همه چیز از اعداد است. طی سده‌ها دانش ریاضی گسترش یافت و به شاخه‌های بسیاری تقسم شد. امروزه علمی نیست که در آن ریاضی نقش نداشته باشد. در مجموعهٔ ریاضیات می‌بینی چگونه ریاضی در همه جا، در طبیعت، در علوم و در فضا نقش‌آفرینی می‌کند! و در کتاب ریاضی در طبیعت می‌آموزی چگونه طبیعت چیزهای زیادی را می‌فهمد!

فهرست مطالب کتاب ریاضی در طبیعت به این شکل است: ریاضیات در پیرامون ما، تصویر آینه‌ای ، شکل‌ها و دایره‌ها ، اضافه کن برو بالا ، نسبت طلایی ، خانه‌های هندسی ، طرح‌های سنگی ، بگذار برف ببارد ، برخال‌های شگفت‌انگیز، شکست سرما، چندتا نوزاد؟ ریاضی در عمل: پاسخ‌ها و نکته‌ها و واقعیت‌های شگفت‌انگیز ریاضی

کتاب ریاضی در طبیعت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کودکان و نوجوانانی که به ریاضی علاقه دارند و می‌خواهند آن را در طبیعت و زندگی روزمرهٔ خود مشاهده کنند، از مطالعهٔ این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب ریاضی در طبیعت

بیشترین برف‌دانه‌های شناخته‌شده شش بازوی شاخه‌وار دارند، ولی برخی از آنها شش‌ضلعی ساده و بدون بازویند. برف‌دانه‌ها هنگامی پدید می‌آیند که بخار آب در هوا یک‌باره یخ می‌زند و بلورهای بیشتر و بیشتری روی بلور نخستین افزوده می‌شوند و آن را بزرگتر می‌کنند. هم‌چنان‌که برف‌دانه بزرگ می‌شود، از طرح شش‌ضلعی بلور نخست پیروی می‌کند. مهم نیست که بازوهای برف چه شکلی باشند ولی تعداد آنها همیشه شش تا هستند. 

نظرات کاربران

Hana
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

خیلی خوبه عدد های مهم جهان نسبت طلایی و .....رو توش داره👏👏🌹

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان