دانلود و خرید کتاب اقتصاد کشاورزی کاربردی محمدحسین کریم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد کشاورزی کاربردی اثر محمدحسین کریم

کتاب اقتصاد کشاورزی کاربردی

معرفی کتاب اقتصاد کشاورزی کاربردی

اقتصاد کشاورزی کاربردی نوشته محمد حسین کریم و دیگران یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات خوارزمی برای دانشجویان و پژوهشگران است.

 درباره کتاب اقتصاد کشاورزی کاربردی

در جهان امروز یکی از مشکلات اساسی بشر تأمین نیازهای غذایی است، به گونه‌ای که امنیت غذایی به عنوان یکی از اهداف مهم سرلوحه برنامه‌های دولت‌ها قرار گرفته‌است. بدون شک به منظور نیل به امنیت غذایی علاوه بر اتخاذ سیاست‌های مطلوب و برخورداری از منابع کافی باید تولید کشاورزی به گونه‌ای باشد که تمامی نیازهای جامعه را برآورده کند. در یک چنین صحنه‌ای است که بررسی اقتصاد کشاورزی می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند. تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فرآورده‌های کشاورزی با شرایطی روبرو هستند که دائماً در حال تغییر است. اقتصاد کشاورزی به بررسی شرایط مزبور و اینکه چگونه در مقابل تغییرات آنها، انواع محصولات و طرز تولیدشان را باید تغییر داد تا با منابع موجود حداکثر فایده به کشاورز و نیز به جامعه بپردازد. اقتصاد کشاورزی، عوامل اقتصادی مؤثر در امور کشاورزی، روابط اقتصادی موجود بین عوامل تولید کشاورزی و کاربرد اصول اقتصادی را در تولید و توسعه کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و این امکان را به کشاورز می‌دهد که با مقدار زمین و سایر لوازمی که در اختیار دارد سود بیشتری به دست ‌آورد. می‌دانیم که ایران یک کشور در حال توسعه است، بنابراین ایجاب می‌کند که دولت و مسئولین مستقیماً در امور اقتصادی و برنامه‌ریزی دخالت یا حداقل نظارت داشته باشند و از همین دیدگاه مطالعه کتاب حاضر با هدف آشنا ساختن هر چه بیشتر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دانش‌پژوهان، محققین علم اقتصاد، برنامه‌ریزان اقتصادی، سیاست‌گذاران اجرائی و قانونی و همچنین کارشناسان مربوطه مفید خواهد بود.

 بخشی از کتاب اقتصاد کشاورزی کاربردی

به زبان ساده، اقتصاد کشاورزی نمود عملی اقتصاد شناخته می‌شود که تمامی جنبه‌های مسائل کشاورزی را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهد. این عمل به کشاورز کمک می‌کند که درباره اینکه چه غذایی تولید شود، چه محصولاتی باید کاشته شوند تا به حداکثر سود برسد و در چه قیمتی محصولاتش را به فروشد تصمیم‌گیری نماید. در این صورت اقتصاد کشاورزی جزء بر این علوم اجتماعی است که به بررسی تخصیص منابع کمیاب در ارتباط با تولید، فرآوری و مصرف محصولات می‌پردازد. پروفسور گراو معتقد است اقتصاد کشاورزی باید به عنوان علمی که اصول و مبانی علم اقتصاد را در شرایط خاص کشاورزی به کار می‌گیرد تعریف شود. براساس نظر اشبی اقتصاد کشاورزی علمی است کاربردی، به این مفهوم که دانسته‌ها و ره‌یافت‌های علم اقتصاد را در زمینه کشاورزی به کار گرفته و از نتایج این بکارگیری در اثبات تئوری‌های جدید و یا ایجاد تغییر در تئوری‌های موجود در صورت ضرورت بهره می‌گیرد. هیبارد اقتصاد کشاورزی را به عنوان مطالعه روابط برخاسته از ثروتمند شدن بشر در نتیجه کشاورزی یا بکاربردن ثروت در بخش کشاورزی توسط بشر تعریف می‌کند. براساس نظر ژوزیر اقتصاد کشاورزی یکی از شاخه‌های علوم کشاورزی است که روش نظم بخشیدن به منابع و روابط بین منابع گوناگونی را که در بخش کشاورزی بکار گرفته می‌شود را به منظور دستیابی به رونق بیشتر بررسی می‌نماید. البته باید توجه داشت که طبیعت این روابط ممکن است روابط بین منابع و انسان و یا روابط بین منابع با یکدیگر باشد. 

نظرات کاربران

ناصر
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

تو صفحه ۳۸۵ این کتاب اومده : بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که بازدهی هر ریال سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیش از دو برابر بازدهی هر ریال سرمایه‌گذاری در صنعت و خدمات می‌باشد... اگر این حرف درست باشد پس چرا ارزش افزوده

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۱ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۱ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان