دانلود و خرید کتاب اخلاق در فضای مجازی سیدمحمدحسین امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق در فضای مجازی اثر سیدمحمدحسین امامی

کتاب اخلاق در فضای مجازی

معرفی کتاب اخلاق در فضای مجازی

کتاب اخلاق در فضای مجازی نوشتهٔ سیدمحمدحسین امامی در انتشارات سیمای فلق به چاپ رسیده است. این کتاب به بررسی تعریف اخلاق و بی‌اخلاقی در فضای مجازی می پردازد و توضیح می دهد که آیا معیارهای اخلاقی جهان مجازی با معیارهای اخلاقی جهان واقعی متفاوت است یا نه و آیا می‌شود نظام اخلاقی مستقل برای فضای مجازی طراحی کرد؟

درباره کتاب اخلاق در فضای مجازی

کتاب اخلاق در فضای مجازی کتابی کامل در مورد فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی به همراه ارائه راهکار و آسیب‌شناسی است که در موضوعات زیر صحبت می‌کند:

۱- مسائل و موضوعات حوزه اخلاق مجازی (کامپیوتر ، اینترنت ، تلفن همراه)

۲- آسیب‌شناسی کامل در مورد فضای مجازی

۳- بررسی حوزه‌های ناسالم و تأخر فرهنگی در به‌کارگیری فضای مجازی

۴- ارائه راهکارهای مناسب جهت بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های فضای مجازی

کتاب اخلاق در فضای مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به بایسته‌ها و نبایسته‌های اخلاقی (سبک اخلاق اسلامی) در فضای مجازی می‌پردازد. کسانی که در این زمینه دغدغه‌مند هستند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

بخشی از کتاب اخلاق در فضای مجازی

علم اخلاق

علم اخلاق علمی است که بحث می‌کند از انواع صفات خوب و بد، صفاتی که ارتباط با افعال اختیاری انسان دارد و کیفیت اکتساب این صفات و یا دور کردن صفات رذیله. پس موضوع علم اخلاق صفات فاضله و رذیله است از آن جهت که برای انسان قابل اکتساب است یا قابل اجتناب.

ملا احمد نراقی در معراج السعاده می گوید: فایده علم اخلاق پاک ساختن نفس است از صفتهای رذیله و آراستن و به ملکات جمیله که از آن به تهذیب اخلاق تعبیر می شود.

در نهایت می توان گفت علم اخلاق، علمی است که صفت های نفسانی، خوب و بد، اعمال اختیاری خوب و بد، تحصیل فضائل و اجتناب از رذائل را بیان می کند.

فلسفه اخلاق

فلسفه اخلاق آن بخشی از اخلاق که عهده دار پاسخگویی به پرسش های مبانی و بنیادین اخلاق هستند را شامل می شود. مانند مفهوم خوب و بد و چگونه بودن ماهیت آنها، قضایای اخلاقی انشایی است یا اخباری؟ ملاک و معیار کلی برای خوب و بد یک صفت چیست؟ آیا اخلاق مطلق است یا نسبی؟ (مطلق یعنی جهانی و جاودانه و نسبی یعنی سرزمینی و موقت) شرایط و حوزه مسئولیت اخلاقی چیست؟ مفهوم واژه خوب و بد چیست؟ همه مباحث در حوزه فلسفه اخلاق لزوماً عقلی نیست بلکه در مکاتب جدید از مباحث ادبی و زبان شناختی نیز کمک گرفته شده است.

در واقع قبل از اینکه در علم اخلاق وارد شویم و ببینیم کدام کار خوب است و کدام کار بد این مطلب را به عنوان موضوعی پذیرفته‌ایم که کارهای خوب و بدی داریم و یک ملاک‌هایی برای تقسیم کارها به خیر و شرّ یا حسن و قبح وجود دارد. در فلسفه اخلاق از همین اصول موضوعه بحث می‌شود که بر چه اساسی کار خوب و بد داریم؟ ملاک مستقیم کار به خوب و بد چیست؟ خوب و بد از کجا ناشی می‌شود؟ به عبارتی فلسفه اخلاق از مبادی تصدیقیه علم اخلاق بحث می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۲۰۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان