دانلود رایگان کتاب صنعت چرم در برخی کشورها محمود عابدیان کاسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صنعت چرم در برخی کشورها اثر محمود عابدیان کاسگری

کتاب صنعت چرم در برخی کشورها

امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صنعت چرم در برخی کشورها

کتاب صنعت چرم در برخی کشورها نوشته محمود عابدیان کاسگری است. کتاب صنعت چرم در برخی کشورها یکی از کتاب‌های کاربردی کسب و کار انتشارات دگراندیشان است.

درباره کتاب صنعت چرم در برخی کشورها

هزاران سال است که بشر به پیشرفت در مهارت شکار دست یافته و در نتیجه به استفاده از پوست خام جانوران روی آورده است

ساخت چرم به طور کلی یک هنر باستانی است که بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد. انسان بدوی حیوانات وحشی را برای غذا شکار می‌کرد، سپس پوست را از لاشه حیوانات مرده جدا و از آن به عنوان سایبان، لباس و پای‌پوش مورد استفاده قرار می‌داد. نخستین سابقه استفاده از پوست حیوانات به دوره پالئولیتیک می‌رسد، نقاشی‌هایی که در غارهای نزدیک لریدا در اسپانیا کشف شده است، استفاده از لباس ساخته شده از پوست حیوانات را نشان می‌دهد. پوست کنده شده حیوانات به سرعت فاسد و تجزیه می‌شدند. بنابراین به روشی برای نگهداری نیاز بود، اولین روش، اعمال چربی حیوانات بر روی پوست بود، این عمل تا حدودی دوام پوست را افزایش می‌داد و همچنین باعث نرم شدن آن می‌شد. پس از کشف آتش، انسان بدوی دریافت که دود ناشی از آتش گرفتن چوب نیز می‌تواند پوست را مقاوم سازد. در مراحل بعدی، با تزریق شیره برگ‌ها، شاخه‌ها و میوه‌های درختان و گیاهان خاص، پوست را تقویت می‌کردند. به‌طورکلی، دباغی با گیاهان را می‌توان نخستین روش در تولید چرم از دوران بسیار کهن دانست.

این کتاب سعی دارد تاریخچه چرم و صنعت چرم را در چندین کشور بررسی کند و کمک کند تا فعالان این حوزه اطلاعات دقیقی از این صنعت داشته باشند. 

خواندن کتاب صنعت چرم در برخی کشورها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
رایگان