دانلود و خرید کتاب مدیریت بهره وری نیروی انسانی حسن رنگریز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت بهره وری نیروی انسانی اثر حسن رنگریز

کتاب مدیریت بهره وری نیروی انسانی

نویسنده:حسن رنگریز
امتیاز:
۲.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت بهره وری نیروی انسانی

کتاب مدیریت بهره وری نیروی انسانی نوشته حسن رنگریز یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه خوارزمی برای دانشجویان است.

درباره کتاب مدیریت بهره وری نیروی انسانی

تحولات دو دهه اخیر در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فضای کسب وکار را دستخوش تغییرات عظیمی کرده است. این تغییرات در عین افزودن بر میزان پیچیدگی و پویایی محیط سازمان‌ها و کشورها، گزینه‌های مختلفی را برای خلق، ارائه و ایجاد کسب ارزش در اختیار آنان قرار داده است. در این راستا، بحث مدیریت بهره‌وری نیروی انسانی از دغدغه‌های مدیران سازمان‌ها و کشورها در هزاره سوم است. مولف این اثر نیز به اعتبار تجربه‌های ناچیز خود در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور هیچ‌گاه از این دغدغه‌ها بر کنار نبوده است. کتاب حاضر شامل ده فصل به شرح زیر است:

فصل ‌اول: کلیاتی در خصوص بهره‌وری

فصل دوم: چارچوبی برای تحلیل بهره‌وری

فصل سوم: مدل‌های سنجش بهره‌وری

فصل چهارم: بهره‌وری در سطح سازمانی

فصل پنجم: بهره‌وری اهداف عملکرد سازمانی

فصل ششم: بهبود بهره‌وری

فصل هفتم: کایزن

فصل هشتم: مدیریت کیفیت جامع

فصل نهم: شش سیگما

فصل دهم: چالش‎های پیش‎روی بهره وری در سطح آسیا

خواندن کتاب مدیریت بهره وری نیروی انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند به عنوان یک منبع بسیار مفید و سودمند برای دانشجویان رشته‌‌های مدیریت بازرگانی و صنعتی در درس «بهره‌وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمان‌ها» در مقطع کارشناسی، رشته مدیریت دولتی در درس «مدیریت بهره‌وری نیروی انسانی» در مقطع کارشناسی‌‌ارشد، و رشته مدیریت دولتی در درس «بهره‌وری در بخش دولتی» در مقطع دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، و مدیران اجرایی به‌ویژه مدیران منابع انسانی دستگاه‌های دولتی و بخش صنعت استفاده شود.

بخشی از کتاب مدیریت بهره وری نیروی انسانی

بهره‌وری در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله

بر اساس سند چشم‌انداز جمهوری‌ اسلامی‌ایران در افق ۱۴۰۴ هجری- شمسی، ایران کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی‌ و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی‌ و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌المللی ترسیم شده است. برای رسیدن به این مهم نیازمند جامعه‌ای تولیدی و دارای فرهنگ استفاده بهینه از امکانات و منابع می‌باشیم. با نگرش ارتقای بهره‌وری می‌توان این اهداف را تحقق بخشید. پس اهداف آرمانی در زمینه ارتقای بهره‌وری چنین ترسیم می‌شود:

الف) ارتقای فرهنگ بهره‌وری در کلیه سطوح جامعه؛ ب) استفاده بهینه از منابع.

بهره‌وری در برنامه پنجم توسعه

بر اساس ماده ۷۹ از قانون برنامه پنجم توسعه‌ در راستای ارتقای سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی به یک سوم در پایان برنامه و به‎‌منظور برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، راهبری، پایش و ارزیابی، بهره‌وری کلیه عوامل تولید از جمله نیروی کار، سرمایه، انرژی و آب و خاک، سازمان ملی بهره‌وری ایران به صورت مؤسسه دولتی ... با استفاده از امکانات موجود ایجاد می‌شود تا برنامه جامع بهره‌وری کشور شامل شاخص‌های استاندارد بهره‌وری و نظام اجرائی ارتقای بهره‌وری، دربرگیرنده توزیع نقش‌ها و مسؤولیت‌ها در کلیه بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اعم از بخش‌های دولتی و غـیردولتی، به صورت برنامه لازم‌‌الاجراء برای تمامی بخش‌های یادشده، تدوین نماید و به تصویب هیأت وزیران برساند. تمام دستگاه‌های اجرائی موظفند از سال دوم برنامه، تغییرات بهره‌وری و اثر آن بر رشد اقتصادی مربوط به بخش خود را به طور مستمر منتشر نمایند و سیاست‌ها و متغیرهای اثرگذار بر رشد بهره‌وری را شـناسایی کنند تا اثر بهره‌وری از دستگاه‌های مزبور رشد صعودی داشته ‌باشد. سیاست‌های مذکور می‌تواند حاوی سیاست‌های تشویقی بخش‌های غیردولتی و شرکت‌های دولتی باشد.

نظرات کاربران

کاربر 7775279
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۹ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان