دانلود و خرید کتاب اصل امامت در قرآن کریم مجید یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصل امامت در قرآن کریم اثر مجید یوسفی

کتاب اصل امامت در قرآن کریم

نویسنده:مجید یوسفی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصل امامت در قرآن کریم

کتاب اصل امامت در قرآن کریم با عنوان فرعی اثبات ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (ع) با استناد به آیات قرآن و تفاسیر علمای اهل‌سنت نوشتۀ مجید یوسفی است. این کتاب را نشر خسرو خوبان منتشر کرده است.

درباره کتاب اصل امامت در قرآن کریم

هدف از تألیف این جزوه این بود که این مباحث، گردآوری شده، به‌سهولت در اختیار عزیزان علاقه‌مند و شیعیان و محبین مولا امیرمؤمنان قرار بگیرد تا علاوه بر گوهرۀ موهبتی حب اهل‌البیت لة، با استفاده از این مفاهیم برگرفته از آیات قرآن و روایات معصومین تا بتوانند تیر شبهات را از ساحت مقدس ولایت علوی دور نمایند.

روش تدوین این اثر بدین صورت بوده که برای کامل کردن مباحث در هر فصل از چند کتاب، به‌عنوان مرجع استفاده شده است به‌طوری‌که مثلاً در پاسخ به یک اشکال از سه کتاب، مطلب منتقل شده، گاه عین مطالب و گاه خلاصه و مضمون مطلب، بدیهی است که در بعضی فصول، مطالبی نیز از خود نگارنده اضافه گردیده است، اما سعی بر این بوده که در موارد انتقال مطلب از منابع، نام کتاب در پاورقی آورده شود

خواندن کتاب اصل امامت در قرآن کریم را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به ولایت حضرت علی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب اصل امامت در قرآن کریم

از آن جایی که لفظ «ولی» در این جا مفرد به‌کاررفته و «اولیا» نگفته است و هم چنین منحصر در یک ولایت شده که درواقع همان ولایت مطلقه الهی است که به رسول و حضرت امیر نیز اعطا شده، پس فقط معنای اولی به تصرف و سرپرستی، می‌دهد۔ چرا که اگر معنای دوست و یاور گرفته شود دیگر منحصر نمی‌شود و بین

عموم مسلمین مشترک است۔

یعنی دلیلی وجود ندارد خداوند آیه‌ای نازل فرماید و خود و رسولش و علی را تنها دوست و یار مسلمانان قرار دهد؛ چراکه این دوستی و نصرت از قبل در بین همه مسلمانان بوده است و اما آن چه که در این آیه با تأکید و منحصراً به خداوند جل جلاله و پیامبر و امیرالمؤمنین اختصاص‌یافته، همان ولایت الهی می‌باشد که در آیات دیگر قرآن نیز آمده است؛ (مانند: آیة الکرسی)

فخر رازی در تفسیر این آیه پس از آوردن روایات مربوطه به شیعیان اشکال وارد کرده و این استدلال را نمی‌پذیرد و حتی «انما» را دلیل بر حصر نمی‌داند؛ در نتیجه: ولی را به معنای دوست و یاور و «الذین یقیمون الصلوة و یؤتون الزكوة و هم راكعون» را همه صحابه می‌داند. خلاصه اینکه، تلاش زیادی در زمینه منحرف‌کردن معنای آیه می‌نماید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان