دانلود و خرید کتاب کلید رضایت زناشویی فاطمه خلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلید رضایت زناشویی اثر فاطمه خلیلی

کتاب کلید رضایت زناشویی

معرفی کتاب کلید رضایت زناشویی

کتاب کلید رضایت زناشویی نوشته فاطمه خلیلی است. کتاب کلید رضایت زناشویی با نگاهی بر تنظیم هیجان در زنان نوشته شده است و سعی دارد آموزش‌هایی در زمینه ساخت یک زندگی رضایت‌مندانه ارائه کند.

درباره کتاب کلید رضایت زناشویی

ازدواج به عنوان رخدادی مهم در زندگی افراد، موجبات تشکیل خانواده را فراهم می‌آورد و خانواده به عنوان یک واحد اجتماعی بنیادین، زمینه رشد و تعالی انسان‌ها را مهیا می‌سازد. شواهد پژوهشی حاکی از آن است که ازدواج سالم یک پیش‌بینی کننده مهم برای بهزیستی فیزیکی، هیجانی و مالی افراد یک جامعه است. زوج‌های سازگار تجارب ازدواجی سالم‌تری نسبت به زوج‌‌های ناسازگار دارند.

اما آنچه از خود ازدواج و تشکیل خانواده مهم‌تر به نظر می‌رسد، رضایت زناشویی پس از ازدواج است. ازدواج و رابطه زناشویی، منبع حمایت، صمیمیت و لذت انسان است. از سوی دیگر، ازدواج سبب پیدایش همکاری، همدردی، یگانگی، علاقه، مهربانی، بردباری و مسئولیت پذیری در خانواده می‌شود.

به تحقق پیوستن اهداف ازدواج پس از برقراری رابطه زناشویی، موجب احساس رضایت و خوشبختی فرد می‌شود و خلاف این امر، اختلاف زناشویی و در نهایت نارضایتی از ازدواج را به همراه خواهد داشت. خانواده با برقراری رابطه زناشویی تشکیل ‌شده، هسته اصلی جامعه را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین خانواده و جامعه سالم، وابسته به روابط زناشویی رضایت‌بخش هستند.

امروزه به دلایل متعدد از جمله دگرگونی‌های سریع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نهاد خانواده دستخوش تغییرات و ناملایمات زیادی گردیده است. از یک‌سو، این تغییرات و ناملایمات، رضایت زناشویی را در معرض آسیب قرار داده است و با آسیب وارد شدن به رضایت زناشویی، بنیان خانواده نیز متزلزل گردیده و احتمال گسست عاطفی در بین همسران افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، روانشناسان، گسستگی عاطفی زوجین و یا حداقل یکی از زوجین را به عنوان پدیده طلاق محسوب می‌کنند. گسستگی عاطفی بدون شک دردناک است و مسلماً این پدیده توأم با ضایعات و آسیب‌های متفاوت برای زوجین می‌باشد. بر این اساس، لازم است عوامل مؤثر بر رضایت زناشویی مورد مطالعه قرار گیرد تا از این طریق بتوان با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه از رخداد شرایطی که منجر به آسیب‌پذیری خانواده‌ها می‌گردد، جلوگیری نمود. در دهه‌ ۹۰ مطالعات علمی پیرامون رضایت زوجیت توجه زیادی را به خود جلب کرد. در مقایسه با یافته‌های علمی دهه‌های گذشته، در دهه‌ ۹۰ حجم زیادی از مطالعات به جنبه‌های مختلف رضایت زوجیت اختصاص داده شده است.

درک کیفیت و ارزش ازدواج وسیله‌ای برای درک اثرات آن بر روی تمام فرایندهای داخل و خارج خانواده است. از جمله دلایل معقول و منطقی مطالعه بر روی جزئیات رضایت زناشویی، درک محوریت آن در سلامت خانواده و اشخاص، اهمیت آن برای جامعه در حالتی که ازدواج‌های موفق شکل می‌گیرد، دست کشیدن از جرم و نیاز به گسترش مداخلات تجربی برای زوجین به منظور جلوگیری یا کم کردن فشارهای زناشویی و طلاق، است. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰، محققان موضوع رضایت زناشویی را با تاکید بیشتر بر جنبه‌هایی از تعاملات زناشویی که کمتر محسوس و قابل مشاهده هستند، ادامه دادند (شامل تفسیر رفتارهای متقابل، هیجانات تجربه شده و پاسخ‌های فیزیولوژیکی به تعاملات). همچنین در این دوره به الگوهای کلی تعاملات زوج‌ها و ابعاد اجتماعی آن که نادیده گرفته شده بود و نیز به خشونت‌های زناشویی توجه بیشتری شد. این کتاب سعی دارد با بیانی ساده و کاربردی به حل اختلافات میان زنان و مردان بپردازد. 

کتاب کلید رضایت زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مشاوران و فعالان حوزه ازدواج و خانواده پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان